Ford kuga phev hybride

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nijogeth

Re: Ford kuga phev hybride

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vraag me vooral af wat de coulance is. Buiten een software update en een tegemoetkoming van de extra kosten (brandstof ipv elektrisch) is er toch weinig echte schade die men moet vergoeden.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn idee. De meeste Kuga-rijders zijn ook gewoon tevreden, als ik zo online de reacties een beetje volg.

RobFord

Ongelezen bericht door RobFord »

Ik werk bij de dealer en we hebben 2 soorten klanten. Mensen die tevreden zijn met de oplossing maar ook mensen waar je het niet goed voor kunt doen. Die laatste groep is vooral uit op geld! Zoals al eerder gemeld in dit bericht wordt er detectiesoftware in de auto gezet. We hebben er nu 500 gedaan en er waren 3 accu’s niet goed! Deze worden kosteloos vervangen. Heel veel paniek onder mensen die niet weten wat er speelt!

Annemieke2807

Ongelezen bericht door Annemieke2807 »

Na de uitzending van Radar eind mei 2025 waarin de coulance regeling werd besproken. Heb ik alle gegevens, om in aanmerking te komen voor de vergoeding, naar Ford Nederland per e-mail gestuurd tot op de de dag van vandaag nooit een bericht ontvangen . Zijn er gedupeerde Ford Kuga eigenaren die wel iets hebben vernomen?

Moneyman

En je hebt in al die maanden niet nagevraagd of je email ontvangen en verwerkt is?

idaeon

Ongelezen bericht door idaeon »

Ja hoor, duurde wel even voordat ze het verwerkt hadden, dat wel.
Maar na melding dat het opgepakt en geregeld was, keurig binnen 2 werkdagen het bedrag op mijn rekening.

mattiaskiraly

Ongelezen bericht door mattiaskiraly »

TheoKuga schreef:
02 jul 2025 15:56
Naar aanleiding van de uitzending van Radar aangaande de compensatie door Ford i.v.m. het niet kunnen laden van de accu heb ik op 28 mei een mail gestuurd met daarin een copie kentekenbewijs en de terugroepactiebrief.
Op 27 juni nogmaals een mail gestuurd met het verzoek te compenseren.
Tot op heden nog geen reactie ontvangen. Zijn er meer Ford rijders met deze ervaring?
Op maandag 22-09 (ik was lang in het buitenland) de update uit laten voeren, op dinsdag 23-09 de claim ingediend bij
[email protected], op woensdag 24-09 het geld op mijn rekening!
Dat is toch keurig netjes geregeld door Ford.

Sjoerd1964

Ongelezen bericht door Sjoerd1964 »

@robford, Ik begrijp best wel dat je er zo over denkt.
Maar wanneer ik je brandstoftank van 50 liter naar 40 liter verklein denk ik dat je dat ook niet leuk vindt.
Daarbij komt dat we extra wegenbelasting betalen ivm het extra gewicht van die accu's die we niet kunnen gebruiken.
Kortom, de gedachte om korte ritten elektrisch te rijden is niet meer mogelijk,
Wegenbelasting wordt niet verlaagd met het gewicht dat ik niet gebruik.
Naast alle ongemakken is het redelijk hiervoor een compensatie te ontvangen en had ik liever gewoon gereden met een goede batterij. Dus die vervangen is ook goed.

ArieJol1979

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Het vervelende van dergelijke terugroepacties vind ik, dat er nooit eens duidelijk wordt gezegd waarom, hoe en waar. Oké, er mankeert iets bij 1 auto? Waar? Wat gebeurde er? Mijn eerste elektrische fiets had ook een mankerende accu. Mijn man heeft de gok gewaagd, accu open geschroefd, nieuwe cellen besteld en naar later bleek, hoefden er slechts enkele vervangen te worden.

Nijogeth

Dat zeggen ze wel. Alleen voor 99% van de mensen is het toch niet te begrijpen, dus gaat geen enkel nieuwsmedium dat overnemen.

ArieJol1979

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Nijogeth schreef:
23 mar 2026 14:04
Dat zeggen ze wel. Alleen voor 99% van de mensen is het toch niet te begrijpen, dus gaat geen enkel nieuwsmedium dat overnemen.
Ik rij zo'n Ford dus ik wil volledig geïnformeerd worden door Ford

Moneyman

ArieJol1979 schreef:
23 mar 2026 16:45
Nijogeth schreef:
Heb je het hun al gevraagd dan?

Vosje1

Ongelezen bericht door Vosje1 »

Wij hebben een Ford Puma Hybride en kregen vorig jaar (2025) een mail dat er een bepaalde slang vervangen moest worden om storing te voorkomen. Wij wonen dicht bij de dealer waar we hem gekocht hebben en zijn er naar toe gereden voor uitleg en een afspraak te maken. Twee weken later afspraak voor kostenloos vervangen en de uitleg dat het kan zijn dat deze slang schade kan oplopen door een fout bij de produktie maar dat dit niet altijd zo is en dat het geen direct gevaar is als er wel schade is. Na twee weken de auto gebracht en bij ophalen bleek er wel een beetje schade te zijn aan die slang en we kregen daar ook de foto’s van te zien en van wat er vervangen is.

Nijogeth

ArieJol1979 schreef:
23 mar 2026 16:45
Nijogeth schreef:
https://www.ford.nl/ondersteuning/hoe/t ... groepactie.

Succes

Paul Arts

Ongelezen bericht door Paul Arts »

Heb het volgende verstuurd aan Ford NL / klanten service. Tot op heden geen reactie, en mijn advies is dan ook:
koop geen Ford Kuga PHEV.

--
Geachte Klanten Service,

Graag wil ik u over het volgende informeren over de gemelde terugroepactie van Ford NL.

Ik heb uw schrijven over maximaal 80% elektrisch laden van mijn Ford Kuga met terugroepactie
code 25SC4 ontvangen en gelezen. Zie bijlage. pdf.

Dit is reeds de 2x dat ik zeer teleurgesteld ben in Ford NL en mijn vertrouwen enorm geschaad is
in dit Ford Kuga PHEV product en compleet weg is. I.v.m. het volgende.

1)Mijn eerst Ford Kuga Kenteken x-xxx-xx / 16-7-2020, vertoonde eveneens
ernstige HV accu problemen en het HV accupakket is toe compleet vervangen.
Hiervoor zijn toen vele hogere vergoedingen door Ford NL uitgekeerd.

2)Mijn tweede Ford Kuga Kenteken Z-xxx-yy / 5-6-2024 (nieuwste versie), heeft
dus ook deze ernstige HV accu problemen.
Ford is hierbij dus ook verplicht deze HV accu compleet te vervangen net zoals bij
mijn eerste Kuga. Immers het product vertoond ook hier weer ernstige gebreken
zoals door u bevestigd en voldoet weer niet aan de gestelde product specificatie en
functioneert niet en zal in de toekomst dit ook niet garanderen/waarborgen.

Hoe gaat Ford dit voor mij persoonlijk voor de 2e keer oplossen ?

Ook doe ik hierbij een beroep op de Ford NL handreiking a € 120,--, zoals bij Radar
door Ford NL genoemd:

-Zie bijlage kopie kentekenbewijs Ford Kuga Z-xxx-yy
- Zie bijlage met brief terugroep actie 25SC4.
-Mijn bank gegevens zijn: xyz
-Chassisnr.: xyz, zie ook in bijlage kentekenbewijs.

Het mag duidelijk zijn dat de € 120,-- ontoereikend zijn als kosten compensatie.
De benzine kost nu € 2,49/liter. Ik rijd nl. 60.000 Km per jaar en kom hierdoor
uit op minimaal een extra kostenpost van € 450,-- per ½ jaar. De oplossingen
vanuit Ford duren, minimaal een ½ jaar zoals bij mijn vorige Kuga HV accu vervanging.
Wat gaat Ford hier aan doen om deze kosten te vergoeden ?

Het is zeer frustrerend voor mij dat voor de 2e keer met 2 verschillende Ford Kuga’s
dit mijn overkomen is, zoals u begrijpt. Het vertrouwen is enorm geschaad.

Graag kom ik, weer, met Ford NL in contact middels een gewenst telefoon gesprek, om
mijn 2x overkomen Ford Kuga PHEV HV accu problemen, nader te bespreken en de kosten
hiervoor 100% vergoed te krijgen.

In afwachting van uw reactie verblijf ik.
---

Voor de 2x dit ernstige HV accu probleem is ongekend en dus koop en of lease geen Ford Kuga PHEV,

Gr.

een Ford Kuga PHEV rijder.

Jan-1946

Ongelezen bericht door Jan-1946 »

Wij hebben een Ford Kuga PHEV van nog geen 2 jaar oud. Een jaar geleden las ik toevallig dat er problemen waren met het opladen van de auto. Ik heb toen de Hedin Naaldwijk en Ford Nederland gevraagd of onze auto hier ook onder viel
Beide reageerde met de mededeling dat mijn auto niet deze problemen zou hebben. Nu heb ik deze maand een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en werd ik gebeld dat ik mijn auto maar tot 80% mag opladen omdat de auto toch onder de terugroepactie zou vallen. Van Ford en van Hedin heb ik daarvoor en tot op heden na dit ene telefoontje geen informatie ontvangen dat mijn auto onder de terugroepactie valt.?

Misschien een idee om gezamenlijk op te treden en een nieuwe veilig accu te eisen?

FactCheckFreak

Ongelezen bericht door FactCheckFreak »

Geachte forum lezers,

Met grote verbazing heb ik uw brief ontvangen over een nieuw probleem met de hoogspanningsaccu van mijn Ford Kuga PHEV. Dit verbaast mij des te meer omdat ik met mijn vorige Ford Kuga PHEV uit 2022 exact hetzelfde probleem heb ervaren. De oplossing destijds heeft maanden geduurd en is uiteindelijk nooit volledig verholpen. Er werd uitsluitend een software-update uitgevoerd, terwijl het daadwerkelijke probleem in de hoogspanningsaccu zelf bleek te zitten.

In november 2024 heb ik mijn voertuig ingeruild voor het nieuwste model, in de veronderstelling dat deze problemen tot het verleden zouden behoren. Tot mijn teleurstelling ontvang ik nu opnieuw bericht dat hetzelfde defect zich voordoet bij de hoogspanningsaccu. Dit acht ik onbegrijpelijk.

Ik verzoek u dringend om voor de getroffen voertuigen een structurele en duurzame oplossing te bieden. Een nieuwe hoogspanningsaccu, geleverd door Samsung, lijkt hierbij de enige passende maatregel. Verdere software-updates lossen het onderliggende probleem immers niet op.

Graag ontvang ik van u een duidelijke toelichting en een concreet voorstel voor een definitieve oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jannes

Moneyman

@factcheckfreak: jouw verhaal vertoont wel heel veel overeenkomsten met dat van Paul Arts, een paar berichten eerder. Toeval…?

harrygerrits

Ongelezen bericht door harrygerrits »

Vanmorgen de 2e brief gestuurd. Reactie op een eerder schrijven is door Ford kennelijk niet nodig gevonden.

Geachte heer/mevrouw,

Op 17 maart 2026 heb ik u een formele klacht gestuurd met betrekking tot de herhaalde terugroepactie van de hoogspanningsaccu van mijn Ford Kuga.
Tot mijn grote teleurstelling en frustratie heeft u tot op heden niet de moeite genomen om hierop te reageren.

Deze radiostilte is ronduit onacceptabel en getuigt van een stuitend gebrek aan respect voor uw klanten.
Terwijl ik word geconfronteerd met aanzienlijke extra brandstofkosten en een onbetrouwbaar product, hult Ford Nederland zich in stilzwijgen.

Door het uitblijven van een concrete oplossing, de voortdurende onzekerheid en de alsmaar stijgende brandstofkosten, overweeg ik in sterke mate de beperkingen die u aan mijn voertuig heeft opgelegd niet langer te accepteren.

Ik kan en wil de financiële schade door het gedwongen brandstofverbruik niet langer zelf dragen terwijl een reactie van uw kant uitblijft.

Ik benadruk dat alle gevolgen die hieruit voortvloeien – zowel technisch als met betrekking tot de veiligheid en eventuele gevolgschade – volledig en onvoorwaardelijk ten laste komen van Ford Nederland.
Uw nalatigheid in zowel de technische afhandeling als de communicatie dwingt mij tot deze stap.

Ik verwacht nu uiterlijk binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie en een concreet voorstel voor de eerder geëiste compensatie.

In afwachting van uw spoedige reactie,

Met vriendelijke groet,

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Naar mijn idee overdrijft u een beetje. U kunt de wagen gewoon gebruiken, enkel de accu tot 80% opladen.
Dat zal het verschil in brandstof kosten ook niet maken toch?

Plaats reactie