DHL eCommerce Nederland

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
Plaats reactie
RenedeB

DHL eCommerce Nederland

Bericht door RenedeB »

Voor de derde keer wordt ik geconfronteerd met een pakketje wat nooit aankomt en zoekgeraakt is bij DHL.

Ik heb een aankoop gedaan op Marktplaats met verzenden en betalen via Marktplaats.
Het pakketje is keurig door de verzender afgegeven bij DHL.

Na een dag kreeg ik al een melding: Bezorging op dit moment verhinderd, het heeft 1 a 2 dagen vertraging.

Vanaf dat moment veranderde er niets meer aan de status.

Na vijf dagen hebben zowel de afzender als ik een case aangemaakt.
Daar kreeg ik een reactie op dat ik mijn banknummer en een screenprint van de betaling moest opsturen, dan zouden zij beoordelen of ik in aanmerking kwam voor een vergoeding.
Een dag later kreeg ik onderstaande melding:

—————————————-
Bedankt voor het toesturen van de aanvullende informatie betreffende de claim voor zending XXXXXXXXXX.

Dit hebben we gedaan
Om het pakket op te sporen, heb ik alle stappen van het verzendproces uitgebreid onderzocht. De zending heeft onderweg geen nieuw label gekregen, is niet gevonden door onze medewerkers op het sorteercentrum en ook niet herkend in onze database van ‘gevonden voorwerpen’. Ik heb het pakket daarom aangemeld als vermist.

Wat nu?
Je hebt recht op een vergoeding van €6,80. Dit bedrag storten we binnen 30 dagen op jouw rekening. Betaling van dit bedrag is ter finale kwijting van DHL jegens alle bij deze vervoerovereenkomst betrokken partijen.

Zo bepalen we de vergoeding
Pakketten bij DHL eCommerce vergoeden we volgens de wettelijke afspraken in het Burgerlijk Wetboek 8:1105 en besluit ex artikel 1105 van hetzelfde wetboek artikel. De vergoeding is nooit hoger dan de waarde van de zending en vastgesteld op € 3,40 per kilo binnen Nederland. Buiten Nederland gaat het om € 10,75 per kilo (vastgesteld in het CMR-verdrag voor internationale zendingen).

Meer zekerheid?
Als je meer zekerheid wenst, kun je voor een volgende Marktplaats-transactie met verzending kiezen voor Kopersbescherming. Voor meer informatie over Kopersbescherming verwijzen wij je naar Marktplaats.

Onze oprechte excuses voor het zoekraken van jouw zending. We doen er alles aan om vermissingen te voorkomen, het spijt me dat dit niet is gelukt.

Hartelijke groet,

Onur
Klantenservice
————————————-
Zij verschuilen zich achter de wet die in hun voordeel is en waarbij ik mij afvraag welke consumenten bescherming je als consument nog hebt.
En ze leggen in mijn geval de verantwoording bij mijzelf, dan had ik mijn aankoop maar met kopersbescherming moeten doen.
Maar dan was de verkoper haar geld kwijt.
Omgekeerde wereld, DHL moet zorgen dat de pakketten bezorgd worden, daar betaal je voor.

Ik lees op Truspilot schrikbarend veel reviews van mensen waar ook het pakket gewoon weg is.

Kan er niet collectief actie ondernomen worden richting DHL en het verantwoordelijk ministerie hier iets aan te gaan doen, het kost mensen veel geld, mij in dit geval € 81 en DHL komt er met een sisser vanaf.

Ik ben zeker bereid het voortouw te nemen om hier actie op te ondernemen, maar dan heb ik wel meerdere gelijkgestemden nodig.

Speedy123

Re: DHL eCommerce Nederland

Bericht door Speedy123 »

De verkoper is verantwoordelijk voor de correcte levering. Dus u als koper zou uw geld terug moeten krijgen van de verkoper, immers er is niet geleverd. De verkoper moet het verder met DHL regelen.

NeoDutchio

Bericht door NeoDutchio »

Het meerendeel van de verloren pakketjes is niet de schuld van de transporteur. Slechte verpakkingen, loszittende stickers en gebruikte dozen waar andere transportstickers op zitten zijn de grootste oorzaak waardoor binnen 1 dag een zending al verloren raakt.
Daarnaast komt ook diefstal bij een inleverpunt ook voor. Ook daar is de transporteur niet verantwoordelijk voor.

De consument word wel degelijk beschermd. Echter is het de consument die bepaald in hoeverre die beschermd wil zijn.

En ja, klachten hoor je altijd. Maar als men ziet hoeveel pakketten er dagelijks verwerkt worden en hoeveel daarvan fout gaan, dan is dat procentueel te verwaarlozen. Menig bedrijf zal daar jaloers op zijn.

Speedy123

Bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
23 feb 2026 12:08
En ja, klachten hoor je altijd. Maar als men ziet hoeveel pakketten er dagelijks verwerkt worden en hoeveel daarvan fout gaan, dan is dat procentueel te verwaarlozen. Menig bedrijf zal daar jaloers op zijn.
Het is de wet van de grote aantallen. Als Post.nl 99 procent van alle pakketjes correct aflevert, dan zijn er jaarlijks 3,85 miljoen pakketjes die post.nl niet correct aflevert.

En dat is waar de pijn zit, vroeg of laat krijgt iedereen er mee te maken. En dan kom je in een ingewikkeld proces terecht met de verkoper die verantwoordelijk is voor correcte levering.

Senso

Bericht door Senso »

Ooit ging alles met de PTT. Daar werden de medewerkers goed opgeleid en kregen een goed pensioen. Dat laatste was een reden om niet ontslagen te willen worden en met zorg hun werk te verrichten. Diefstal kostte je natuurlijk je baan, je pensioen, en een registratie als crimineel. Bovendien had dat bedrijf een zogenaamde "zorgplicht", contractueel en bij de wet vastgelegd, die het bedrijf verantwoordelijk maakte voor een correcte bezorging. Geen idee of van die verplichting nog iets overgebleven is na de privatisatie.
Tegenwoordig word je, wegens het personeelstekort, al aangenomen als je "ervaring" hebt bij Thuisbezorgd. En ik vraag me sterk af of er door de verzendbedrijven onderzoek bij politie en justitie gedaan wordt naar een eventueel crimineel verleden.
Vanuit mijn raam (vlak boven de brievenbus van PostNL) al gezien hoe een medewerker die de bus kwam legen de kleine pakjes 'voorsorteerde", waarbij er enkelen niet gingen in Amsterdam of Overig, maar in een aparte linnen tas die in een hoekje van de bakfiets verdween. Als je dan bedenkt dat een buurvrouw van mij, met een sierraden atelier, op haar verzend-etiket de naam "Goud en Zilver Atelier XXX" had staan, dan had ikzelf dat maar snel veranderd. Maar natuurlijk lopen pakketten met drones, camera's en smartphones ook een verhoogd risico. Daar is dat gemiddelde van 1% verdwenen zendingen gegarandeerd een ander percentage.

Plaats reactie