RTL 7 is gecodeerd (kabel Ziggo) advies gevraagd
-
De Posthoorn
Re: RTL 7 is gecodeerd (kabel Ziggo) advies gevraagd
Hier is de Duitse gebruiksaanwijzing. Begin bij pag. 22 nieuwe installatie.
https://www.manualslib.de/manual/101725 ... =22#manual
Ik haak nu af, vind dat ik genoeg tijd eraan heb besteed.
https://www.manualslib.de/manual/101725 ... =22#manual
Ik haak nu af, vind dat ik genoeg tijd eraan heb besteed.
Volgens mij zijn de meeste zenders gecodeerd. Ned 1, 2 en 3 niet, maar de rest wel.
-
De Posthoorn
-
Ik_weet_niet_alles
Volgens mijn zijn HD zenders allemaal gecodeerd.Zwarte cobra schreef: ↑18 jan 2026 17:38Als je naar de bijlage had gekeken dan z iie je dat SBS en Veronica niet gecodeerd zijn.
Aan deze opmerking heb ik helaas niet veel, maar dat geeft niet.
-
De Posthoorn
Nog maar een keer dan: NEE.Ik_weet_niet_alles schreef: ↑18 jan 2026 23:57Volgens mijn zijn HD zenders allemaal gecodeerd.Zwarte cobra schreef: ↑18 jan 2026 17:38Als je naar de bijlage had gekeken dan z iie je dat SBS en Veronica niet gecodeerd zijn.
Aan deze opmerking heb ik helaas niet veel, maar dat geeft niet.
Heel verrassend verschenen plots de zenders SBS6, SBS9, Net5 en Veronica op 1 oktober ongecodeerd bij Ziggo in HD-beeldkwaliteit in het aanbod van KabelTV. Voorheen waren deze zenders ongecodeerd alleen in SD te zien. SBS9 was zelfs helemaal niet in HD binnen het KabelTV zenderaanbod beschikbaar, maar alleen voor abonnees van TV Standaard, TV Start en TV Complete. Zenderuitbreiding voor gebruikers van ongecodeerde KabelTV dus.
De enige belangrijke zenders die nog ongecodeerd binnen KabelTV in SD-beeldkwaliteit te bekijken zijn, zijn de zenders van RTL Nederland, waaronder de best bekeken commerciële zender RTL 4. De grote vraag is dan ook of de RTL-zenders binnen het ongecodeerde KabelTV aanbod ook naar HD worden opgewaardeerd. Officieel houdt VodafoneZiggo als eigenaar van Ziggo hierover de kaken vooralsnog stevig op elkaar. Ingewijden rond deze materie melden echter aan Totaal TV dat een dergelijke opwaardering zeker binnen een afzienbare tijd tot de mogelijkheid behoort.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ve ... in-verval/
-
De Posthoorn
Mooi dat het gelukt is. Je Netwerk ID stond dus zoals ik al vermoedde niet goed. En je woont blijkbaar in dat gedeelte van Rotterdam dat vroeger bij UPC hoorde.Zwarte cobra schreef: ↑19 jan 2026 01:17Het is gelukt.
Ik heb alles gedaan wat er is vermeldt, maar het lukte maar niet en dat is nu opgelost.
Er was 1 instelling die stond bij mijn TV op overig, maar ik moest hem op UPC zetten.
(er waren maar 2 opties)
De andere instelling stond bij mij op 5555.
-
De Posthoorn
De aanhouder wint.Zwarte cobra schreef: ↑19 jan 2026 01:28Posthoorn en Ron nogmaals bedankt!
Het heeft even tijd gekost maar het probleem is opgelost.
-
witte angora
Klopt, maar de redactie wil overtuigend bewijs zien voor er wat mee gedaan wordt.
Het heeft er alle schijn van maar in dit geval was de vraag wel relevant al duurde het wel even voordat duidelijk werd dat het aan de instellingen van de tv lag.
Het was uiteindelijk Posthoorn die de moeite nam om een complete uitleg te geven en zowaar Ts heeft het voor elkaar gekregen.
Voor wat de Medion tv betreft die schijnt een niet Ziggo/UPC gecertificeerde geïntegreerde CI+ module te hebben en kiest de tv bij een automatische zenderscan alleen die zenders die middels de CI+ module beschikbaar zijn.
Het blijkt maar weer dat het zenders zoeken niet altijd even simpel is en per tv merk verschilt.
Het was uiteindelijk Posthoorn die de moeite nam om een complete uitleg te geven en zowaar Ts heeft het voor elkaar gekregen.
Voor wat de Medion tv betreft die schijnt een niet Ziggo/UPC gecertificeerde geïntegreerde CI+ module te hebben en kiest de tv bij een automatische zenderscan alleen die zenders die middels de CI+ module beschikbaar zijn.
Het blijkt maar weer dat het zenders zoeken niet altijd even simpel is en per tv merk verschilt.
Klopt bij een standaard Ziggo tv pakket zijn alleen de publieke zenders in HD kwaliteit te bekijken en de commerciële zenders zijn digitaal in SD kwaliteit.