TEMU retourneren artikel niet mogelijk, consument financieel de dupe

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Tafleur

TEMU retourneren artikel niet mogelijk, consument financieel de dupe

Ongelezen bericht door Tafleur »

Ik ontving een product dat defect bleek. Toen ik dit meldde en wilde retourneren, gaf het TEMU-retoursysteem zelf aan dat het artikel te zwaar is om te retourneren.

In plaats van een normale afhandeling biedt TEMU vervolgens alleen een gedeeltelijke terugbetaling (25–35%), terwijl retourneren volgens hun eigen systeem niet mogelijk is. Volledige terugbetaling via de oorspronkelijke betaalmethode wordt geweigerd.

Er wordt wel een optie “terugbetaling zonder retournering” aangeboden, maar uitsluitend tegen het prijsgeven van een groot deel van het aankoopbedrag.

Ik heb volledig meegewerkt aan het proces en beschik over bewijs (defect, retourmelding, correspondentie). Tot op heden is er geen redelijke of volledige oplossing geboden.

Mijn ervaring is dat TEMU bij problemen met zware of lastig te retourneren artikelen de financiële consequenties bij de consument neerlegt.

Arizonakid

Re: TEMU retourneren artikel niet mogelijk, consument financieel de dupe

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Ja.
Ze weten dat ze fout zitten, maar ze weten ook dat je toch geen juridische stappen onderneemt.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Voortaan gewoon lekker bii een plaatselijke ondernemer kopen. Het is toch veel leuker om bij iemand te kopen die daarmee zijn familie kan onderhouden dan bij een anoniem bedrijf dat door investeerders wordt gerund?

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik heb al vaker retouren verstuurd naar temo,nooit een probleem gehad

Plaats reactie