LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poll wat verwachten we van de bemiddeling ?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.

Welk voorstel van Dexia ga jij op in ???

Peiling eindigde op 18 apr 2005 21:22

Rest schuld delen, inleg kwijt
2
5%
Rest schuld kwijtgescholden, inleg kwijt
3
7%
Rest schuld kwijtgescholden, gedeelte inleg terug
7
16%
Rest schuld kwijtgescholden, alle inleg terug
25
58%
Andere keuze
6
14%

Totaal aantal stemmen: 43

croosjes

Re: Poll wat verwachten we van de bemiddeling ?

Ongelezen bericht door croosjes »

trudy,dan doen ik het toch goed. :shock:

vrgr.Andre

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Natuurlijk, Rudi gaat voor ALLES terug, wie niet, maar gelijk hebben betekent niet altijd gelijk krijgen.

Go to law for a sheep and loose a cow.

Rechters zijn ook maar mensen, dat is tot nu toe ook wel duidelijk gebleken.

Nog een aardig toepasselijk spreekwoord is:

HET GELD DAT STOM IS
MAAKT RECHT WAT KROM IS

Willems

Ongelezen bericht door Willems »

Trudy,

Wat ik wil zeggen, nochthans met jouw eigen woorden: Gelijk krijgen is gelijk hebben!!!

trudy

Dat is het verschil tussen ons Rudi, jij bent en blijft een optimist en ik heb - helaas - een pessimistische inslag.

Ik hoop natuurlijk van harte dat JIJ gelijk krijgt in deze :D dat moge duidelijk zijn !

Willems

Ik onderschat het verschil tussen optimisme en pessimisme geenszins, maar wat ik wel weet is, dat eerlijke eigen overtuiging een krachtbron moet zijn en dat vele sporters hiervan gebruik van maken om hun doel te bereiken! Zonder deze bezieling, overstijgt niemand niks!

Okerene

Ongelezen bericht door Okerene »

Willems,

Ik wil jou als trainer.

Okerene :D

cornelis

Ongelezen bericht door cornelis »

Eerst moet dexia maar eens bewijzen dat er aandelen op naam zijn aangekocht voordat er over schikken wordt nagedacht.

Maar dexia kan dat volgens mij niet bewijzen.

Dexia stuurde de contracten op dat er aandelen voor u waren aangekocht maar die aandelen waren dus al aangekocht zonder dat er iemand een contract had ondertekend,want men moest toch de ondertekende contracten terug sturen aan dexia.

Hoe kon dexia er van uit gaan dat men tot ondertekening over zou gaan, was dexia bereid het risico te nemen dat het ook voor kon komen dat er niet werd ondertekend.

Ja dus want er zijn geen aandelen gekocht dus liep dexia geen risico om met ongetekende contracten te blijven zitten maakt dan niet uit als er geen aandelen zijn gekocht.

Als men een hypotheek afsuit krijgt men toch ook niet van te voren het geld in handen en word gevraagd om achteraf te ondertekenen.

Eerst moeten toch alle handtekeningen zijn gezet voordat men overgaat tot aankoop en aflevering van een produkt.
Maakt niet uit of het een auto een lening een hypotheek een huis een fiets noem maar op.

Of denk ik te simpel?

Groetjes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Wij wensen dat iedereen zich aan gemaakte afspraken houdt, zoals in een rechtsstaat betamelijk is. Verder hebben we voor schrijnende gevallen een voorziening getroffen.
Maar de hypocriete lieden die alleen maar anderen de schuld geven terwijl ze zelf dollartekens in de ogen hadden en dachten gratis geld te verdienen zonder zich te informeren dienen terug te betalen, en dat mag renteloos.

trudy

GRAPJAS........de leukste thuis zeker :lol: :lol: :lol: :lol:

Enne........ga weer terug naar je hol aan het IJ.

Hans A

Ongelezen bericht door Hans A »

Heeeee, Dexiabank maakt alweer zo'n terechte opmerking:
Wij wensen dat iedereen zich aan gemaakte afspraken houdt, zoals in een rechtsstaat betamelijk is.
En gelijk heb je DEXIABANK. De afspraken in een rechtsstaat staan overigens in het wetboek!!!!! :wink:
Dus via de rechter komen we er wel uit.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ten eerste vind ik dat de laatste uitspraak van DSI als uitgangspunt moet worden genomen bij een bemiddelingspoging.

Maar ik vind ook dat eerst bewezen moet zijn dat ze daadwerkelijk aandelen op naam hebben gekocht. Bij geen aandelen of maar een klen deel, is er nl. ook geen restschuld.

Als er geen of onvoldoende aandelen zijn gekocht, dan denk ik dat een volledige terugave van de inleg voor iedereen, vermeerderd met rente op zijn plaats is.

Verder moet de HR zich natuurlijk nog uitspreken over Eegalease en bij een positieve (voor dexia negatieve) uitkomst moet de volledige inleg terug naar deze groep.

Maar ik vrees dat het alleen maar de zoveeste poging van dexia is om tijd te rekken en dat de rechtzaken straks weer gewoon, met fikse vertraging, doorgaan.

trudy

Onderwijl, geloof me, halen ze miljoenen € iedere maand binnen van al die mensen die nog steeds betalen. Daardoor hebben ze een lange (en hete) adem voor ons en wij maar "lijdzaam" wachten.

Misschien speelt inmiddels ook een rol dat Aegon aan de schandpaal wordt genageld. Immers, gedeelde smart, is halve smart. Ze zullen er niet rouwig om zijn. Misschien wordt hun naam zelfs iets gezuiverd, omdat immers Aegon de boosdoener was?

Wel een horror-scenario voor Aegon, die eigenlijk in de luwte had willen blijven doorsudderen, totdat de aandelenlease-gate achter de rug zou zijn, oftewel overgewaaid.

uzo

Ongelezen bericht door uzo »

Ik ben een beetje bang dat er zometeen een dealtje gemaakt wordt tussen duisenberg en dexia en dat maar een heel kleine groep geholpen wordt.

De rest blijft gewoon met een flinke schuld zitten en moet alles wel terug betalen.

Het zal er op uitdraaien dat we allemaal moeten gaan procederen voor ons geld. Dit kan jaren kosten...

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

je had ook al jaren aan het procederen kunnen zijn, wat we nu al bereikt hebben is te danken aan de dapperen die voorop gingen in de procedures,

Ton

*

Ongelezen bericht door * »

Het bewijs dat de aandelen zijn gekocht zou komende woensdag geleverd moeten worden voor de Zwolse rechtbank. Maar ik vrees dat dit de reden is waarom Dexia alle rechtzaken hals over kop heeft laten stil leggen. Ik ben bang dat we komende dinsdag nog steeds niet het bewijs hebben dat Dexia ons op een gigantische manier bedonderd.

helaas

Willems

*
Wat brengt U tot de gedachte, dat de bewijzen niet voorgelegd zouden worden en dat wij op een gigantische manier bedonderd waren??

impact

Ongelezen bericht door impact »

De rechtbank Lelystad-Zwolle heeft de laatste tijd al een paar maal bewezen dat ze daar niet van dollen houden. Dexia heeft de gelegenheid gekregen om op 23 maart a.s. aan te tonen dat de aandelen van de betreffende gedupeerde inderdaad op diens naam zijn gekocht en op de datum waarop dat had moeten gebeuren en is verplicht met een bewijs van verrichtte aankoop op de beurs te komen. Geen vage verhalen over otc-opties dus. Het uur der waarheid is bijna aangebroken! :twisted:

trudy

Ook Zwolle heeft zich bij een bevel van Donner en Zalm neer te leggen :cry:

impact

Ongelezen bericht door impact »

Daar geloof ik niet in, Trudy. Een eenmaal uitgesproken vonnis is niet iets waar ministers iets tegen kunnen doen. Mooie boel zou het worden als dat mogelijk was. Dus: op 23 maart moet Dexia met bewijzen van aankoop aandelen komen!

Willems

Impact,
Maak je geen zorgen, Dexia kennende, zal wel iets versieren; desnoods een ordinaire rollen papier met een verhaaltje waarin zij zelf niet geloven en kijken of de rechter erin trapt!! En.... Impact, jij kent rechters beter dan ik!!!! Het kan vriezen......het kan dooien!!!! Wij zullen maar geduldig afwachten!!

Gesloten