Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
witte angora

Re: Eerste betaal herinnering kost geld, mag dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij hebben we hiermee dus het antwoord op de vraag van TS. Er is inderdaad een wettelijke regeling die dit mogelijk maakt. Je kunt je natuurlijk afvragen of 72 uur niet erg kort is, aan de andere kant wordt je er onderweg al voor gewaarschuwd, dus ja...

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

witte angora schreef:
09 dec 2025 17:08
Volgens mij hebben we hiermee dus het antwoord op de vraag van TS. Er is inderdaad een wettelijke regeling die dit mogelijk maakt. Je kunt je natuurlijk afvragen of 72 uur niet erg kort is, aan de andere kant wordt je er onderweg al voor gewaarschuwd, dus ja...
Het antwoord was eigenlijk al vóór de vraag bekend, want het staat gewoon in het artikel van Nu.nl en bevestigd door de RDW.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Wat-nou-weer schreef:
09 dec 2025 17:21
Het antwoord was eigenlijk al vóór de vraag bekend, want het staat gewoon in het artikel van Nu.nl en bevestigd door de RDW.
Ik lees in het NU artikel niet, dat dit wettelijk mag. Waar staat dat dan?

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

16again schreef:
09 dec 2025 18:17
Wat-nou-weer schreef:
09 dec 2025 17:21
Ik lees in het NU artikel niet, dat dit wettelijk mag. Waar staat dat dan?
Als het wettelijk niet zou mogen, zouden die administratiekosten ook niet in rekening gebracht worden, hè? Dus dat het mag, blijkt al uit het artikel.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
09 dec 2025 17:08
Waarom is 72 uur te kort? Bij ons in de stad zijn bepaalde gebieden alleen toegankelijk voor vergunninghouders en als je geen vergunning hebt kan je per betalen. Dat moet dan voor 23.59 op de dag dat je er hebt gereden. Niemand die daar een probleem mee heeft.

Ik vind het ook altijd wel grappig dat niemand er moeite mee heeft om tol e.d. te regelen voor als ze op vakantie gaan, maar in eigen land zou het allemaal zo lastig zijn.

Kokka1

Ongelezen bericht door Kokka1 »

@alfa, bedankt voor het verhelderende antwoord.

Plaats reactie