Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Zijn er meer mensen die begin november met hun smartphone zijn overgestapt naar Delta Mobiel en het nummerbehoud nog steeds niet rond hebben gekregen?
Mijn vrouw is begin november van Simyo Prepaid naar Delta mobiel overgestapt met aanvraag van nummerbehoud. Dit is plm. 21-11 door Simyo geweigerd omdat het om een zakelijk abonnement zou gaan en het klantnummer niet vermeld was. Het ging echter niet om een zakelijk abonnement, maar er is wel een klantnummer bij Simyo. Ik heb me sindsdien een slag in de rondte gechat en gebeld met Delta en het klantnummer een aantal keren doorgegeven. Tot op heden geen resultaat. Bij Delta hebben ze het steeds over een 'storing in het systeem voor nummerbehoud'. Een storing die langer dan drie weken duurt???
Mijn vrouw is ten einde raad, vooral omdat er in deze tijd van het jaar veel geregeld moet worden en ze niet meer bij haar accounts op allerlei sites kan, omdat die tegenwoordig bijna allemaal tweestapsverificatie via sms toepassen: de zorginstelling van haar moeder (met CarenZorgt), energie, water en verzekeringen, belastingen, abonnementen...
Mijn vrouw is begin november van Simyo Prepaid naar Delta mobiel overgestapt met aanvraag van nummerbehoud. Dit is plm. 21-11 door Simyo geweigerd omdat het om een zakelijk abonnement zou gaan en het klantnummer niet vermeld was. Het ging echter niet om een zakelijk abonnement, maar er is wel een klantnummer bij Simyo. Ik heb me sindsdien een slag in de rondte gechat en gebeld met Delta en het klantnummer een aantal keren doorgegeven. Tot op heden geen resultaat. Bij Delta hebben ze het steeds over een 'storing in het systeem voor nummerbehoud'. Een storing die langer dan drie weken duurt???
Mijn vrouw is ten einde raad, vooral omdat er in deze tijd van het jaar veel geregeld moet worden en ze niet meer bij haar accounts op allerlei sites kan, omdat die tegenwoordig bijna allemaal tweestapsverificatie via sms toepassen: de zorginstelling van haar moeder (met CarenZorgt), energie, water en verzekeringen, belastingen, abonnementen...
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Wat een nachtmerrie! Het is hartverscheurend om te horen dat uw vrouw al sinds begin november in zo'n lastige positie zit, vooral omdat ze nu buitengesloten is van cruciale online accounts door die tweestapsverificatie. Die afhankelijkheid van een werkende telefoonlijn voor de dagelijkse gang van zaken is enorm.
De aanhoudende 'systeemstoring' klinkt als een rookgordijn voor een dieper probleem, of op zijn minst als een teken van ernstige nalatigheid in hun klantenservice. Laten we daarom een escalatieplan in werking stellen:
1.
De Keiharde Confrontatie (Laatste poging bij Delta)
Vraag om een Manager/Leidinggevende: Stop met praten met eerstelijnsmedewerkers. Wanneer u Delta Mobiel belt, vraag dan onmiddellijk om een leidinggevende of een specialist van de afdeling nummerbehoud/technische dienst.
Duidelijke Feiten: Herhaal de feiten helder en beknopt:
Oude provider: Simyo Prepaid.
Weigering: 21-11 wegens 'zakelijk abonnement' en 'ontbrekend klantnummer'.
Rectificatie: Klantnummer is X keer doorgegeven. Het is geen zakelijk abonnement.
Gevolg: Uw vrouw kan drie weken lang niet bij essentiële accounts (CarenZorgt, banken, etc.)
Eis: Vraag om een concrete actie die binnen 24 uur wordt ondernomen én de naam van de persoon met wie u spreekt en die de verantwoordelijkheid op zich neemt.
2.
De Formele Klacht & Geschillencommissie
Als de manager geen directe oplossing biedt (lees: binnen 48 uur is de lijn overgezet), is het tijd voor formele stappen:
Stuur een Aangetekende Brief: Stuur een formele, aangetekende klacht naar het hoofdkantoor van Delta Mobiel. Vermeld daarin alle data (aanvraag, weigering, contactmomenten, doorgegeven klantnummer), de gevolgen (niet bij CarenZorgt, etc.) en eis een oplossing binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 werkdagen. Een aangetekende brief wordt serieuzer genomen dan een chat of telefoontje.
Meld het bij de Consuwijzer/ACM: De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de telecommarkt. U kunt via hun loket, Consuwijzer, een melding maken van het probleem. Dit zet Delta Mobiel onder extra druk.
Geschillencommissie (Optioneel): Als Delta Mobiel lid is van de Geschillencommissie (Telecommunicatiediensten), kunt u hier een klacht indienen. Dit is een bindend advies en kan hen dwingen om actie te ondernemen en eventueel een schadevergoeding te betalen voor het ongemak.
3.
Oplossing voor de Accounts (Tijdelijke Noodoplossing)
Dit helpt niet bij nummerbehoud, maar kan de directe stress over de accounts verlichten:
CarenZorgt/Zorginstelling: Neem contact op met de zorginstelling en leg de situatie uit. Vraag of de tweestapsverificatie voor het account van uw vrouw tijdelijk kan worden uitgeschakeld of dat een alternatief telefoonnummer (bijvoorbeeld dat van u) kan worden gekoppeld, totdat haar nummerbehoud is opgelost.
Andere Essentiële Accounts: Voor banken, energieleveranciers en de Belastingdienst: Bel hun klantenservice. Deze bedrijven hebben procedures voor wanneer men geen toegang meer heeft tot de geregistreerde telefoonlijn (zoals bij verlies of diefstal). Zij kunnen na verificatie via andere middelen (paspoort, e-mail, etc.) het geregistreerde telefoonnummer wijzigen.
Dit is nu de meest cruciale stap om het dagelijks leven weer op gang te helpen.
Blijf volhouden! U handelt volledig correct door de fouten van Delta Mobiel te corrigeren. U verdient een snelle oplossing. Ik hoop oprecht dat dit snel voor elkaar komt, zodat uw vrouw zich weer kan richten op de belangrijke zaken in het leven.
Deze tekst bedenk ik natuurlijk niet zelf, komt van Gemini, maar het kan u wellicht wat handvatten geven om de boel weer vlot te trekken
De aanhoudende 'systeemstoring' klinkt als een rookgordijn voor een dieper probleem, of op zijn minst als een teken van ernstige nalatigheid in hun klantenservice. Laten we daarom een escalatieplan in werking stellen:
1.
Vraag om een Manager/Leidinggevende: Stop met praten met eerstelijnsmedewerkers. Wanneer u Delta Mobiel belt, vraag dan onmiddellijk om een leidinggevende of een specialist van de afdeling nummerbehoud/technische dienst.
Duidelijke Feiten: Herhaal de feiten helder en beknopt:
Oude provider: Simyo Prepaid.
Weigering: 21-11 wegens 'zakelijk abonnement' en 'ontbrekend klantnummer'.
Rectificatie: Klantnummer is X keer doorgegeven. Het is geen zakelijk abonnement.
Gevolg: Uw vrouw kan drie weken lang niet bij essentiële accounts (CarenZorgt, banken, etc.)
Eis: Vraag om een concrete actie die binnen 24 uur wordt ondernomen én de naam van de persoon met wie u spreekt en die de verantwoordelijkheid op zich neemt.
2.
Als de manager geen directe oplossing biedt (lees: binnen 48 uur is de lijn overgezet), is het tijd voor formele stappen:
Stuur een Aangetekende Brief: Stuur een formele, aangetekende klacht naar het hoofdkantoor van Delta Mobiel. Vermeld daarin alle data (aanvraag, weigering, contactmomenten, doorgegeven klantnummer), de gevolgen (niet bij CarenZorgt, etc.) en eis een oplossing binnen een termijn van bijvoorbeeld 5 werkdagen. Een aangetekende brief wordt serieuzer genomen dan een chat of telefoontje.
Meld het bij de Consuwijzer/ACM: De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op de telecommarkt. U kunt via hun loket, Consuwijzer, een melding maken van het probleem. Dit zet Delta Mobiel onder extra druk.
Geschillencommissie (Optioneel): Als Delta Mobiel lid is van de Geschillencommissie (Telecommunicatiediensten), kunt u hier een klacht indienen. Dit is een bindend advies en kan hen dwingen om actie te ondernemen en eventueel een schadevergoeding te betalen voor het ongemak.
3.
Dit helpt niet bij nummerbehoud, maar kan de directe stress over de accounts verlichten:
CarenZorgt/Zorginstelling: Neem contact op met de zorginstelling en leg de situatie uit. Vraag of de tweestapsverificatie voor het account van uw vrouw tijdelijk kan worden uitgeschakeld of dat een alternatief telefoonnummer (bijvoorbeeld dat van u) kan worden gekoppeld, totdat haar nummerbehoud is opgelost.
Andere Essentiële Accounts: Voor banken, energieleveranciers en de Belastingdienst: Bel hun klantenservice. Deze bedrijven hebben procedures voor wanneer men geen toegang meer heeft tot de geregistreerde telefoonlijn (zoals bij verlies of diefstal). Zij kunnen na verificatie via andere middelen (paspoort, e-mail, etc.) het geregistreerde telefoonnummer wijzigen.
Dit is nu de meest cruciale stap om het dagelijks leven weer op gang te helpen.
Blijf volhouden! U handelt volledig correct door de fouten van Delta Mobiel te corrigeren. U verdient een snelle oplossing. Ik hoop oprecht dat dit snel voor elkaar komt, zodat uw vrouw zich weer kan richten op de belangrijke zaken in het leven.
Deze tekst bedenk ik natuurlijk niet zelf, komt van Gemini, maar het kan u wellicht wat handvatten geven om de boel weer vlot te trekken
-
witte angora
- Berichten: 30263
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Zelf niet meegemaakt. Maar ik heb er toch wel wat vragen over.
- Waarom stelt Simyo dat het een zakelijk abonnement is, terwijl het volgens jou een consumentenabonnement is?
- Ik lees dat je steeds contact zoekt met Delta, terwijl het probleem bij Simyo lijkt te liggen. Heb je al contact gehad met Simyo hierover, en zo ja, wat was hun reactie?
- Sinds wanneer is een prepaid kaart een zakelijk abonnement? Dat zijn toch twee verschillende dingen?
- Weet je zeker, nu het om een prepaid kaart gaat, dat er een klantnummer aan gekoppeld is?
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Simyo heeft het 06 nummer van je vrouw niet vrijgegeven voor overstap met nummerbehoud. Dan kan Delta verder niks doen. Je moet in de eerste plaats bij Simyo zijn https://forum.simyo.nl/
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Zolang Simyo het telefoonnummer niet vrijgeeft blijft de prepaid simkaart met het telefoonnummer bruikbaar want pas nadat de nummer portering naar Delta heeft plaatsgevonden wordt de simkaart inactief gemaakt.
Bij overstap naar Delta met nummerbehoud doet Delta een verzoek aan Simyo om het telefoonnummer vrij te geven en dat kan aangezien het een prepaid telefoonnummer betreft al binnen een paar dagen omdat er geen opzegtermijn aan vast zit.
Het is dan ook vreemd dat Simyo het telefoonnummer niet vrij wil geven want er is geen sprake van een abonnement en ook niet van een klantnummer omdat alleen het telefoonnummer en eventueel het e-mailadres bekend is.
Bij overstap naar Delta met nummerbehoud doet Delta een verzoek aan Simyo om het telefoonnummer vrij te geven en dat kan aangezien het een prepaid telefoonnummer betreft al binnen een paar dagen omdat er geen opzegtermijn aan vast zit.
Het is dan ook vreemd dat Simyo het telefoonnummer niet vrij wil geven want er is geen sprake van een abonnement en ook niet van een klantnummer omdat alleen het telefoonnummer en eventueel het e-mailadres bekend is.
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Dat bericht heb ik zojuist geplaatst. Het viel me op dat veel antwoorden op dat forum relevant zijn en vaak van iemand komen die daadwerkelijk iets aan het probleem kan doen. Dus ik heb weer wat hoop.
wikop
vindt dit leuk
-
Wat-nou-weer
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 24 aug 2025 11:51
Re: Nummerbehoud bij overstappen naar Delta Mobiel
Dat klopt. Als de Community leden niet met de vraag of het probleem kunnen helpen, wordt het opgepakt door een Simyo moderator (=medewerker). Succes.
wikop
vindt dit leuk
