Wanneer kunnen we per TV-kanaal gaan betalen bij KPN ZIGGO en ODIDO

Hier vind je enquêtes van derden, bijvoorbeeld van studenten.
Bijll

Wanneer kunnen we per TV-kanaal gaan betalen bij KPN ZIGGO en ODIDO

Ongelezen bericht door Bijll »

Beste mensen: Het is voor mij een doorn in het oog om bij KPN Ziggo en ODIDO TV-pakketen te moeten gebruiken van 65 kanalen, terwijl volgens mij cosumenten er misschien 10 dagelijks gebruiken.
Als KPN ZIGGO en ODIDO hiermee zouden stoppen dan kunnen de abonnements gelden met de helft naar beneden

Zou graag zien dat we per TV-kanaal kunnen betalen.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Speedy123

Re: Wanneer kunnen we per TV-kanaal gaan betalen bij KPN ZIGGO en ODIDO

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Een losse KPN TV ontvanger kost 6 euro per maand. KPN TV+ inclusief ontvanger kost 12,50 per maand.

Dus voor 6,50 heeft u tientallen televisie zenders.

Zou elke abonnee zelf zenders kiezen, dan komen er administratie kosten bij, immers KPN moet een systeem aanbieden waarmee u de zenders kan kiezen en dan een unieke prijs per abonnee berekenen en maandelijkse in rekening moeten brengen.

De kans dat u echt een groot deel van de 6,50 euro kunt uitsparen door zelf een beperkt aantal zenders uit te kiezen, acht ik niet erg realistisch.

lordi

Ongelezen bericht door lordi »

Bijll schreef:
10 feb 2026 12:35
Als KPN ZIGGO en ODIDO hiermee zouden stoppen dan kunnen de abonnements gelden met de helft naar beneden
Zo werkt het helaas niet en daar zijn twee belangrijke redenen voor:
1) KPN, Ziggo, etc hebben over het algemeen contracten waarbij ze betalen per abonnee en niet per kijker aan de zenders. Dus ongeacht of iemand kijkt of niet, de TV-providers moeten voor elke abonnee betalen. Als KPN zeg maar 3 miljoen abonnee's heeft, dan moeten ze betalen voor 3 miljoen mensen ook al kijken er misschien maar 200.000 mensen naar een zender.
2) De zenders worden niet los verkocht maar in een bundel van zenders, bijvoorbeeld alle RTL-zenders, SBS-zenders, etc.
Uitzonderingen zijn premium-zenders zoals ESPN, etc. Daarbij wordt er per betalende abonnee op die zender betaald.

Voor de TV-zenders is er geen enkele aanleiding om dit aan te passen want dat zou leiden tot een verlaging van hun inkomsten. Tenzij de individuele kosten per kijker enorm omhoog gaan en dat zou het hele effect van de verlaging van abonnementsgelden teniet doen, misschien ben je dan zelfs nog meer kwijt per maand.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
10 feb 2026 15:51
De kans dat u echt een groot deel van de 6,50 euro kunt uitsparen door zelf een beperkt aantal zenders uit te kiezen, acht ik niet erg realistisch.
Eens. De kans dat TS gelijk heeft (en dat de kosten van het abonnement met nota bene de helft naar beneden kunnen) lijkt me miniem.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Al het abonnementsgeld word nu verdeeld over alle zenders. Als je per zender gaat betalen zullen een hoop zenders gaan verdwijnen. Immers zullen de minder courante zenders minder kijkers hebben en dus minder inkomsten.
Gevolg kan ook zijn dat beter renderende programma’s naar zenders gaan waar meer aan te verdienen valt. Programma’s met slechte omzetten zullen daardoor verdwijnen. Het recht van de sterkste zal gaan gelden en de zwakken zullen verliezen. De mensen die willen besparen zorgen er dan voor dat anderen niet meer kunnen kijken.

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

"Het recht van de sterkste zal gaan gelden en de zwakken zullen verliezen. De mensen die willen besparen zorgen er dan voor dat anderen niet meer kunnen kijken."
Dit gebeurt al op meerder fronten dus dit kan er ook nog wel bij.
Denk aan de verzekeringen ed.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Bijll schreef:

Kunt u dit ook staven met cijfers of komt dit rechtstreeks uit de duim?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Doet me denken aan de discussie in mijn appartementencomplex eerder. Je betaalde een vast bedrag/maand voor de stookkosten. Mensen vonden dat niet eerlijk, vooral jongeren die niet zoveel thuis waren. Dus men wilde meters op radiatoren en betalen voor werkelijk gebruik. Snelle doorrekening leerde hen dat die meters, het onderhoud ervan, en de hele extra administratie, zeker het dubbele per maand aan kosten zou opleveren, dan dat ze zouden besparen met het iets minder betalen voor het gebruik.

Dat zal hier ook spelen, ze moeten dat voor miljoenen klanten afzonderlijk bij gaan houden, x65 zenders. Dat zal geen besparing opleveren.

Nog los van het feit dat er contracten zijn voor pakketten zenders om door te geven, met allerlei bepalingen die vml hier een extra stok in de spaken gaan steken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Bijll schreef:
Beste mensen: Het is voor mij een doorn in het oog om bij KPN Ziggo en ODIDO TV-pakketen te moeten gebruiken van 65 kanalen, terwijl volgens mij cosumenten er misschien 10 dagelijks gebruiken.

Zou graag zien dat we per TV-kanaal kunnen betalen.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Kan je een berekening geven van hoe je op de helft van de huidige prijs bent gekomen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vermoed zo dat hij een internet+tv abonnement heeft. Als je dat halveert is het interessant, helaas kan je het internet aandeel natuurlijk niet halveren.

Wat de discussie betreft: een oplossing kan natuurlijk zijn twee of drie extra kleinere pakketten, naast het huidige aanbod van verschillende pakketten. Denk aan uitsluitend de 'gratis' zenders in een pakket, dus Nederland 1,2,3, de regionalen en nog wat dingetjes. Alhoewel je daar volgens mij niet eens een abonnement voor nodig hebt. Dan hoeft de provider enkel de doorgifte te berekenen, contracten zullen volgens mij niet echt nodig zijn.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ikzelf heb zelf al een lange tijd internet only, toen ik van internet en tv ging, scheelde dat bijna 25 euro. Ik vond het de tv niet waard, al helemaal toen ik wist wat het me scheelde. Ik betaal nu 62 euro.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb glasvezel internet, vrijwel alle tv zenders inclusief ESPN (alleen Ziggo Sport mist, alle andere beschikbare zenders heb ik) en betaal 70 per maand. Hoe kan je nu 62 per maand voor alleen internet betalen?

Onkruid71

Ziggo is duur. 1Gbit verbinding. En er is geen andere optie hier voor snel internet helaas.

sergio1963

Ongelezen bericht door sergio1963 »

Heb ODIDO internet en kijk tv via de ODIDO app.
Dus geen kastje er meer tussen.
Kan deze app ook beëindigen en naar NPO app.
Dus als men wil kan men beperkt op zenders abonneren.

rwolters

Onkruid71 schreef:
10 feb 2026 23:20
Ziggo is duur. 1Gbit verbinding. En er is geen andere optie hier voor snel internet helaas.
Heb je die 1Gbps verbinding echt nodig? Je kunt ook naar een goedkoper abonnement downgraden.

rwolters

witte angora schreef:
10 feb 2026 21:21
Ik vermoed zo dat hij een internet+tv abonnement heeft. Als je dat halveert is het interessant, helaas kan je het internet aandeel natuurlijk niet halveren.

Wat de discussie betreft: een oplossing kan natuurlijk zijn twee of drie extra kleinere pakketten, naast het huidige aanbod van verschillende pakketten. Denk aan uitsluitend de 'gratis' zenders in een pakket, dus Nederland 1,2,3, de regionalen en nog wat dingetjes. Alhoewel je daar volgens mij niet eens een abonnement voor nodig hebt. Dan hoeft de provider enkel de doorgifte te berekenen, contracten zullen volgens mij niet echt nodig zijn.
Plus dat ze hun IT systemen moeten aanpassen zodat klanten hun abonnementen kunnen wijzigen, die wijzigingen doorgeven aan het TV systeem en de billingsystemen. En dat moet allemaal flink getest worden. En vervolgens moet alle documentatie en klantinformatie worden aangepast, zowel voor de website, folders en klantenservice. Zo'n "simpele" aanpassing is al gauw een project van 1,5... 2 jaar.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Plus dat ze hun IT systemen moeten aanpassen zodat klanten hun abonnementen kunnen wijzigen, die wijzigingen doorgeven aan het TV systeem en de billingsystemen.
Dat is er al, dat is nu dat TV+ concept.

Jaren gelden was pay per view of dag al mogelijk via de ontvanger en tegenwoordig zet je pakketten en diensten met 1 druk op de afstandbediening aan of uit en krijg je daar een rekening van.

Echter bij individuele zenders loop je tegen het probleem aan dat een deel van de zenders te weinig besteld zal worden om rendabel te zijn waardoor lucratieve contracten niet meer afgesloten worden. Daarnaast hebben gewone zenders een extra uitdaging als deze per maand of zelfs per dag kunnen worden afgesloten. De programmering door het jaar heen is daarvoor niet interessant genoeg.

Onkruid71

rwolters schreef:
11 feb 2026 11:50
Onkruid71 schreef:
10 feb 2026 23:20
Heb je die 1Gbps verbinding echt nodig? Je kunt ook naar een goedkoper abonnement downgraden.
Ja, want als ik die downgrade, dan heb ik maar 30 Mbit upload.

Plaats reactie