Odido neemt beslag op mijn telefoon van €300

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Ik_weet_niet_alles

Re: Odido neemt beslag op mijn telefoon van €300

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Dat Odido bepaalde zaken opneemt in de Algemene Voorwaarden wil nog niet zeggen dat deze rechtsgeldig zijn. Ik denk dat de bepaling waarnaar Odido naar verwijst aanvechtbaar is of zelfs strijdig met de wet.
In feite is Odido zich onrechtmatig aan het verrijken.
Ik zou in eerste instantie het artikel waarop Odido zich beroept betwisten en restitutie van het toestel eisen in de staat waarin u deze hebt ingeleverd.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

En de plaatser zien we al niet meer

Senso

Ongelezen bericht door Senso »

Inmiddels heeft de overheid gedurende de afgelopen decennia steeds meer overgelaten aan "de markt", zonder enig toezicht. Grote bedrijven maken nu de regels, gericht op maximale uitbuiting van de consument die in de meeste gevallen rechteloos wordt achtergelaten. Ertegen vechten is uitputtend, vol met valkuilen en voor de meesten te duur. De instanties die in naam misstanden moeten voorkomen hebben het te druk om individuele gevallen zoals deze te behandelen.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2026 12:36
Dat Odido bepaalde zaken opneemt in de Algemene Voorwaarden wil nog niet zeggen dat deze rechtsgeldig zijn. Ik denk dat de bepaling waarnaar Odido naar verwijst aanvechtbaar is of zelfs strijdig met de wet.
In feite is Odido zich onrechtmatig aan het verrijken.
Ik zou in eerste instantie het artikel waarop Odido zich beroept betwisten en restitutie van het toestel eisen in de staat waarin u deze hebt ingeleverd.
Ik vraag me af of het wel over Odido gaat, kijkende naar de Odido website lijkt het erop dat je uiteindelijk niet met Odido een overeenkomst aangaat, maar met een partner van Odido, Assurant. Een partij die het aanbod doet, de telefoons inneemt, beoordeeld en ook de uitbetalingen doet.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat ik mis bij Odido zijn de voorwaarden die hier bij horen. Wel staan er veelgestelde vragen en daar word wel gerept over dat een toestel werkend moet zijn en zonder beveiliging. Waar u het niet over hebt is of het toestel inderdaad werkend was toen u het opstuurde. Was het een werkend toestel zou er verweer mogelijk moeten zijn.
Als uw telefoon inderdaad niet werkend was, dan is het niet netjes dat Odido (of aangesloten bedrijf) niet de mogelijkheid geeft om het toestel terug te sturen. Maar aan de andere kant, de vraag word gesteld of het toestel aan gaat. Bij bewust verkeerd invullen neem je zelf een risico. Maar dan nog zou er een optie moeten zijn om de telefoon, al dan niet met kosten, terug te ontvangen. Het ontbreken van makkelijk vindbare voorwaarden moet al een reden zijn om de telefoon terug te vragen. Nergens word gerept met de voorwaarde dat opsturen definitief is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is:
- met wie heb je zaken gedaan;
- en onder welke voorwaarden;
- en zijn die voorwaarden ook van toepassing én niet onredelijk bezwarend.

Als je dat weet, kan je bepalen wat je eventuele verdere acties zijn.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

TS is 3 minuten online geweest om het bericht hier te dumpen......

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Dit zijn de van toepassing zijnde AV

https://assets.odido.nl/x/3dee9de587/vo ... ade-in.pdf

Zelf vind ik het een beetje misleidend; overal op de site spreekt Odido over "Bij ons" of lever in "bij Odido" ... en dat een partner ze ondersteunt. Maar je doet dus zaken met de partner en niet met Odido.

Ze zeggen het apparaat kosteloos te zullen retourneren tenzij dit onveilig is (bv opgeblazen accu).

Plaats reactie