Je hebt tegenwoordig wel een rechtsbijstandverzekering nodig met al die oplichtersbedrijven.
Een klein beetje gezond verstand en 30 seconden van je tijd is gelukkig meestal ook ruim voldoende.
En als het nu even net wat professioneler hebben aangepakt? Mijn partner is er ook ingestonken en door de black Friday kortingen gaf dat dus meer geloofwaardigheid. AI-gegeneerde foto’s van de fysieke winkel. Waarschijnlijk met nano banana pro. Waar je de flags pas ziet als je er oplet en niet na een dag werken. Ik durf gerust te zeggen dat ze gezond verstand heeft en als je heel de site na kijkt dan klopt het niet maar voor iemand met gezond verstand na een dag werken gebeurt het.
@kuklos nee, dat heeft ze niet. Achteraf wel gedaan maar achteraf kijk je een koe in zijn reet. Ik bedoel er mee te zeggen. Het gebeurt en dan lees ik in deze topic over intelligentie. Dan denk ik dat het eerder het naïeve is en omdat wij zelf ook een webshop hebben verwacht je het niet. En even terug te komen was het precies de jas(foto gejat) die ze zocht en nergens meer kon vinden. Dat stukje speelt natuurlijk ook mee.
@kuklos nee, dat heeft ze niet. Achteraf wel gedaan maar achteraf kijk je een koe in zijn reet. Ik bedoel er mee te zeggen. Het gebeurt en dan lees ik in deze topic over intelligentie. Dan denk ik dat het eerder het naïeve is en omdat wij zelf ook een webshop hebben verwacht je het niet. En even terug te komen was het precies de jas(foto gejat) die ze zocht en nergens meer kon vinden. Dat stukje speelt natuurlijk ook mee.
Het feit dat een onbekende winkel ala enige een nergens anders verkrijgbaar product zou kunnen leveren is natuurlijk ook een red flag. Een paar jaar terug zag je dat ook met PlayStations. Geen van de grote winkels kon er aan komen maar een onbekende webwinkel claimde ze uit voorraad te kunnen leveren... (Het resultaat laat zich raden).
Een jas en een PlayStation is een grootverschil en de rest wat ze verkochten kan je wel vinden. Maar bij mijn partner ging het om de jas. En ja, dan werken de hersens anders(zeker bij vrouwen) en willen ze het hebben. Maar het kan toch iedereen overkomen daar gaat het om. Ik reageerde eigenlijk meer voor de reacties.
Ik ben het met je eens dat de website er best OK uit ziet. Ze hebben hun best gedaan. Echter, zou ik altijd bij een onbekende webshop ALTIJD eerst de Trustpilot of andere reviews checken. Dan weet je eigenlijk al genoeg. En in het geval van fake reviews, dat kan natuurlijk ook, is het goed om te lezen wat de 1-ster beoordelingen zeggen. Als daar enkel 5-ster reviews tussenstaan, klopt er ook al iets niet.
dan nog vind ik wel dat je OP niet te hard moet neersabelen, zoals eerder gezegd, je wilt iets, bent moe, even geen zin in onderzoek en dan trap je erin. Harde les, dat wel.
Het is nu makkelijk om te zeggen dat je altijd eerst het KvK moet checken, en ja, dan had je geweten dat het om een eenmanszaakje Jawad Ecommerce ging en als je even verder googled dan zie je genoeg hints naar een dropshipper. Maar het is voor ons makkelijk om nu uitgebreid onderzoek te doen n.a.v. zo'n Radar post natuurlijk.