Wat zijn de voorwaarden voor patriëring
Wat zijn de voorwaarden voor patriëring
Na een ernstig ongeluk hier in Thailand, vindt Eurocross het niet nodig ons te repatriëren. Ze vinden 5 gebroken ribben, 2 verschoven rugwervels, bekken op 3 plaatsen gebroken en de 5 gebroken'uitstulpingen' van de lende wervels niet belangrijk genoeg om ons te repatriëren. Nu zitten we in een appartement vast omdat mijn echtgenote slechts 100 meter kan lopen en niet langer dan 1 uur rechtop kan zitten. Centraal Beheer legt zich neer bij het besluit van Eurocross en helpt ons ook niet verder. Het is toch vreemd dat je je dubbel en dwars verzekert, maar als Eurocross het onnodig vindt om iets te doen, ook je reisverzekering niets doet? Er wordt helemaal geen oplossing aangeboden voor de periode dat we hier 'vast' zitten totdat we weer mobiel zijn. Dit hadden we niet van een reisverzekering verwacht.
Eerlijk gezegd vraag ik me af waar het verschil tussen gipsvluchten en onze casus zit. Daarbij wil ik niemand iets tekort doen maar ook ons zelf niet.
Daarbij vinden ze het belangrijk om te weten of we een terugweg hebben geboekt. Wat dit met repatriëring te maken heeft, ontgaat me helemaal.
Het advies van CB dat je zorgt dat op je fit-to-fly altijd letterlijk staat dat je gerepatrieerd moet worden zou moeten helpen. Maar als je verder in de voorwaarden leest, is het nog altijd eurocross die het laatste woord heeft.
Eerlijk gezegd vraag ik me af waar het verschil tussen gipsvluchten en onze casus zit. Daarbij wil ik niemand iets tekort doen maar ook ons zelf niet.
Daarbij vinden ze het belangrijk om te weten of we een terugweg hebben geboekt. Wat dit met repatriëring te maken heeft, ontgaat me helemaal.
Het advies van CB dat je zorgt dat op je fit-to-fly altijd letterlijk staat dat je gerepatrieerd moet worden zou moeten helpen. Maar als je verder in de voorwaarden leest, is het nog altijd eurocross die het laatste woord heeft.
-
witte angora
Re: Wat zijn de voorwaarden voor patriëring
Eerst eens bij Eurocross gekeken. Op de site staat het volgende:
Op de site van Centraal Beheer staat precies wat er wel of niet verzekerd is als je er een reisverzekering hebt. Zie: https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... lp-op-reis
Wat van belang is, en daar zeg je niks over, is hoe dit is ontstaan. Het is ook van belang waar het is gebeurd. Voor sommige delen van Thailand is er immers een rood reisadvies. Zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/thailand
Of je wel of niet gerepatrieerd kan worden, ligt dus bij Centraal Beheer.Of de alarmcentrale van Eurocross u kan helpen, hangt af van waar u verzekerd bent. Kijk op de website van uw verzekeraar, op het pasje van de zorgverzekering of op het polisblad van de reis- of zorgverzekering welke alarmcentrale u kunt bellen.
https://eurocross.nl/hulp-nodig
Op de site van Centraal Beheer staat precies wat er wel of niet verzekerd is als je er een reisverzekering hebt. Zie: https://www.centraalbeheer.nl/verzekeri ... lp-op-reis
Wat van belang is, en daar zeg je niks over, is hoe dit is ontstaan. Het is ook van belang waar het is gebeurd. Voor sommige delen van Thailand is er immers een rood reisadvies. Zie: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/thailand
-
J. Deltoer
Heel vervelende situatie. Ik heb het helaas ook een keer aan den lijve mogen ondervinden, en mijn alarmcentrale (sos internationaal) was totaal onbereikbaar.
Ik moest destijds alles maar zelf uitzoeken, het enige wat ik toen niet geprobeerd heb omdat het niet bij mij opkwam is de nederlandse ambassade contacteren. Misschien een idee om dat eens te proberen. Wellicht kunnen zij helpen/bemiddelen.
Of bel Nederland Wereldwijd 0031 247 247 247
Ik moest destijds alles maar zelf uitzoeken, het enige wat ik toen niet geprobeerd heb omdat het niet bij mij opkwam is de nederlandse ambassade contacteren. Misschien een idee om dat eens te proberen. Wellicht kunnen zij helpen/bemiddelen.
Of bel Nederland Wereldwijd 0031 247 247 247
-
Arizonakid
Heel Thailand heeft een geel, oranje of rood reisadvies. Kijk eens wat er daar over in je voorwaarden van de verzekering staat?
rwolters
vindt dit leuk
De terugreis is natuurlijk een belangrijk gegeven. Als het niet de bedoeling was terug te reizen, dan kan men ook niet repatriëren.
juliomariner
, Dirkie
en sergio1963
vinden dit leuk
-
HandigeHarrie
Eurocross werkt in opdracht van de verzekeraars, die hebben dus niet het laatste woord maar werken volgens de voorwaarden van (in dit geval) Centraal Beheer.
Als u geen terugreis heeft geboekt, dan denkt CB mss dat u geëmigreerd bent ? Dus ook niet meer staat ingeschreven in Nederland. Er is een keer op dit forum een casus geweest van iemand die was geëmigreerd naar Suriname en naar Nederland wilde worden "gerepatrieerd" voor een medische behandeling.
U noemt het zelf - heel interessant - patriering ipv repatriering; dit betekent niet terugreizen maar heenreizen naar Nederland?
Als u geen terugreis heeft geboekt, dan denkt CB mss dat u geëmigreerd bent ? Dus ook niet meer staat ingeschreven in Nederland. Er is een keer op dit forum een casus geweest van iemand die was geëmigreerd naar Suriname en naar Nederland wilde worden "gerepatrieerd" voor een medische behandeling.
U noemt het zelf - heel interessant - patriering ipv repatriering; dit betekent niet terugreizen maar heenreizen naar Nederland?
-
witte angora
Ik denk dat ze willen weten naar welk vliegtuig ze je moeten brengen. En of er eventueel voorzieningen in het vliegtuig aangebracht moeten worden. Het is ook fijn dat er bij aankomst een ambulance, of ander passend vervoer voor je klaar staat. Of dacht je dat je met een privé-vliegtuig naar Nederland wordt gevlogen?
Die bedrijven (SOS International) doen er alles aan je NIET te helpen. Mijn moeder was doodziek, en werd niet gerepatrieerd tot het dik te laat was, en ze hier terug nog enkel langzaam kon sterven. Als ze haar tijdjg hadden gerepatrieerd, had ze naar mijn idee veel betere kansen gehad. Ze hebben met maanden zitten vertragen.
SOS International is geen verzekeraar. Het is een organisatie die de repatriëring verzorgt in opdracht van verzekeraars of particulieren.k2p schreef: ↑12 jan 2026 12:28Die bedrijven (SOS International) doen er alles aan je NIET te helpen. Mijn moeder was doodziek, en werd niet gerepatrieerd tot het dik te laat was, en ze hier terug nog enkel langzaam kon sterven. Als ze haar tijdjg hadden gerepatrieerd, had ze naar mijn idee veel betere kansen gehad. Ze hebben met maanden zitten vertragen.
Als zij betaald worden, zullen ze de repatriëring uitvoeren. De keuze of er betaald gaat worden ligt bij de verzekeraar of particulier.
sergio1963
vindt dit leuk