Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?
-
witte angora
Re: Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?
Volgens mij hebben we hiermee dus het antwoord op de vraag van TS. Er is inderdaad een wettelijke regeling die dit mogelijk maakt. Je kunt je natuurlijk afvragen of 72 uur niet erg kort is, aan de andere kant wordt je er onderweg al voor gewaarschuwd, dus ja...
-
Wat-nou-weer
Het antwoord was eigenlijk al vóór de vraag bekend, want het staat gewoon in het artikel van Nu.nl en bevestigd door de RDW.witte angora schreef: ↑09 dec 2025 17:08Volgens mij hebben we hiermee dus het antwoord op de vraag van TS. Er is inderdaad een wettelijke regeling die dit mogelijk maakt. Je kunt je natuurlijk afvragen of 72 uur niet erg kort is, aan de andere kant wordt je er onderweg al voor gewaarschuwd, dus ja...
Ik lees in het NU artikel niet, dat dit wettelijk mag. Waar staat dat dan?Wat-nou-weer schreef: ↑09 dec 2025 17:21Het antwoord was eigenlijk al vóór de vraag bekend, want het staat gewoon in het artikel van Nu.nl en bevestigd door de RDW.
-
Wat-nou-weer
Als het wettelijk niet zou mogen, zouden die administratiekosten ook niet in rekening gebracht worden, hè? Dus dat het mag, blijkt al uit het artikel.16again schreef: ↑09 dec 2025 18:17Ik lees in het NU artikel niet, dat dit wettelijk mag. Waar staat dat dan?Wat-nou-weer schreef: ↑09 dec 2025 17:21Het antwoord was eigenlijk al vóór de vraag bekend, want het staat gewoon in het artikel van Nu.nl en bevestigd door de RDW.
Waarom is 72 uur te kort? Bij ons in de stad zijn bepaalde gebieden alleen toegankelijk voor vergunninghouders en als je geen vergunning hebt kan je per betalen. Dat moet dan voor 23.59 op de dag dat je er hebt gereden. Niemand die daar een probleem mee heeft.witte angora schreef: ↑09 dec 2025 17:08Volgens mij hebben we hiermee dus het antwoord op de vraag van TS. Er is inderdaad een wettelijke regeling die dit mogelijk maakt. Je kunt je natuurlijk afvragen of 72 uur niet erg kort is, aan de andere kant wordt je er onderweg al voor gewaarschuwd, dus ja...
Ik vind het ook altijd wel grappig dat niemand er moeite mee heeft om tol e.d. te regelen voor als ze op vakantie gaan, maar in eigen land zou het allemaal zo lastig zijn.
Ivo.w
en Wat-nou-weer
vinden dit leuk
@alfa, bedankt voor het verhelderende antwoord.
witte angora
en alfatrion
vinden dit leuk