Feedback op het Forum - deel 4
Re: Feedback op het Forum - deel 4
Al zou dat zo zijn maak ik er geen echt probleem van want er was een forumlid die ik niet bij naam zal noemen die echt trol gedrag vertoonde door oeverloos de discussie aan te gaan enkel en alleen om forumleden te kleineren tot het beledigen aan toe.
Na ingrijpen van de moderatie is het forum al een stuk beter geworden en zie je ook dat er meer topics met vragen geopend worden.
Het komt wel voor dat de vragen op elkaar lijken maar om meteen de link naar een verbannen forumlid te leggen gaat mijns inziens niet op.
Het siert de moderatie om het forum toegankelijk te houden maar zonder medewerking van de forumleden zelf houdt een keer op.
Na ingrijpen van de moderatie is het forum al een stuk beter geworden en zie je ook dat er meer topics met vragen geopend worden.
Het komt wel voor dat de vragen op elkaar lijken maar om meteen de link naar een verbannen forumlid te leggen gaat mijns inziens niet op.
Het siert de moderatie om het forum toegankelijk te houden maar zonder medewerking van de forumleden zelf houdt een keer op.
-
Arizonakid
De vraag op zich, maar ook de zinsopbouw en taalgebruik, en je weet dat het dagkoers of hoe hij dan ook heet is.
Maar ja.
Het is hier heel normaal dat permanent verbannen mensen terugkomen en door mogen trollen.
Ook een keuze,
Maar ja.
Het is hier heel normaal dat permanent verbannen mensen terugkomen en door mogen trollen.
Ook een keuze,
witte angora
vindt dit leuk
-
witte angora
Dat klopt. Dit forumlid staat in mijn negeerlijstje, maar ik zie zijn naam gelukkig nog maar weinig verschijnen. Dan moet ik wel zeggen dat ik lang niet alles meer lees.
Wat de 'andere' betreft, het lijkt me dat deze meermaals permanent verbannen trol steeds weer topics opent die uiteindelijk steeds weer lijnrecht tegen zo ongeveer alle huisregels ingaan. Hij probeert te 'leren' van zijn fouten, maar het enige wat hij leert is dat hij minder opvalt. Niettemin komt hij ook nu weer met een volslagen onzin-topic, met zijn stinkende Temu-schoenen. Maar ook vóór het openen van dit topic wist ik al dat hij het was.
Juist door dit figuur kort te houden kan je voorkomen dat hij weer een negatieve invloed heeft op het forum als geheel.
Het feit dat deze trol steeds topics opent komt gewoon, omdat er mensen zijn die wel steeds reageren. Ik heb een lange tijd meegelezen op het forum, vandaar dat ik dat heb opgemerkt. Ook nu word er weer massaal gereageerd op zijn topics, terwijl mensen die echt met een serieuze vraag komen, weinig reacties krijgen. Best jammer eigenlijk.
Daarnaast snap ik niet waarom mensen schoenen niet gewoon in een stenen winkel kopen, wat is er mis met deze schoenen? Daar kun je ze gewoon passen en een stukje rondlopen om te zien of ze goed zitten.
Daarnaast snap ik niet waarom mensen schoenen niet gewoon in een stenen winkel kopen, wat is er mis met deze schoenen? Daar kun je ze gewoon passen en een stukje rondlopen om te zien of ze goed zitten.
-
ClaimConcept
Goed punt. Best jammer eigenlijk, dat na deze zinvolle bijdrage een volzin volgt over een ander topic vol onzin, waar hier weer inhoudelijk gereageerd wordt. Wie de schoen past...Jacky2006 schreef: ↑27 mar 2026 23:07Het feit dat deze trol steeds topics opent komt gewoon, omdat er mensen zijn die wel steeds reageren. Ik heb een lange tijd meegelezen op het forum, vandaar dat ik dat heb opgemerkt. Ook nu word er weer massaal gereageerd op zijn topics, terwijl mensen die echt met een serieuze vraag komen, weinig reacties krijgen. Best jammer eigenlijk.
-
Consumenneke
Kunnen we concluderen dat het negeerlijstje goed werkt.witte angora schreef: ↑27 mar 2026 20:16Dit forumlid staat in mijn negeerlijstje, maar ik zie zijn naam gelukkig nog maar weinig verschijnen.
Dat maak je niet vaak mee, dat moderatoren nog midden in de nacht, en ook nog in het weekend, actief zijn. Goed Bezig !
Maar was het topic: Ben jij slachtoffer van een verkeersongeval? Deel jouw ervaring (onderzoek) ook al weer door een Trol geopend ? De TS is verbannen.....
Maar was het topic: Ben jij slachtoffer van een verkeersongeval? Deel jouw ervaring (onderzoek) ook al weer door een Trol geopend ? De TS is verbannen.....
-
NeoDutchio
Op het forum van Kassa was datzelfde topic geplaatst, het lijkt mij niet dat een trol dezelfde topics op verschillende fora zou zetten.
-
Arizonakid
Dit zie Angora niet denk ik.Consumenneke schreef: ↑29 mar 2026 00:13Kunnen we concluderen dat het negeerlijstje goed werkt.witte angora schreef: ↑27 mar 2026 20:16Dit forumlid staat in mijn negeerlijstje, maar ik zie zijn naam gelukkig nog maar weinig verschijnen.![]()
Moneyman
vindt dit leuk
-
witte angora
Nu dus wel. En zoals gebruikelijk heeft de betreffende poster weer geen idee waar het over gaat en wordt er weer een flinke slinger aan gegeven. Anyway, hij blijft er lekker op staan.Arizonakid schreef: ↑29 mar 2026 09:23Dit zie Angora niet denk ik.Consumenneke schreef: ↑29 mar 2026 00:13Kunnen we concluderen dat het negeerlijstje goed werkt.witte angora schreef: ↑27 mar 2026 20:16Dit forumlid staat in mijn negeerlijstje, maar ik zie zijn naam gelukkig nog maar weinig verschijnen.![]()
-
Consumenneke
Is wellicht ook wat voor XXX die ik niet bij naam zal noemen. Scheelt een boel tandengeknars.Arizonakid schreef: ↑29 mar 2026 09:23Dit zie Angora niet denk ik.Consumenneke schreef: ↑29 mar 2026 00:13Kunnen we concluderen dat het negeerlijstje goed werkt.witte angora schreef: ↑27 mar 2026 20:16Dit forumlid staat in mijn negeerlijstje, maar ik zie zijn naam gelukkig nog maar weinig verschijnen.![]()
Zo zie je maar dat het woord troll voor iedereen wat anders betekent. Als jij je ergert aan iemand's bijdrage is dat niet meteen een troll. Het kan ook iemand zijn met een andere mening of een andere manier van debatteren.
Mijn suggestie is: niet reageren en zonodig actief negeren!
Het onderzoek naar verkeersongevallen heb ik gemeld, omdat de onderzoeker (wellicht onbedoeld) een vragenformulier van Google gebruikte waarmee persoonsgegevens verzameld worden.
Op andere fora heb ik als admin (studenten)onderzoek verboden, omdat de opzet vaak erg klungelig is. Maar daar worden kopregels ook in fatsoenlijk Nederlands omgezet en verduidelijkt, zodat de eerste aanblik veel aantrekkelijker is.
-
Consumenneke
Daar is een speciaal verzameltopic voor, dus zomaar een enquete droppen op dit forum is niet wenselijk.
Denk ik maar zo.
Dus van jou mag niemand google gebruiken om vragenlijsten te maken?Consumenneke schreef: ↑29 mar 2026 11:33Het onderzoek naar verkeersongevallen heb ik gemeld, omdat de onderzoeker (wellicht onbedoeld) een vragenformulier van Google gebruikte waarmee persoonsgegevens verzameld worden.
Die persoonsgegevens (van de invuller) die er verzameld worden zijn er niet als je niet ingelogd bent in google. Ben je wel ingelogd (altijd) ook als je niets met google doet op dat moment dan ben je verkeerd bezig. Als je uit de google applicatie gaat moet je uitloggen.
Datzelfde geld bijvoorbeeld voor facebook. Blijf je ingelogd als je facebook niet gebruikt wordt je overal gevolgd door facebook omdat heel veel websites facebook pixels aan hebben staan.
-
Consumenneke
Van wie moet dat?
Als ik het goed begrijp is het de fout van de onschuldige deelnemer en niet van de onderzoeker die zo'n tool van Google gebruikt?
Ik heb het in ieder geval gemeld en nu is het onderwerp verwijderd.
Wat ik dan weer een rare gedacht vind, aangezien Radar daar zelf een specifiek forumonderdeel (“onderzoek”) voor in het leven heeft geroepen.Consumenneke schreef: ↑29 mar 2026 16:36Daar is een speciaal verzameltopic voor, dus zomaar een enquete droppen op dit forum is niet wenselijk.
Denk ik maar zo.![]()
Iemand opent een topic in het speciaal daarvoor bedoelde topic, en doet dus exact wat die persoon zou moeten doen, en Radar gaat gewoon blind mee in een onterechte melding jouwerzijds. Bizar.
Als Radar had gewild dat alleen het verzameltopic gebruikt wordt, hadden ze dat wel in de regels gezet. Daar staat dat echter niet, en het bewuste forumonderdeel staat vol met soortgelijke enquêtes.
En met het gebruik van het eveneens juist voor dit soort gebruik bedoelde Google Forms is op zichzelf natuurlijk ook niets mis.
Wellicht kunnen de moderatoren toelichten waarom ze het topic verwijderd hebben en vooral: duidelijk zijn over wat er wel of niet is toegestaan.
En waarom niet alleen het topic is verwijderd, maar de plaatser zelf van het forum verbannen is.
Daar moet je in de regel op een (ieder) forum toch heel wat stoutste hebben gedaan....
Daar moet je in de regel op een (ieder) forum toch heel wat stoutste hebben gedaan....
O, dat had ik nog niet eens gezien….
Lijkt bijna op de behandeling van een spammer, maar dat was helemaal niet aan de orde.
Lijkt bijna op de behandeling van een spammer, maar dat was helemaal niet aan de orde.
-
ClaimConcept
x2ClaimConcept schreef: ↑28 mar 2026 11:01Goed punt. Best jammer eigenlijk, dat na deze zinvolle bijdrage een volzin volgt over een ander topic vol onzin, waar hier weer inhoudelijk gereageerd wordt. Wie de schoen past...Jacky2006 schreef: ↑27 mar 2026 23:07Het feit dat deze trol steeds topics opent komt gewoon, omdat er mensen zijn die wel steeds reageren. Ik heb een lange tijd meegelezen op het forum, vandaar dat ik dat heb opgemerkt. Ook nu word er weer massaal gereageerd op zijn topics, terwijl mensen die echt met een serieuze vraag komen, weinig reacties krijgen. Best jammer eigenlijk.
-
Consumenneke
Wat Google bedoelt is niet een verantwoordelijkheid van de publieke omroep. Je kan bij het maken van een enquete in Google Forms anonimiteit mogelijk maken door het verzamelen van mailadressen af te zetten. Je kan het ook aan laten staan.
Er wordt gewaarschuwd voor het gebruik van Google Forms vanwege problemen met databeveiliging. Anonimiteit is lastig te garanderen.E-mailadressen van respondenten verzamelen
Registreer de e-mailadressen van mensen die je formulier invullen. Als mensen je enquête invullen, moeten ze hun e-mailadres opgeven voordat ze het formulier kunnen versturen.
Of mijn melding terecht of onterecht is, wordt niet door willekeurige deelnemers bepaald.
Vind het ook wel wat raar, dat een topic met een onderzoek klakkeloos word gesloten, maar van die rare topics wel blijven staan. Maar goed.
[..] verwijderd door de redactie, heeft niets te maken met dit topic
[..] verwijderd door de redactie, heeft niets te maken met dit topic
ClaimConcept
vindt dit leuk