Zogenaamd gratis meedoen met Vrienden Lotterij
Zogenaamd gratis meedoen met Vrienden Lotterij
Op 4 december heb ik van Mediamarkt een cadeau per email ontvangen. 1 maand gratis mee doen met Vrienden Loterij. De lot wordt na 1 maand gratis opgezegd. Prima, ik heb me hiervoor bij Vrienden Lotterij aangemeld.
Vandaag heb ik toevallig naar mijn bankafschrift gekeken, een bedrag van EUR 15,50 door Vrienden Lotterij is gisteren afgeschreven.
Met help desk gebeld. Ja, sorry, we hebben "per ongelik", naast de lot van Mediamarkt, nog een doorlopend lot voor je aangemaakt!
Heb gezegd dat ik niets meer van ze wil hebben en beide lots mogen ze weggooien en graag zie ik mijn EUR 15,15 teruggeboekt. Dat kan, maar de terugboeking kan pas over 4 tot 6 weken!
Schandalig! Trap er niet in. Accepteer geen "gratis" lot van Vrienden Loterij.
Vandaag heb ik toevallig naar mijn bankafschrift gekeken, een bedrag van EUR 15,50 door Vrienden Lotterij is gisteren afgeschreven.
Met help desk gebeld. Ja, sorry, we hebben "per ongelik", naast de lot van Mediamarkt, nog een doorlopend lot voor je aangemaakt!
Heb gezegd dat ik niets meer van ze wil hebben en beide lots mogen ze weggooien en graag zie ik mijn EUR 15,15 teruggeboekt. Dat kan, maar de terugboeking kan pas over 4 tot 6 weken!
Schandalig! Trap er niet in. Accepteer geen "gratis" lot van Vrienden Loterij.
-
Methusalah
Re: Zogenaamd gratis meedoen met Vrienden Lotterij
Fout is gemaakt, want we zijn eenmaal mensen. Fout is keurig corrigeerd. Waarom je er nog druk over maken? Laat het gaan. Dat is beter voor je gezondheid.
-
StevieNL81
Zelf storneren en je hebt met 2 seconde je geld terug*
* bij de meeste banken dan
* bij de meeste banken dan
Bram Bonnewel
en alfatrion
vinden dit leuk
-
witte angora
Per ongeluk gebeurt zoiets natuurlijk nooit. Het is gewoon een trucje om je alsnog lid te maken. Veel mensen trappen er gewoon in, of hebben niet eens in de gaten dat ze doorlopend lid zijn. En daar verdienen ze op.
-
J. Deltoer
Maar stel nou dat op het lot wat nu teruggedraaid wordt de 10 miljoen valt. Dat zou, om met de woorden van een oud politicus te spreken, wel heel zuuuuuur zijn.
Jij maakt nooit een foutje? Of wirden fouten alleen maar bij andere bedrijven dan waar jij werkt gemaakt?witte angora schreef: ↑10 dec 2025 20:29Per ongeluk gebeurt zoiets natuurlijk nooit. Het is gewoon een trucje om je alsnog lid te maken. Veel mensen trappen er gewoon in, of hebben niet eens in de gaten dat ze doorlopend lid zijn. En daar verdienen ze op.
-
witte angora
Kom nou... dat gebeurt al jarenlang zo: zo gauw je je daar aanmeldt zit je meteen aan een maandelijkse inleg vast, tenzij je die per direct opzegt. Maar dan moet je dat natuurlijk wel weten.
bupaul
vindt dit leuk
-
Methusalah
Je overdrijft gigantisch. Als het zo prevalent zou zijn dan was dat in het nieuws gekomen en niet in een enkele topic op een forum.witte angora schreef: ↑11 dec 2025 12:01Kom nou... dat gebeurt al jarenlang zo: zo gauw je je daar aanmeldt zit je meteen aan een maandelijkse inleg vast, tenzij je die per direct opzegt. Maar dan moet je dat natuurlijk wel weten.
Dit is een onderbuik gevoel van je zonder enige onderbouwing.
Ja en dat is vanaf het begin af aan duidelijk in de meeste gevallen. Ik pik altijd die gratis deelnames mee. Heeft me tot nog toe altijd meer opgeleverd dan gekost.witte angora schreef: ↑11 dec 2025 12:01Kom nou... dat gebeurt al jarenlang zo: zo gauw je je daar aanmeldt zit je meteen aan een maandelijkse inleg vast, tenzij je die per direct opzegt. Maar dan moet je dat natuurlijk wel weten.
Die Vrienden Loterij is sowieso een waardeloze organisatie. Om de week krijg je ofwel via de mail ofwel via de post aanbiedingen om lid te worden. Heb ze ook al vaker geretourneerd maar ze blijven gewoon komen. Dat kost klauwen met geld ten koste van degenen die loten betalen. Welke minkukels hebben het daar voor het zeggen? En welk bedrag strijkt de bestuurder van die organisatie op? Ook interessant om te weten.
Oke, inderdaad is er iets te vinden hieromtrent. € 240.000 is niet slecht voor een dergelijk baantje, waarbij je op een dergelijke manier met je handel omgaat.
-
J. Deltoer
Dat is inderdaad niet verkeerd Naast dat baantje is ze ook nog managing director van de postcodeloterij en van Fairtrade en verantwoordelijk voor marketing van diverse organisaties. Dus wat daar per jaar binnenkomt bij mevr Lydi Siebers is fantastisch.
Waarschijnlijk binnenkort ook minister ontwikkelingshulp namens d66.
Wat-nou-weer
vindt dit leuk
Tja, uiteindelijk moet er geld binnenkomen. Die dame wordt aangenomen op basis van de verwachte hoeveelheid extra loten er verkocht gaan worden en krijgt daar naar betaald. Ze doet schijnbaar iets goed, want er is een recordbedrag van 152 miljoen naar goede doelen gegaan in 2024, dat betekent dat er extra loten zijn verkocht (40% van de lotprijs gaat naar een goed doel).
Ik vind het veel kwalijker wat bestuursleden van goede doelen krijgen, want dat is geld dat mensen aan dat goede doel willen geven en er zijn een aantal grote goede doelen, waarbij jaarlijks de eerste 500.000 of miljoen naar de paar bestuursleden gaat. En allemaal niet als voltijds baan, maar naast andere functies.
Ik vind het veel kwalijker wat bestuursleden van goede doelen krijgen, want dat is geld dat mensen aan dat goede doel willen geven en er zijn een aantal grote goede doelen, waarbij jaarlijks de eerste 500.000 of miljoen naar de paar bestuursleden gaat. En allemaal niet als voltijds baan, maar naast andere functies.
Geef eens een voorbeeld van een miljoen dat van een goed doel naar bestuursleden van dat goede doel gaan?Ik vind het veel kwalijker wat bestuursleden van goede doelen krijgen, want dat is geld dat mensen aan dat goede doel willen geven en er zijn een aantal grote goede doelen, waarbij jaarlijks de eerste 500.000 of miljoen naar de paar bestuursleden gaat. En allemaal niet als voltijds baan, maar naast andere functies.
Salarissen van de directie. Of je moet vallen over het woord bestuursleden en dan gaan stellen dat die veelal onbetaald zijn en dergelijke goede doelen directies hebben.angel1978 schreef: ↑12 dec 2025 13:40Geef eens een voorbeeld van een miljoen dat van een goed doel naar bestuursleden van dat goede doel gaan?Ik vind het veel kwalijker wat bestuursleden van goede doelen krijgen, want dat is geld dat mensen aan dat goede doel willen geven en er zijn een aantal grote goede doelen, waarbij jaarlijks de eerste 500.000 of miljoen naar de paar bestuursleden gaat. En allemaal niet als voltijds baan, maar naast andere functies.
We kunnen het ook gaan hebben over de locaties waar een aantal goede doelen zitten en de kosten daarvan. Ik heb ooit bij een goed doel gesolliciteerd dat een kantoor vlakbij het Leidseplein had. Heb zo'n vermoeden dat zij op de huur best wel hadden besparen door elders hun kantoor te vestigen.
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Inderdaad valt erg veel op kosten te bezuinigen op die manier.
Verder kun je vraagtekens stellen hoeveel geld nu echt bij het uiteindelijke doel terechtkomt. Je kunt wel zeggen dat van de postcodeloterij 150 miljoen bij goede doelen terechtkomt, maar ieder goed doel heeft weer haar eigen kostenstructuur. Als dan uiteindelijk dat goede doel weer geld overmaakt naar een ander goed doel wordt er weer afgeroomd. Zeker als dat gaat naar een of andere vage stichting of commerciële club.
De vraag blijft voor mij wat is het echte doel van zo'n goed doel? Instandhouding van de eigen club?
Verder kun je vraagtekens stellen hoeveel geld nu echt bij het uiteindelijke doel terechtkomt. Je kunt wel zeggen dat van de postcodeloterij 150 miljoen bij goede doelen terechtkomt, maar ieder goed doel heeft weer haar eigen kostenstructuur. Als dan uiteindelijk dat goede doel weer geld overmaakt naar een ander goed doel wordt er weer afgeroomd. Zeker als dat gaat naar een of andere vage stichting of commerciële club.
De vraag blijft voor mij wat is het echte doel van zo'n goed doel? Instandhouding van de eigen club?
kuklos
vindt dit leuk
Ze gaan dit mogelijk niet terug betalen. Die "dat kan pas over zoveel weken" is gewoon tijdrekken. Daarna kun jezelf niet meer storneren.
-
Wat-nou-weer
Ik heb jarenlang gewerkt bij één van de goede doelen stichtingen, ik moet zeggen de salarissen lagen ver boven het gemiddelde. Ik was er zelf erg blij mee. 
J. Deltoer
vindt dit leuk
-
Wat-nou-weer