winkels en regels deel 4 slot einde
-
guywilliams
winkels en regels deel 4 slot einde
Hier nog een uitleg over rechtsnormen wat ik eerder benoemde
rechtsnormen
De mens maakt deel van een gemeenschap een samenleving de samenleving zoals wij die
kennen garandeert haar leden zeker vrijheden en de bescherming daarvan maar legt hen ook
beperkingen op om dat we in een gemeenschap met elkaar om gaan hebben we nu eenmaal
rekening met elkaar te houden daartoe ontwikkelt een samenleving rechtregels ook wel recht
normen genoemd deze regels bepalen de verhoudingen tussen mensen onderling maar ook tussen
hen en de overheid en tussen overheidsorganen onderling legt overdeed iemand een rechtnorm dan
kan dat verschillende soorten gevolgen hebben
Rechtnormen zijn leefregels die door de overheid in het leven zijn geroepen om
de belangen van mensen in een samenleving veilig te stellen de overheid kan hierbij
dwang uitoefenen door bijvoorbeeld te bepalen dat er bij overtreding gestraft wort zal worden de
schade word vergoed of hersteld of door dat de een overeenkomst wordt nageleefd
dit afdwingbare recht is vastgelegd in voor een ieder van de samenleving gelegde voorschriften
Zoals wettenen veroordeling
sociale grond rechten
Sociale grond rechten zijn rechten die de overheid verplichten om zoveel mogelijk op te komen voor
de burgers ze zijn erop gericht dat de burger zich kan handhaven in de maatschappij voorbeelden zijn
Zorgen voor genoeg werk zorg dat het leefmilieu word beschermd en verbeterd, zorgen voor het recht op
Recht op vrije keuze van een baan, het recht op rechtsbijstand en dergelijke
Ps
Ik vergat nog iets dat vaak ook ter sprake komt in praktijk
Als kinderen iets doen en je spreek de ouders eropaan zeggen ze ook steeds het is een kind
Ouders verschuilen zich achter hun kinderen als ze hem iets laten doen wat niet mag
Deze mensen doen dat ook op hun werk als ze iets fout hebben gedaan geven ze een andere de schuld omdat zij vinden dat ze nooit zelf fouten maken
Dit is ook de rede dat ze zelf nooit op de werkvloer willen staan om mee te werken
Als ze zelf de delfde fout maken moeten ze zichzelf de schuld geven
Dan kunnen ze niet meer interessant over komen
Als ze de dezelfde fouten ook maken
Als iemand kritiek op je werk hebt en je zegt doe het voor dan zeggen ze altijd daar zijn ze niet voor
Nu weet je ook de rede waarom ze dit zeggen ik kan zowel op kantoor en op de werkvloer werken
En theorie en praktijk uitvoeren zoals het hoort
Omdat ik zowel van kantoor als op de werkvloer genoeg kaas heb gegeten dat ik weet waar ik het over heb
rechtsnormen
De mens maakt deel van een gemeenschap een samenleving de samenleving zoals wij die
kennen garandeert haar leden zeker vrijheden en de bescherming daarvan maar legt hen ook
beperkingen op om dat we in een gemeenschap met elkaar om gaan hebben we nu eenmaal
rekening met elkaar te houden daartoe ontwikkelt een samenleving rechtregels ook wel recht
normen genoemd deze regels bepalen de verhoudingen tussen mensen onderling maar ook tussen
hen en de overheid en tussen overheidsorganen onderling legt overdeed iemand een rechtnorm dan
kan dat verschillende soorten gevolgen hebben
Rechtnormen zijn leefregels die door de overheid in het leven zijn geroepen om
de belangen van mensen in een samenleving veilig te stellen de overheid kan hierbij
dwang uitoefenen door bijvoorbeeld te bepalen dat er bij overtreding gestraft wort zal worden de
schade word vergoed of hersteld of door dat de een overeenkomst wordt nageleefd
dit afdwingbare recht is vastgelegd in voor een ieder van de samenleving gelegde voorschriften
Zoals wettenen veroordeling
sociale grond rechten
Sociale grond rechten zijn rechten die de overheid verplichten om zoveel mogelijk op te komen voor
de burgers ze zijn erop gericht dat de burger zich kan handhaven in de maatschappij voorbeelden zijn
Zorgen voor genoeg werk zorg dat het leefmilieu word beschermd en verbeterd, zorgen voor het recht op
Recht op vrije keuze van een baan, het recht op rechtsbijstand en dergelijke
Ps
Ik vergat nog iets dat vaak ook ter sprake komt in praktijk
Als kinderen iets doen en je spreek de ouders eropaan zeggen ze ook steeds het is een kind
Ouders verschuilen zich achter hun kinderen als ze hem iets laten doen wat niet mag
Deze mensen doen dat ook op hun werk als ze iets fout hebben gedaan geven ze een andere de schuld omdat zij vinden dat ze nooit zelf fouten maken
Dit is ook de rede dat ze zelf nooit op de werkvloer willen staan om mee te werken
Als ze zelf de delfde fout maken moeten ze zichzelf de schuld geven
Dan kunnen ze niet meer interessant over komen
Als ze de dezelfde fouten ook maken
Als iemand kritiek op je werk hebt en je zegt doe het voor dan zeggen ze altijd daar zijn ze niet voor
Nu weet je ook de rede waarom ze dit zeggen ik kan zowel op kantoor en op de werkvloer werken
En theorie en praktijk uitvoeren zoals het hoort
Omdat ik zowel van kantoor als op de werkvloer genoeg kaas heb gegeten dat ik weet waar ik het over heb
-
witte angora
Re: winkels en regels deel 4 slot einde
Waar gaat dit over, en waar zijn delen 1, 2, en 3?
Waar gaat het over en wat heeft het met winkels en regels van doen?
-
J. Deltoer
Gelukkig maar dat u zo deskundig in deze bent. Ik kan er namelijk geen kaas van maken, en ook geen chocolade. Het zal me dan ook verder worst wezen.guywilliams schreef: ↑20 dec 2025 22:39Omdat ik zowel van kantoor als op de werkvloer genoeg kaas heb gegeten dat ik weet waar ik het over heb
Duc
, Aygulf
, Alex van Kampen
en juliomariner
vinden dit leuk
-
juliomariner
Wat een onzin er toch allemaal met Chatgtp geproduceerd kan worden.
Lijkt wel een Lorem Ipsum maar dan in het Nederlands.
Lijkt wel een Lorem Ipsum maar dan in het Nederlands.
-
witte angora
Als het een Lorem Ipsum was, zouden er wel wat meer leestekens staan, zoals komma's en punten...
Duc
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Morgan le Fay
Dit is wat wij thuis noemen "Je tuin figuur is weer bezig".
Duc
vindt dit leuk
Gelukkig is dit al gemeld, waarschijnlijk zijn deel 1,2 en 3 al verwijderd.
Wat een onzin topic.
Wat een onzin topic.
-
juliomariner
Is dit niet die dwalende figuur die hier een tijdje geleden een topic opende over een winkel verbod omdat hij proletarisch had gewinkeld?
wikop
vindt dit leuk
Ohh nu je het zegt, zou best een kunnen. Nog steeds vol frustratie en dus alle regels uitgezocht. Tja je kunt maar ergens mee bezig zijn…..
wikop
vindt dit leuk