Retour zending geweigerd

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Plaats reactie
BarbaraD

Retour zending geweigerd

Bericht door BarbaraD »

Retourzending geweigerd door EXTERNE VERKOPER NADIVA. Mijn zoon heeft jas besteld bij externe verkoper van bol.com. Ik heb de zelf ingepakt en de Jas geretourneerd omdat deze te klein was. Retour niet geaccepteerd omdat de verkoper beweert dat er een andere gedragen oude Jas geretourneerd zou zijn wat totaal niet logisch is. Na onderzoek kwam de verkoper met bewijs dat het gewicht van de retour zending afweek van de heen zending en dat zou bewijzen dat ik iets anders heb geretourneerd. Dit is onmogelijk want het wegen van het pakket is niet bij het inleverpunt gebeurd aangezien er een automatisch aangemaakt verzendlabel is gebruikt die door de verkoper is aangemaakt. Deze wordt gescand en op het pakket geplakt. Van het wegen van het retour pakket bij het postnl punt is geen sprake geweest. Contact gezocht met postnl en die bevestigd ook dat het wegen pas nadien is gebeurd en niet bij het inleverpunt. De jas is dus na verzending / inleveren "verwisseld "? Ik voel me belazerd en zit nu met een beschuldiging van verzending van oude Jas en kostenpost van 159e. Hoe moet ik bewijzen dat ik de juiste jas heb opgestuurd ?
Voortaan moet ik dus het hele proces filmen en eisen dat het gewogen word in mijn bijzijn.
BOL.COM doet niks met ingediende klacht en verschuilt zich achter de voorwaarden en verkoper wil niet meewerken aan een oplossing en blijft bij haar standpunt en beschuldiging.
Bol.com zegt dat ik moet bewijzen dat ik de juiste jas heb opgestuurd.
2 Screenshots laten zien van prive gesprek met mijn zoon waarin hij aangeeft dat de jas te klein is en retour gaat en bewijs van inlevering bij PostNL-inleverpunt.
Ik ben verbijsterd !

witte angora

Re: Retour zending geweigerd

Bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd zoek ik me kleurenblind naar Nadiva. Het bedrijf lijkt in Uithoorn te zitten, is een eenmanszaak en bestaat pas 3 maanden. Dit is ongeveer het enige wat ik kon vinden. Geen reviews, geen trustpilot, niks. Wel een inschrijving bij de KVK, ik veronderstel dus dat het geen malafide dropshipper is.

https://bedrijvenmonitor.info/bedrijf/g ... ne/7083642

Wat er wel of niet gebeurd is weet ik niet, lees enkel het verhaal van jouw kant. En ja: het is niet voor het eerst dat om deze reden een retourzending wordt geweigerd. Geen idee ook of er nog wat aan te doen is. Het enige wat ik je kan adviseren: ook al bestel je via Bol, kijk toch even voor de zekerheid bij welk bedrijf je bestelt, en hoe het bekend staat.

DvdVK

Bericht door DvdVK »

BarbaraD,

Heb soortgelijk iets meegemaakt.
Sindsdien wordt alles wat teruggestuurd wordt hier vastgelegd: met de beveiligingscamera's IN huis en dmv foto's.
Wat we niet deden/doen: het wegen van het pakket.
We sturen uiterst zelden iets terug: het is iedere keer een hoop werk.
Maar dan heb ik wel bewijs.

rwolters

Bericht door rwolters »

DvdVK schreef:
01 dec 2025 14:42
BarbaraD,

Sindsdien wordt alles wat teruggestuurd wordt hier vastgelegd: met de beveiligingscamera's IN huis en dmv foto's.
Wat we niet deden/doen: het wegen van het pakket.
We sturen uiterst zelden iets terug: het is iedere keer een hoop werk.
Maar dan heb ik wel bewijs.
Als je zoveel moeite moet doen om iets terug te sturen, is dan niet handiger om voortaan gewoon naar een lokale ondernemer met een stenen winkel te gaan? Verdient die ook nog wat.

Arizonakid

Bericht door Arizonakid »

Lokale ondernemers hebben maar een zeer beperkt aanbod vergeleken met het hele internet.
Kan ik iets kopen bij een winkel in de buurt doe ik dat zeker wel, maar vaak is het niet mogelijk.

witte angora

Bericht door witte angora »

Maar je kan het vaak toch ook bestellen, bij diezelfde lokale ondernemer? Ik heb van de week een zonnekap besteld, was niet op voorraad in de winkel. Het is besteld, en vrij snel kwam er al bericht dat ik het op kan halen.

Uiteraard kon ik het ook online doen, en bij dezelfde keten, en dan thuis laten bezorgen. Maar nu neem ik mijn toestel mee, en kunnen we samen kijken of het dusdanig past dat ik er blij van wordt. Kan ik ook meteen even kijken welke cameratas het meest geschikt is.

Ron5300

Bericht door Ron5300 »

Nadiva is wel een externe verkoper van Bol.com en zou zich aan het retourbeleid van Bol.com moeten houden.

Heel vreemd is ook dat de retourzending op basis van alleen het gewicht afgewezen wordt en er daarom van uit gegaan wordt dat er andere jas is retour gezonden.

Nadiva zal in ieder geval met meer bewijs moeten komen dan alleen het afwijkende gewicht van de zending door foto's van de jas met de bijbehorende verpakking te tonen.

Bij weigering van de retourzending dient de koper de jas weer terug te ontvangen en als dan blijkt dat het de bestelde jas is nogmaals Bol.com contacteren om tot een oplossing te komen.

BarbaraD

Bericht door BarbaraD »

Ron5300 schreef:
02 dec 2025 15:53
Nadiva is wel een externe verkoper van Bol.com en zou zich aan het retourbeleid van Bol.com moeten houden.

Heel vreemd is ook dat de retourzending op basis van alleen het gewicht afgewezen wordt en er daarom van uit gegaan wordt dat er andere jas is retour gezonden.

Nadiva zal in ieder geval met meer bewijs moeten komen dan alleen het afwijkende gewicht van de zending door foto's van de jas met de bijbehorende verpakking te tonen.

Bij weigering van de retourzending dient de koper de jas weer terug te ontvangen en als dan blijkt dat het de bestelde jas is nogmaals Bol.com contacteren om tot een oplossing te komen.

Dat hebben ze ook gedaan maar dat is niet de jas die ik geretourneerd heb. Ze liet de verpakking zien en daarnaast had ze de gebruikte jas neergelegd.
Sorry maar iedereen kan een jas naast een verpakking neerleggen en bovendien heb ik al aangegeven dat de jas, pas na inlevering bij PostNL-inleverpunt, "omgeruild " moet zijn. Ik heb geen foto's gezien van de volledige verpakking maar alleen het verzendlabel.
Zij wilde de verkeerde jas retour sturen maar daar ben ik niet akkoord mee gegaan want ik ken de jas niet. Wat moet ik met een jas van iemand anders? Notabene een gedragen jas dus zeker niet de jas die wij hadden besteld.

Ditbenikenwij

Bericht door Ditbenikenwij »

Als ik een pakketje inlever, plaats ik die op de weegschaal bij in mijn geval de Gamma. Daar maak ik ook een foto van, omdat je dan zowel de verpakking, verzendlabel en gewicht op 1 foto hebt staan.

Misschien heeft iemand hier iets aan.

BL2

Bericht door BL2 »

DvdVK schreef:
01 dec 2025 14:42
Het idee is leuk, maar leverd geen enkel bewijs op. Je kan natuurlijk alles fotograferen en filmen, en achteraf gewoon buiten beeld de retourspullen veranderen. En er in dit geval, een andere jas in doen.

Jan Wijn

Bericht door Jan Wijn »

In de tijd dat uw klacht hier geschreven had kon u bij een stenenwinkel een jas passen en naar uw zin kopen. Toch absurd dat men kleding uit een webwinkel aanschaft.

wikop

Bericht door wikop »

Mijn ervaring met bol, is heel anders gelukkig,maar dan moet je wel even de moeite nemen om ze zelf te bellen,ik had een warmte kussen via bol,waarvan de verkoper geen zaken meer deed met hun,en het was 11 maanden oud,kreeg mijn geld terug

GerdeV

Bericht door GerdeV »

Jan Wijn schreef:
04 dec 2025 10:46
In de tijd dat uw klacht hier geschreven had kon u bij een stenenwinkel een jas passen en naar uw zin kopen. Toch absurd dat men kleding uit een webwinkel aanschaft.
De redactie schreef onlangs 'Denk er altijd aan of de TS er iets aan heeft voordat je iets schrijft.'
Dat was een rake bijdrage want daar draait het toch om op deze website voor consumenten.

Afgezien daarvan: de moderne mens blijkt volgens onderzoek nogal wat te bestellen via internet.
8 op de 10 landgenoten vanaf 12 jaar.
En die kopen voornamelijk kleding en schoenen https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/48 ... e-aankopen
Wereldwijd kopen een paar miljard mensen online.

rwolters

Bericht door rwolters »

GerdeV schreef:
04 dec 2025 13:39
Jan Wijn schreef:
De redactie schreef onlangs 'Denk er altijd aan of de TS er iets aan heeft voordat je iets schrijft.'
Dat was een rake bijdrage want daar draait het toch om op deze website voor consumenten.

Afgezien daarvan: de moderne mens blijkt volgens onderzoek nogal wat te bestellen via internet.
En die kopen voornamelijk kleding en schoenen https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/48 ... e-aankopen
Maar dat wil niet zeggen dat het altijd het handigst is. Gezien de hoeveelheid problemen die we op klachtensites zien langskomen over online bestellingen, is het misschien niet de beste manier om spullen te kopen. Je kunt blijven klagen in de hoop dat alle problemen opgelost worden, of je laat het voor wat het is en gaat iets doen dat problemen voorkomt.

Ik bestel ook genoeg online, maar sommige zaken (zoals passen en voelen van kleding) gaat een stuk praktischer in een stenen winkel. Je kiest gewoon wat per geval de beste optie is.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

rwolters schreef:
04 dec 2025 14:44
Maar dat wil niet zeggen dat het altijd het handigst is. Gezien de hoeveelheid problemen die we op klachtensites zien langskomen over online bestellingen, is het misschien niet de beste manier om spullen te kopen. Je kunt blijven klagen in de hoop dat alle problemen opgelost worden, of je laat het voor wat het is en gaat iets doen dat problemen voorkomt.

Ik bestel ook genoeg online, maar sommige zaken (zoals passen en voelen van kleding) gaat een stuk praktischer in een stenen winkel. Je kiest gewoon wat per geval de beste optie is.
Qua aantallen zijn er veel klachten te vinden, maar procentueel valt het nog wel mee. Echter maakt dat niet minder lastig voor de betrokkene.
Alle problemen voorkomen lukt niet. Er zullen altijd pakjes verdwijnen door stelende bezorgers, door slechte verpakkingen of loslatende stickers. Maar om daar om niets meer online te gaan kopen gaat wat ver.
Maar inderdaad, een hoop zaken zou je juist niet online moeten willen kopen.

Methusalah

Bericht door Methusalah »

rwolters schreef:
04 dec 2025 14:44
GerdeV schreef:
04 dec 2025 13:39
Jan Wijn schreef:

Gezien er alleen al in Nederland honderden miljoenen pakketten worden verzonden per jaar houd dat in dat het percentage wat fout gaat statische gezien zo goed als nul is. We hebben het over minder dan een duizendste procent.

Plaats reactie