Bestelling niet ontvangen — Kruidvat betaalt niet terug
Bestelling niet ontvangen — Kruidvat betaalt niet terug
Op 29-12-2025 heb ik een bestelling geplaatst bij Kruidvat. Volgens de track & trace zou deze op 31-12-2025 zijn bezorgd, maar ik heb het pakket nooit ontvangen.
Ik heb dit op 06-01-2026 gemeld en sindsdien meerdere keren contact gehad met de klantenservice (telefonisch en per mail op o.a. 06-01, 09-01, 20-01, 29-01 en 07-02).
Ik kreeg telkens wisselende informatie, moest afwachten of formulieren invullen en het probleem werd bij de vervoerder gelegd. Tot op heden heb ik geen pakket ontvangen en ook geen terugbetaling gekregen.
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder sinds mijn eerste melding, heb ik de overeenkomst ontbonden en terugbetaling geëist, maar er gebeurt nog steeds niets.
Ik ervaar de afhandeling als frustrerend en onprofessioneel.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen of tips voor verdere stappen?
Ik heb dit op 06-01-2026 gemeld en sindsdien meerdere keren contact gehad met de klantenservice (telefonisch en per mail op o.a. 06-01, 09-01, 20-01, 29-01 en 07-02).
Ik kreeg telkens wisselende informatie, moest afwachten of formulieren invullen en het probleem werd bij de vervoerder gelegd. Tot op heden heb ik geen pakket ontvangen en ook geen terugbetaling gekregen.
Inmiddels zijn we bijna 2 maanden verder sinds mijn eerste melding, heb ik de overeenkomst ontbonden en terugbetaling geëist, maar er gebeurt nog steeds niets.
Ik ervaar de afhandeling als frustrerend en onprofessioneel.
Zijn er meer mensen met vergelijkbare ervaringen of tips voor verdere stappen?
gastonf
, wikop
en juliomariner
vinden dit leuk
-
Arizonakid
Re: Bestelling niet ontvangen — Kruidvat betaalt niet terug
Dagvaarden klinkt leuk, maar dan moet je toch zeker bewijzen dat je het pakket niet ontvangen hebt? Terwijl het dus als bezorgd staat geregistreerd.
-
StevieNL81
Zij moeten bewijzen dat het is bezorgd, niet andersom. Dat een door hun ingeschakelde leverancier dat zegt maakt het niet waar.
wikop
vindt dit leuk
Nee, het is precies andersom. Kruidvat moet bewijzen dat TS het pakket heeft ontvangen. Dat kunnen ze niet met alleen de melding van de bezorger.Arizonakid schreef: ↑12 feb 2026 16:47Dagvaarden klinkt leuk, maar dan moet je toch zeker bewijzen dat je het pakket niet ontvangen hebt? Terwijl het dus als bezorgd staat geregistreerd.
Gelukkig is er geen bewijslast waarmee je als ontvanger moet bewijzen dat je iets niet hebt ontvangen.
Kruidvat moet bewijzen dat u uw pakket hebt ontvangen.
Indien betaalt met uw creditcard, neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.
Anders kunt u dagvaarden, naar www.juridischloket.nl/contact/, naar uw rechtsbijstandverzekering of naar www.degeschillencommissie.nl/ voor een bindend uitspraak
Indien betaalt met uw creditcard, neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.
Anders kunt u dagvaarden, naar www.juridischloket.nl/contact/, naar uw rechtsbijstandverzekering of naar www.degeschillencommissie.nl/ voor een bindend uitspraak
wikop
vindt dit leuk
-
sergio1963
Maar waarom pas na 6 dagen actie ondernomen?
Heb een paar keer gehad, uw pakketje is afgeleverd, maar er was niets geleverd, dan reageer ik gelijk.
Heb een paar keer gehad, uw pakketje is afgeleverd, maar er was niets geleverd, dan reageer ik gelijk.
-
StevieNL81
Gezien de datum had ik ook een paar dagen gewacht. Het was de drukste tijd van het jaar met nog een feestdag en weekend ertussen.
Met brievenbuspakketjes is het ook "standaard" dat ze hem als bezorgd afmelden terwijl je het pas een dag later ontvangt. Idem met post die je zou moeten ontvangen ... soms ook pas 2 dagen later in de brievenbus.
Met brievenbuspakketjes is het ook "standaard" dat ze hem als bezorgd afmelden terwijl je het pas een dag later ontvangt. Idem met post die je zou moeten ontvangen ... soms ook pas 2 dagen later in de brievenbus.
Het is een goede gewoonte bij bezorgdiensten om de verantwoordelijkheid voor de bezorging bij de klant of de verkoper te leggen. Dat zie je vooral bij PostNL. Ik verstuur zelf veel pakketten en briefpakjes, maar verzekeren doe ik niet meer want ze betalen nooit uit als er iets zoek raakt.
Allereerst moet je een maand wachten voordat je het als "niet bezorgd" mag melden, gewoon omdat het misschien nog laat bezorgd wordt. Gaat de zending naar buiten de EU, dan zeggen ze drie maanden nodig te hebben voor het zogenaamde onderzoek. Daar kun je de koper niet mee opzadelen, dus zit er niets anders op dan het geld terug te geven. Goederen weg, geld weg.
Na in totaal vier maanden arriveert er dan bericht van PostNL en dat luidt "Uw pakket is bezorgd". Hoe, waar en wanneer staat er niet eens bij en ook niet de handtekening voor ontvangst. Dan kan de verkoper natuurlijk moeilijk even naar bijv. Brazilië afreizen om te controleren of dat klopt. Naast de kosten voor verzending en de goederen heb je dan dus ook voor niets de verzekering betaalt.
Er raakt heel wat zoek, maar het is nooit de schuld van PostNL. Het standaard antwoord is altijd: "de verkoper is verantwoordelijk". Daar zou misschien maar eens de wet voor moeten aangepast.
sergio1963 schreef: ↑12 feb 2026 17:26Maar waarom pas na 6 dagen actie ondernomen?
Heel fijn dat u meteen reageert maar Post.nl doet niets meteen. Pas na twee dagen wachttijd willen ze in actie komen. Maar dan moet de opdrachtgever het wel bij hun melden.Status is ‘geleverd’, maar er is niks bezorgd
Is je post of pakket volgens track & trace bezorgd, maar heeft je klant niets ontvangen? Wacht dan toch nog even af. Goede kans dat het bij de buren is bezorgd. Als het e-mailadres van je klant bij ons bekend is, ontvangt je klant een berichtje via de mail en in de PostNL-app. In dat bericht staat ook op welk huisnummer het pakket is bezorgd.
Na 2 dagen nog niet bezorgd?
Dan kun je in Mijn PostNL Zakelijk een case aanmaken. Klik daar op de Service & Contact-pagina op de knop ‘ik heb een vraag’. Of zoek je pakket of post op in het zendingoverzicht en klik bij de zending op ‘cases’. Je kunt ook een case aanmaken in de zakelijke PostNL-app.
Misschien wat off-topic....
Post.nl heeft een brief zoek gemaakt met daarin de nodige privé informatie. Omdat de brief wel in de App getoond werd, is de kans groot dat hij ergens anders bezorgd is, en de niet eerlijke (buurt-) bewoner de info maar wat interresant vond.
Kan je dit nu uitleggen als het lekken van AVG informatie, en zou Post.nl daar geen melding van moeten maken ?
Post.nl heeft een brief zoek gemaakt met daarin de nodige privé informatie. Omdat de brief wel in de App getoond werd, is de kans groot dat hij ergens anders bezorgd is, en de niet eerlijke (buurt-) bewoner de info maar wat interresant vond.
Kan je dit nu uitleggen als het lekken van AVG informatie, en zou Post.nl daar geen melding van moeten maken ?
Feitelijk heb je niets meer dan een vermoeden. Een vermoeden van een datalek hoeft m.i. niet gemeld te worden.
Het lijkt me geen lek want het heeft niets met AVG te maken. Er staat informatie in de brief en postnl verwerkt niet de inhoud van brieven. En de AVG gaat over het verwerken en gebruiken van persoonlijke informatie. De verstuurder van de brief heeft risico genomen om vertrouwelijke informatie te sturen middels een brief.
Ik vind het overigens wel altijd vervelend dat mijn naam en adresgegevens zo open op een brief staan. Dan kan iedereen die die brief ziet die gegevens zo gebruiken.
-
witte angora
Helemaal mee eens. Post moet eigenlijk anoniem naar een geheim adres verstuurd worden. Stel je voor dat de postbode kwade bedoelingen heeft, om wat te noemen.
Als je post zonder naam verstuurd komt het probleemloos aan. Alleen je adres is al genoeg.
Het is niet de eerste keer...
Maar ja, de Post.NL medewerkster spreek dan ook nul komma nul Nederlands.
Al 3 brieven/kaarten zoek sind medio december '25.
Maar ja, de Post.NL medewerkster spreek dan ook nul komma nul Nederlands.
Al 3 brieven/kaarten zoek sind medio december '25.
Klopt. Maar ondanks de bedroevende kwaliteit van de postbezorging is het percentage niet-bezorgde post nog altijd heel klein - de uitzondering, dus.