Het zo diep beledigen van het staatshoofd van een bevriend land, nota bene onze bevrijders van de nazi's ooit, is wat mij betreft een reden voor een permaban. Uw post was al gemeld, anders had ik het gedaan.
Heeft u al een Europees e-mailadres naast uw Amerikaanse?
-
J. Deltoer
Re: Heeft u al een Europees e-mailadres naast uw Amerikaanse?
Eerste alinea. Een website een ongewenste publicatie kan daarmee op een lijst komen met vijandige domeinen ('bedreiging van de nationale veiligheid') en mag geen e-mail meer aanleveren op Amerikaanse mailservers van Microsoft, Alphabet of Apple. En waarschijnlijk treft die ban dan gelijk alle krantentitels van dezelfde mediagroep.
Dus dan krijg je plots je krant of andere nieuwsbrief niet meer per e-mail omdat iemand ergens op die site (of een andere van dezelfde koepelorganisatie) iets schreef of zei dat ongewenst is. De dreiging alleen al kan websites in de houding doen springen omdat ze anders abonnees en inkomsten verliezen.
Bijvoorbeeld: een econoom sabelt in De Telegraaf het economisch beleid van Trump neer als nadelig voor Nederland en een abonnee van het Dagblad van het Noorden krijgt de ochtendmail met nieuws niet meer (zelfde mediagroep). Alle klanten gaan bellen. Ondertussen hetzelfde bij alle andere nieuwstitels. Het duurt maanden om dat allemaal weer op orde te krijgen, als de mediagroepen zoiets al overleven.
Dat is maar een enkel klein speldenprikje waarmee Trump de berichtgeving wereldwijd kan beïnvloeden.
Sneeuwmenneke
vindt dit leuk
Neem een e-mail only abonnement van €60 per jaar bij Freedom Internet https://freedom.nl/diensten/mailwitte angora schreef: ↑29 dec 2025 16:22Zit er even naar te kijken. Een eigen domeinnaam kost wel wat, afhankelijk waar je zit en wat voor pakket je hebt. Wat zou je voor particulieren aanbevelen?
Of rechtstreeks bij Soverin, zij verzorgen het ook voor Freedom https://soverin.nl/
Verhuizen naar een andere provider kan altijd omdat je het koppelt aan een eigen domeinnaam.
Gratis e-mail kan ook, bij https://deds.nl (laatste overgebleven gratis e-mailprovider in Nederland). Een vrijwilligersclub, dus geen garanties. Maar draait al wel sinds 2001 voor 6.000 gebruikers.
-
Wat-nou-weer
De hysterie begint aardig de overhand te nemen. Paarse boekjes, Gmail en Outlook ellende, pfff. What's next? Corona 2.0? Iedereen een berging vol met pleepapier?
Ik ga maar gewoon door met leven zonder deze hysterie.
-
witte angora
Zit er even naar te kijken, maar met een paar grote stappen kom ik uit bij Proton. Schijnt erg goed te zijn, en heeft ook een 'gratis' versie, alhoewel 'gratis' natuurlijk niet bestaat.rrustema schreef: ↑29 dec 2025 17:33Neem een e-mail only abonnement van €60 per jaar bij Freedom Internet https://freedom.nl/diensten/mail
De vraag is alleen waarom ze uit Zwitserland weggaan, daar is op Tweakers best wel een discussie over. Het is in ieder geval Europees, en dat zal het ook wel blijven.
Ik maak me daar niet zo druk om allemaal. Om het nog zwarter te gaan maken, alles draait op Amerikaanse hardware.
Gebeurt het dan gebeurt het.
Gebeurt het dan gebeurt het.
-
Wat-nou-weer
Doe niet zo moeilijk. Ik gebruik o.a. Protonmail al jaren. VPN van Proton is ook OK.witte angora schreef: ↑29 dec 2025 17:52Zit er even naar te kijken, maar met een paar grote stappen kom ik uit bij Proton. Schijnt erg goed te zijn, en heeft ook een 'gratis' versie, alhoewel 'gratis' natuurlijk niet bestaat.rrustema schreef: ↑29 dec 2025 17:33Neem een e-mail only abonnement van €60 per jaar bij Freedom Internet https://freedom.nl/diensten/mail
De vraag is alleen waarom ze uit Zwitserland weggaan, daar is op Tweakers best wel een discussie over. Het is in ieder geval Europees, en dat zal het ook wel blijven.
Proton wil hun servers uit Zwitserland halen vanwege de nieuwe privacywetgeving.
https://tweakers.net/nieuws/242840/prot ... cewet.html
Oh, en voor alle duidelijkheid, ik gebruikte Proton al pré Trump.
Laatst gewijzigd door Wat-nou-weer op 29 dec 2025 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
witte angora
vindt dit leuk
En welk Nederlands mediabedrijf is dit overkomen? Of welk Europees media bedrijf? Welke bedrijven kunnen geen email meer aanleveren aan Microsoft, Alphabet en Apple?rrustema schreef: ↑29 dec 2025 17:29Eerste alinea. Een website een ongewenste publicatie kan daarmee op een lijst komen met vijandige domeinen ('bedreiging van de nationale veiligheid') en mag geen e-mail meer aanleveren op Amerikaanse mailservers van Microsoft, Alphabet of Apple. En waarschijnlijk treft die ban dan gelijk alle krantentitels van dezelfde mediagroep.
Overigens heb ik een betaald email adres (Proton) naast mijn Amerikaanse email adres, maar dat is om privacy redenen. En die had ik al ruim voordat Trump gekozen werd.
Met een normale president zou ik er ook niet zo'n moeite mee hebben maar heb zo'n [...] die af en toe compleet de weg kwijt is vanwege z'n dementie is het maar de vraag wat er gebeurt. Zijn er genoeg mensen die hem tegen kunnen houden als het echt fout gaat?Wat-nou-weer schreef: ↑29 dec 2025 17:40De hysterie begint aardig de overhand te nemen. Paarse boekjes, Gmail en Outlook ellende, pfff. What's next? Corona 2.0? Iedereen een berging vol met pleepapier?
Sneeuwmenneke
vindt dit leuk
Want in Europa zal nooit iets gebeuren? Europese landen gaan akkoord met de digitale Euro, we mogen maximaal €3.000 contant afrekenen, volgens Rutte kunnen we worden binnengevallen door de Rusland, Chinese apparatuur die we massaal kopen bevat spyware.
Estland met Rusland als buurman.Jablan schreef: ↑29 dec 2025 12:31Voor de rest is het handig om te weten, dat met name in Duitsland en Estland een aantal bedrijven zijn, die zonder Amerikaanse bedrijven willen en kunnen: SAP, Lidl (!), Strato en de volledige Estse overheid. Uit Estland komt het LibreOffice pakket, een prima alternatief voor MicroSoft.
LibreOffice is qua mogelijkheden minder ver dan Microsoft Office. Microsoft dat je overigens al decennia niet meer met een hoofdletter s schrijft. En een groter probleem is PowerBI en Microsoft Dynamics welke veel worden gebruikt in het bedrijfsleven en geen Europese equivalenten kennen. Hooguit SAP, maar die zijn niet echt gebruiksvriendelijk.
We hebben al Qatar met hun Al Jazeera, en stiekeme beïnvloeding, China die buitenlandse Chinezen onder druk zet, noem maar op.
witte angora schreef: ↑29 dec 2025 17:52Het is in ieder geval Europees, en dat zal het ook wel blijven.
Europees is dus ook geen garantie, want de Zwitsers veranderen hun privacy wetgeving.Wat-nou-weer schreef: ↑29 dec 2025 19:33Proton wil hun servers uit Zwitserland halen vanwege de nieuwe privacywetgeving.
==> Ergo, er zijn nergens garanties.
-
witte angora
Proton wil naar Duitsland of Noorwegen, beiden liggen bij mijn weten in Europa. 
-
Wat-nou-weer
Proton hebben allang servers in Dld en Noorwegen. En ook die landen kunnen hun privacywetgeving gaan wijzigen.witte angora schreef: ↑29 dec 2025 20:59Proton wil naar Duitsland of Noorwegen, beiden liggen bij mijn weten in Europa.![]()
Maar Protonmail, zelfs de gratis versie, is echt prima en betrouwbaar. Ik heb 5 mailadressen van ze in gebruik.
witte angora
vindt dit leuk
Noorwegen dat ook een grens deelt met Rusland.witte angora schreef: ↑29 dec 2025 20:59Proton wil naar Duitsland of Noorwegen, beiden liggen bij mijn weten in Europa.![]()
-
Wat-nou-weer
Timboektoe, is dat wat?kuklos schreef: ↑29 dec 2025 21:07Noorwegen dat ook een grens deelt met Rusland.witte angora schreef: ↑29 dec 2025 20:59Proton wil naar Duitsland of Noorwegen, beiden liggen bij mijn weten in Europa.![]()
Ik maak me ook geen zorgen, maar verbaas me over al die mensen die zich o zo veel zorgen maken over Trump en dan schijnbaar denken dat als het maar Europees is er nooit iets zal gebeuren.Wat-nou-weer schreef: ↑29 dec 2025 21:15Timboektoe, is dat wat?kuklos schreef: ↑29 dec 2025 21:07Noorwegen dat ook een grens deelt met Rusland.witte angora schreef: ↑29 dec 2025 20:59Proton wil naar Duitsland of Noorwegen, beiden liggen bij mijn weten in Europa.![]()
Mijn credo: geen zorgen om de dag voor morgen.
-
Arizonakid
Eigen domeinnaam kan al voor heel weinig, 25 euro per jaar kan je al aardig uit de voeten bij bv yournamewitte angora schreef: ↑29 dec 2025 16:22Zit er even naar te kijken. Een eigen domeinnaam kost wel wat, afhankelijk waar je zit en wat voor pakket je hebt. Wat zou je voor particulieren aanbevelen?
witte angora
vindt dit leuk
oke en dan krijg je het voor elkaar dat je helemaal van de Amerikaanse servers af ben, onmogelijk natuurlijk maar stel. wat is dan het volgende, geen Chinese apparatuur meer. geen Chinese chips? alles is tegenwoordig zo complex en met elkaar verweven.
-
witte angora
Tijd om mijn onafhankelijk eiland weer eens te presenteren. Compleet zelfvoorzienend, geen radio, geen tv, geen internet, geen telefoon, helemaal niks... en ook geen last van mailservers waar dan ook.
Het mooie is dat er alleen maar angst gezaaid wordt. Als er in Europa nou gewoon am oplossingen gewerkt wordt ipv weer alleen maar over te praten.
En dan daarbij, iedereen die Windows draait kan ook gewoon een Europees OS gebruiken. Apple kan je ook zonder.
Nee ik geloof niet in die angstzaaing.
En dan daarbij, iedereen die Windows draait kan ook gewoon een Europees OS gebruiken. Apple kan je ook zonder.
Nee ik geloof niet in die angstzaaing.
kuklos
vindt dit leuk