Geschillenbeslechtingsmogelijkheden Vinted: onterechte accountblokkering
-
witte angora
Re: Geschillenbeslechtingsmogelijkheden Vinted: onterechte accountblokkering
Laat ik nou toch een mogelijkheid zien om de boel toch weer vlot te trekken...
-
Dagdosering
Daar heb ik ook gebruik van gebruikt (het Europees Consumenten Centrum), maar daar zou je dan alleen het bestaan van kennen als je de 'procedure' van het ODR-platform hebt doorlopen, die niet alleen 30 dagen duurt, maar waar ze niet eens op in zijn gegaan. Dezelfde procedure die zo breed wordt uitgemeten op hun website als een mogelijke geschillenbeslechtingsprocedure.witte angora schreef: ↑03 jul 2024 14:09Laat ik nou toch een mogelijkheid zien om de boel toch weer vlot te trekken...
En vergeet niet, het Europees Consumenten Centrum heeft ook wachttijden. Dus dan moet je weer 14 dagen wachten totdat ze jouw klacht in behandeling kunnen nemen.
Loopt aardig op allemaal. En voor wat, precies? Omdat Vinted niet de zorgvuldigheid betracht die men zou moeten verwachten van een online dienst die handelsovereenkomsten bewerkstelligt tussen verschillende partijen over heel Europa?
Goedemiddag ik wil wat kwijt over Vinted ik weet echt niet meer waar ik terecht kan , je wordt om minste geringste geblokkeerd en dan zeggen ze 48 hours maar inmiddels wacht ik al 14 dagen en elke keer als ik iets vraag aan support krijg je te horen we zijn ermee bezig , terwijl de zaak allang is opgelost ! Maar het is geen support het is altijd 1 richtingsverkeer je krijgt nooit antwoorden op je vragen . Ik had teveel van hetzelfde product ben nu al 9 dagen geblokkeerd terwijl hun de producten al hebben verwijderd. Mijn man had per ongeluk met mijn Klarna betaald die heel vreemd op zijn Vinted account stond , die is allang opgelost met Klarna maar hij is nu al 3 weken geblokkeerd.
Steeds krijg ik antwoord we zijn ermee bezig waarmee dan > Het is niet eens hun probleem het was Klarna s probleem , maar kom er niet doorheen en ben er eigenlijk zo klaar mee. Maar mijn man spaart pokemon en wilt weer graag kopen zodat hij zijn collectie kan aanvullen , maar we krijgen geen antwoord. Ook had hij nog wat kaarten verkocht maar door blokkade kan hij daar ook niet bij , en kopers zien dat hij geblokkeerd is en melden dan dat kaart nep is. Nu heeft hij dus ook al paar keer zijn geld niet uitbetaald gekregen, het is heel frustrerend.
Steeds krijg ik antwoord we zijn ermee bezig waarmee dan > Het is niet eens hun probleem het was Klarna s probleem , maar kom er niet doorheen en ben er eigenlijk zo klaar mee. Maar mijn man spaart pokemon en wilt weer graag kopen zodat hij zijn collectie kan aanvullen , maar we krijgen geen antwoord. Ook had hij nog wat kaarten verkocht maar door blokkade kan hij daar ook niet bij , en kopers zien dat hij geblokkeerd is en melden dan dat kaart nep is. Nu heeft hij dus ook al paar keer zijn geld niet uitbetaald gekregen, het is heel frustrerend.
Sidonia1
vindt dit leuk
-
Arizonakid
Niet een heel duidelijk verhaal, product meerdere keren willen verkopen, Klarna, ander account, het is niet echt duidelijk, en vermoedelijk nogal verdacht in de ogen van Vinted.
Misschien een kleine tip voor de TS:
Kan je niet met iemand praten in je omgeving die voor jou een account aanmaakt?
Misschien je vader of moeder.
Ik wil je niet in de problemen brengen maar kan dit een oplossing zijn?
Kan je niet met iemand praten in je omgeving die voor jou een account aanmaakt?
Misschien je vader of moeder.
Ik wil je niet in de problemen brengen maar kan dit een oplossing zijn?
Voel me net een kleuter bij Vinted je wordt in de hoek gezet voor aantal dagen en moet je mond houden
Het vreemde is je wordt als fraudeur uitgemaakt terwijl op mijn Vinted account opeens een KLARNA logo stond ik dus dacht ik kan ineens betalen met KLARNA maar dat ik betaalde van het Klarna account van mijn vrouw die een heel ander VINTED account heeft een heel andere email en heel andere mobiel nummer als iemand weet hoe dit kan hoor ik het graag , ben al 2 weken bezig met VINTED en Klarna en niemand heeft een oplossing waarbij ik dus geblokkeerd ben op Vinted en ik kan er niks aan doen
Product dat dus wel 10 x heb komt er dan ook na verkoop weer op , je mag nooit dezelfde producten verkopen als verkocht is mag je weer een nieuwe erop zetten
dus als je 10 dezelfde kaarten hebt van Pokemon mag je er geen 10 opzetten dat moet dan weer als die is verkocht
Het vreemde is je wordt als fraudeur uitgemaakt terwijl op mijn Vinted account opeens een KLARNA logo stond ik dus dacht ik kan ineens betalen met KLARNA maar dat ik betaalde van het Klarna account van mijn vrouw die een heel ander VINTED account heeft een heel andere email en heel andere mobiel nummer als iemand weet hoe dit kan hoor ik het graag , ben al 2 weken bezig met VINTED en Klarna en niemand heeft een oplossing waarbij ik dus geblokkeerd ben op Vinted en ik kan er niks aan doen
Product dat dus wel 10 x heb komt er dan ook na verkoop weer op , je mag nooit dezelfde producten verkopen als verkocht is mag je weer een nieuwe erop zetten
dus als je 10 dezelfde kaarten hebt van Pokemon mag je er geen 10 opzetten dat moet dan weer als die is verkocht
Sidonia1
vindt dit leuk
De ellende is dat je geen nieuw account kan maken , want staat op je naam je email je telefoonnummer en je moet jezelf legitimeren en scannen en een bankrekening invullen
doe je dat bij een ander account dan wordt je gelijk geblokkeerd
en ik heb 566 5 sterren revieuws , ben alweer de hele dag berichten aan het sturen maar lijkt wel of je
alleen maar met een robot praat , je krijgt af en toe iets terug maar dat is echt computertaal
geen echt mens , en je hebt ook geen echt gesprek je krijgt 1 bericht en dat is het je kunt dus niet in gesprek gaan
doe je dat bij een ander account dan wordt je gelijk geblokkeerd
en ik heb 566 5 sterren revieuws , ben alweer de hele dag berichten aan het sturen maar lijkt wel of je
alleen maar met een robot praat , je krijgt af en toe iets terug maar dat is echt computertaal
geen echt mens , en je hebt ook geen echt gesprek je krijgt 1 bericht en dat is het je kunt dus niet in gesprek gaan
-
NeoDutchio
Even een paar feiten uitgelicht. U biedt meerdere dezelfde artikelen aan en u hebt 566 5 sterren reviews. Geen idee in wat voor tijdsbestek dit is, maar dat lijkt meer op handel dan op consumentengedrag. Als je alleen al uit zou gaan dat u verkoper bent sinds het eerste uur, dan gaat het om zeker 100 verkopen per jaar. Alleen dat is al een reden om een account te blokkeren. Dat Vinted de advertenties verwijderd heeft wil niet zeggen dat het probleem ook opgelost is. Als ze u zien als commercieel verkoper, dan stopt het niet bij het verwijderen van een paar advertenties.
Sidonia1
vindt dit leuk