Energie contract

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
NiekN

Energie contract

Ongelezen bericht door NiekN »

ik had vorigjaar een energie contract van Innova
En kreeg 2 mnd na eind afrekening nogmaals een rekening. Het was een korting op de verkregen bonus
Ik kreeg namelijk 385 euro bonus bij dit contract , maar wat ik niet gelezen had het actie voorwaarde is dat
als ik minder verbruik dat de bonus ingekort wordt

ik had meer stroom verbruikt en meer stroom retour gestuurd ( dus een verhoging van de boete)
Maar nu had ik opgegeven dat ik 900 m3 zal verbruiken, maar daadwerkelijk heb ik 720 m3 gebruikt
ik moet nu ineens 100 euro retour betalen , omdat ik te veel aan bonus(385) had gekregen

actie voorwaarde
----------------------------
De hoogte van de loyaliteitsbonus is afhankelijk van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas bij uw aanmelding. Als uw daadwerkelijke jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas afwijkt van het door u opgegeven ingeschatte jaarafname en jaarinvoeding van stroom en/of jaarverbruik van gas, dan kan dit gevolgen hebben per product voor de hoogte van de loyaliteitsbonus op uw jaar- of eindnota, en heeft Innova het recht om per product de loyaliteitsbonus evenredig te korten op uw jaar- of eindnota.

----------------------------

mijn vraag is mag dat zomaar ? mag de bonus afhankelijk zijn van het verbruikt
ik wordt eigenlijk altijd gestraft, verbruik ik meer betaal ik meer, lever ik meer stroom op, betaal ik een hogere boete
Al ik minder verbruik , wordt ik ingekocht op de bonus, dit voet heel verkeert aan

Kan iemand daar iets van zeggen ?

Lapsang

Re: Energie contract

Ongelezen bericht door Lapsang »

Hier is al een heel lange draad over geweest op dit forum. Probeer die te vinden.

Ik_weet_niet_alles

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Innova heeft de voorwaarden van de bonusregeling veranderd nadat er een klacht is ingediend bij de geschillencommissie. Wat belangrijk is, wat zijn de voorwaarden van deze regeling bij het aangaan van het contract.
Mogelijk dat toen deze voorwaarde nog niet was opgenomen omdat er toen nog geen uitspraak was van de geschillencommissie. Deze is pas in de loop van 2025 gekomen.
Wellicht kunt u de oude voorwaarden van degene waar u het contract hebt afgesloten nog opzoeken via de website https://web.archive.org/. Hier kunt u vaak oude websites terugvinden.

nammk

Ongelezen bericht door nammk »

Ik heb dit nu al een paar keer gehoord. Lijkt wel alsof dit alleen bij Innova Energie zo is. Had er nooit eerder over gehoord of zelf meegemaakt en ik stap ieder jaar over.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

nammk schreef:
04 mar 2026 18:25
Ik heb dit nu al een paar keer gehoord. Lijkt wel alsof dit alleen bij Innova Energie zo is. Had er nooit eerder over gehoord of zelf meegemaakt en ik stap ieder jaar over.
Jawel hoor, dit speelt al vele jaren. Vroeger had ik in Rotterdam stadsverwarming dus nam ik alleen elektriciteit af. Regelmatig kwam ik niet in aanmerking voor bonussen bij leveranciers omdat ik geen gas afnam.

Plaats reactie