Cyberveiligheid & privacy

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
robertjens

Cyberveiligheid & privacy

Ongelezen bericht door robertjens »

Ik ben benieuwd naar jullie inzichten & tips

Op mijn huisadres ben ik al enige periode gehacked. Telefoons worden afgeluisterd etc. Nu heb ik dit meerdere malen bij de politie gemeld maar die hebben tot op heden nog niks gedaan. Wat kun je hier nu precies verder tegen doen?

Ik heb ook het contactformulier van Radar zelf ingevuld, wellicht is dit ook een interessant TV onderwerp.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen als het gaat om inbreuk van privacy & cyberveiligheid. Volgens mij is dit ook strafbaar en kan - indien bewezen - ook sprake zijn van schadevergoeding. Weet iemand wellicht hoe dit zit?

kuklos

Re: Cyberveiligheid & privacy

Ongelezen bericht door kuklos »

robertjens schreef:
17 dec 2025 16:27
Op mijn huisadres ben ik al enige periode gehacked. Telefoons worden afgeluisterd etc.
Hoe weet je dat je gehackt bent en je telefoons worden afgeluisterd?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je begint al over een schadevergoeding, terwijl je niet eens weet of er wel schade is...

Een snelle Google-rondgang geeft alleen info over datalekken in het kader van de AVG. Daarvan lijkt me vooralsnog geen sprake te zijn, tenzij de hacker door een dergelijk datalek aan je gegevens is gekomen. Maar ook dan kan er alleen sprake zijn van een schadevergoeding als er schade is die redelijkerwijze vergoed moet worden.

https://www.ictrecht.nl/blog/het-recht- ... et-in-2023

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

robertjens schreef:
Op mijn huisadres ben ik al enige periode gehacked. Telefoons worden afgeluisterd etc. Nu heb ik dit meerdere malen bij de politie gemeld maar die hebben tot op heden nog niks gedaan. Wat kun je hier nu precies verder tegen doen?
Een aantal vragen.
1. Hoe weet u zeker dat u wordt gehackt op uw huisadres?
2. Als uw telefoons worden afgeluisterd, tapt dan iemand uw lijn af vanuit de meterkast?
3. Of is het geregeld via de telefoonprovider?

Het kan namelijk zo zijn dat een bevoegde instantie u afluistert. Dat hoeft men niet te melden als er een onderzoek gaande is. In het geval dat zo is, dan kan men u onderzoeken of iemand in uw vrienden-, kennissen- of familiekring.

Weet u zeker dat u thuis wordt afgeluisterd en niet via het internet (dus dat uw pc, laptop of smartphone gehackt is)?

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Gaat het om een vaste lijn of mobiel via wifi? En indien mobiel: afgeluisterd via de normale verbinding ("ouderwets bellen") of bij bellen via bijvoorbeeld Whatsapp of Facetime?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Met welke reden zouden zij u afluisteren?
Door welke instantie zou u afgeluisterd worden.
Als dit de politie is wordt u waarschijnlijk verdacht van criminele activiteiten.
Als het een inlichtingen dienst is van staats ondermijnende activiteiten.
Voor de rest kan ik geen reden verzinnen waarom u afgeluisterd zou worden.
Beide organisaties zullen trouwens altijd ontkennen dat u wordt afgeluisterd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

robertjens schreef:
...Op mijn huisadres ben ik al enige periode gehacked. Telefoons worden afgeluisterd etc.
Wat valt er onder etc ?
En door wie wordt je afgeluisterd, dat zal je immers dan ook wel weten.

Of heeft u wat gedroomd en weet niet meer of het nu echt wel zo is.....

witte angora

Ben even gaan snuffelen, en kwam op dit uit. Geen idee of dit serieus te nemen is, of dat het meer uit de complottenhoek komt. Misschien dat het een en ander duidelijker kan maken?

https://surfshark.com/nl/blog/telefoon- ... ocJII9-xhy

Wat-nou-weer

Ongelezen bericht door Wat-nou-weer »

Ik zie wel meer berichten voorbij komen van mensen die denken dat ze gehackt zijn. Want in het modem zien ze allerlei onherkenbare apparaten staan.
Vergeten ze even hun slimme apparaten die met allerlei vreemde namen (voor hun dan) in het modem worden weergegeven. 8)

Arizonakid

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Je zal echt wat meer uitleg moeten geven als je wilt dat we je überhaupt geloven, ik ben gehackt en mijn telefoon etc worden afgeluisterd klinkt wat, nou ja, dat dus.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Zal wel aan mij liggen dat ik het een raar verhaal vind

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

wikop schreef:
17 dec 2025 21:45
Zal wel aan mij liggen dat ik het een raar verhaal vind
Nee hoor het ligt niet aan u dat u dit een raar verhaal vind. TS heeft het over meerdere telefoons die afgeluisterd worden. Dat is tegenwoordig echt zeer lastig om te doen. Buiten state actors, zoals de Nederlandse overheid, is dit eigenlijk praktisch onmogelijk.

Dan komt je al snel op de vraag, hoe weet TS dat hij afgeluisterd wordt op meerdere telefoons? Hoe heeft TS dat vastgesteld?

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Zoals boven al genoemd, de instanties van de overheid zullen alleen telefoons aftappen indien er sprake is van staats ondermijnende of criminele activiteiten.
Dus TS?
Mocht u een bekende Nederlander zijn kan de roddel pers iets proberen.
Verder waarom zou u zo belangrijk of interessant zijn dat iemand geld en tijd hierin gaat steken?
Dit doet mij denken aan een collega die helemaal onder de invloed is van complottheorieën.
Maar TS kom eens terug met meer informatie?

witte angora

Eigenlijk denk ik dat het voor het moment weinig zinvol is nog op dit topic te reageren, tot TS terug komt en de nodige uitleg geeft en vragen beantwoord, is het niet?

RFdeBoer

Ongelezen bericht door RFdeBoer »

Gezien het feit dat robbertjens de allereerste vraag van kuklos "hoe weet je dat je gehacked bent" niet beantwoord denk ik dat dit weer een verborgen commerciële actie is. Enkel en alleen om omzet te genereren voor de beveiliginsmarkt

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zeker. Toen ik dit topic had gelezen heb ik direct voor honderden euros aan beveiligingspullen gekocht.

Plaats reactie