Advitherm / Durateq

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
VictorL78

Advitherm / Durateq

Ongelezen bericht door VictorL78 »

Wie heeft ervaringen met bovenstaande bedrijven:

Graag goede ervaringen maar ook slechte ervaringen.

Het bedrijf zit in Emmen

Wij horen het graag.

Victor L.
Laatst gewijzigd door VictorL78 op 27 mar 2026 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.

jonis

Re: Advitherm / Durateq

Ongelezen bericht door jonis »

Wie = wij

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

jonis schreef:
27 mar 2026 14:16
Wie = wij
Hoezo???

Morgan le Fay

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

De vraag is weer luid en duidelijk.
laat mij raden een huis voorzien van de allermodernste snufjes van beveiliging en technieken en meer van dat soort zaken
Als ik ga zoeken kom ik errug weinig tegen.

Freewilly51

Ongelezen bericht door Freewilly51 »

Wij voelen ons geroepen om te reageren.

Toen wij voornemens waren om aan Durateq de opdracht te gunnen voor het uitbreiden van onze woning en het renoveren van onze badkamer, lazen wij op internet verhalen over het project van die acteur. Wij hebben Durateq hier naar gevraagd. Voor ons gaat het om een opdracht van bijna €. 100.000,00 euro dus we wilden graag weten waar we aan toe waren. Wij kregen toen rapporten van meerdere bouwkundige inspecteurs te zien waaruit bleek dat Durateq in het gedoe met die acteur niets fout had gedaan. We hebben die inspecteurs ook gebeld en die hebben ons uitgebreid geïnformeerd. Wat we ook lazen is dat die acteur volgens meerdere asbestprofessionals verkeerde asbestrapporten had laten maken. Er was ontdekt dat er veel meer asbest in dat huis zat dan verteld. Daardoor had Durateq het werk stil gelegd.

Wij hebben Durateq het voordeel van de twijfel gegeven, ook omdat er zo eerlijk en transparant over werd gesproken. De verbouw zit nu op 3/4 deel. Wij hebben geen moment spijt. Alles wordt in alle openheid besproken. De afwerking is allemaal heel mooi. Planning loopt volgens afspraak en het overleg met ons gaat erg fijn. We krijgen elke week een factuur van de werkzaamheden die tot dan toe gedaan zijn. Er was bij ons geen vooruitbetaling.

Wij zijn erg blij met de samenwerking

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erg positieve review uit het niets.
Na al die berichtgeving 100.000 euro investeren...
damage control?

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

J. Deltoer schreef:
11 apr 2026 09:57
Erg positieve review uit het niets.
Na al die berichtgeving 100.000 euro investeren...
damage control?
Erg ongeloofwaardig. En nog speciaal een account aangemaakt ook. Alsof iemand bij twijfel toch maar besluit met een bedrijf in zee te gaan waar een bedrag van € 100.000,- mee is gemoeid.

Als ik deze quote lees uit het AD artikel 'De paniek wordt pas echt groot als Van der Velden op internet speurt naar de handel en wandel van Nijmanting. Hij stuit op wanbestuur, frauduleus handelen en meerdere faillissementen.' ga ik nog niet voor 500,- euro met dit bedrijf in zee.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Freewilly51 schreef:
11 apr 2026 03:54
Door wie?

Duc

Ongelezen bericht door Duc »

Moneyman schreef:
11 apr 2026 13:35
Freewilly51 schreef:
11 apr 2026 03:54
Door wie?
Hmmm mijn gevoel zegt: zijzelf.
Vond het ook een heel vreemd antwoord.

VictorL78

Ongelezen bericht door VictorL78 »

We hebben inmiddels meer negatieve reacties ontvangen als positieve.
Via prive berichten heel veel informatie ontvangen.
Deze meneer is inmiddels al zeker 10 jaar alles aan het oplichten.
Met verschillende bedrijven.
Deze informatie hebben we nodig om met meer gedupeerden deze man eens op de tv te krijgen en mensen er voor te waarschuwen. Vervolgt.

Consumenneke

Ongelezen bericht door Consumenneke »

VictorL78 schreef:
11 apr 2026 21:05
Via prive berichten heel veel informatie ontvangen.
Deze meneer is inmiddels al zeker 10 jaar alles aan het oplichten.
Met verschillende bedrijven.
Toch klopt deze aanpak niet. U plaatst een oproep zonder context of toelichting. Vervolgens beweert u uit losse pols dat u veel informatie heeft gekregen over een genoemd bedrijf. Lees de regels nog eens.
  • De gebruiker is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de berichten die hij / zij op het forum plaatst of heeft geplaatst.
    Belastende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.
    Lovende uitlatingen over bedrijven, instanties, diensten of producten dienen altijd te worden onderbouwd.
Had u gewoon een eigen ervaring gedeeld en gevraagd om andermans indruk, dan was er niks aan de hand. 8)

xanthosvos

Ongelezen bericht door xanthosvos »

Ja... Durateq. Mijn ervaring is ongeveer als volgt:
Het begint met een heel prettig offertegesprek. De directeur denkt goed mee, is meelevend, en wist direct mijn vertrouwen te winnen. Voor een klus als deze is er geen betere, dacht ik na afloop van het gesprek. Allerlei dingen nagevraagd, elke zorg weggenomen.

Toen de klus begon werd er rap gesloopt. Daadwerkelijk opbouwen ging het minder snel. Er waren allerlei aannemelijk klinkende redenen voor. De facturatie ging ook rap. Van alles zou besteld zijn, en daarom ook gefactureerd. Als we daar onze twijfels over hadden en te laat betaalden, werden medewerkers direct ergens anders ingepland. Facutratie in de loop van de week, betaaltermijn per omgaande, dus tegen het weekend is wel duideljk wie er al dan niet betaald heeft. Regelmatig werd einde week / weekend medegedeeld dat er niemand zou komen.
Ook toen ik wel betaalde was er reden voor onenigheid (de kwaliteit van het werk, het werktempo van met name eigen medewerkers, of het feit dat materialen niet voorradig waren bijvoorbeeld). Onenigheid werd door de directeur snel ge-escaleerd tot een conflict, met ook weer - zo voelde het - 'straf' waar mogelijk, dus geen werkmensen over de vloer.

Gemaakte afspraken en gewekte verwachtingen worden bijna allemaal niet nagekomen. Er begint een soort spel waarbij je uit moet vogelen hoe en wat je wel en niet kunt zeggen en doen, om nog zoveel mogelijk van je klus nog voor elkaar te krijgen.

Van medewerkers hoor je dat het bij andere klanten vergelijkbaar gaat. Op een gegeven moment ga je als klant zoeken op internet en vind je met een kleine moeite een paar andere BV's waarvan er enkele failliet blijken, zeker als je op naam van de directeur zoekt. Als je op een gegeven moment definitief stopt met betalen omdat het werk wel erg achterloopt, dan blijkt dat lang niet alles wat besteld zou zijn daadwerkelijk besteld was, en krijg je een bak juridische dreigmail over je heen gestort.

De politie neemt geen aangifte op want het zou civielrechtelijk zijn. Het civiele rechtssysteem lijkt echter te traag om het tempo van nieuwe BV'tjes starten bij te houden.

Ik heb contact met verschillende klanten en we proberen zo het een, dan weer het ander, maar deze praktijken zijn in ons land erg lastig te stoppen. Daarom leek het me goed om dit in ieder geval publiekelijk online te zetten. Hopelijk komen andere mensen er zo enkele tienduizenden euro's eerder achter hoe de vork in de steel zit.

Als je bij Trustoo kijkt naar Durateq BV kom je inmiddels op Arqon bouw & onderhoud / Arqon verbouw en onderhoud. In de review van Roel Grijpman van 1 aug. 2025 (nog voor de oprichting van Arqon) is de naam 'Durateq' inmiddels vervangen door 'Arqon'. In de review van 31 aug. 2023 van Beute staat nog steeds "top werk HMC...bedankt...". HMC is alweer 2 BV'tjes geleden; blijkbaar lift het Trustoo-profiel gewoon mee van HMC naar Durateq naar Arqon. Nieuwe naam, nieuwe kansen?

Pietersma40

Ongelezen bericht door Pietersma40 »

xanthosvos schreef:
26 mei 2026 14:06
Ja... Durateq. Mijn ervaring is ongeveer als volgt:
Het begint met een heel prettig offertegesprek. De directeur denkt goed mee, is meelevend, en wist direct mijn vertrouwen te winnen. Voor een klus als deze is er geen betere, dacht ik na afloop van het gesprek. Allerlei dingen nagevraagd, elke zorg weggenomen.

Toen de klus begon werd er rap gesloopt. Daadwerkelijk opbouwen ging het minder snel. Er waren allerlei aannemelijk klinkende redenen voor. De facturatie ging ook rap. Van alles zou besteld zijn, en daarom ook gefactureerd. Als we daar onze twijfels over hadden en te laat betaalden, werden medewerkers direct ergens anders ingepland. Facutratie in de loop van de week, betaaltermijn per omgaande, dus tegen het weekend is wel duideljk wie er al dan niet betaald heeft. Regelmatig werd einde week / weekend medegedeeld dat er niemand zou komen.
Ook toen ik wel betaalde was er reden voor onenigheid (de kwaliteit van het werk, het werktempo van met name eigen medewerkers, of het feit dat materialen niet voorradig waren bijvoorbeeld). Onenigheid werd door de directeur snel ge-escaleerd tot een conflict, met ook weer - zo voelde het - 'straf' waar mogelijk, dus geen werkmensen over de vloer.

Gemaakte afspraken en gewekte verwachtingen worden bijna allemaal niet nagekomen. Er begint een soort spel waarbij je uit moet vogelen hoe en wat je wel en niet kunt zeggen en doen, om nog zoveel mogelijk van je klus nog voor elkaar te krijgen.

Van medewerkers hoor je dat het bij andere klanten vergelijkbaar gaat. Op een gegeven moment ga je als klant zoeken op internet en vind je met een kleine moeite een paar andere BV's waarvan er enkele failliet blijken, zeker als je op naam van de directeur zoekt. Als je op een gegeven moment definitief stopt met betalen omdat het werk wel erg achterloopt, dan blijkt dat lang niet alles wat besteld zou zijn daadwerkelijk besteld was, en krijg je een bak juridische dreigmail over je heen gestort.

De politie neemt geen aangifte op want het zou civielrechtelijk zijn. Het civiele rechtssysteem lijkt echter te traag om het tempo van nieuwe BV'tjes starten bij te houden.

Ik heb contact met verschillende klanten en we proberen zo het een, dan weer het ander, maar deze praktijken zijn in ons land erg lastig te stoppen. Daarom leek het me goed om dit in ieder geval publiekelijk online te zetten. Hopelijk komen andere mensen er zo enkele tienduizenden euro's eerder achter hoe de vork in de steel zit.

Als je bij Trustoo kijkt naar Durateq BV kom je inmiddels op Arqon bouw & onderhoud / Arqon verbouw en onderhoud. In de review van Roel Grijpman van 1 aug. 2025 (nog voor de oprichting van Arqon) is de naam 'Durateq' inmiddels vervangen door 'Arqon'. In de review van 31 aug. 2023 van Beute staat nog steeds "top werk HMC...bedankt...". HMC is alweer 2 BV'tjes geleden; blijkbaar lift het Trustoo-profiel gewoon mee van HMC naar Durateq naar Arqon. Nieuwe naam, nieuwe kansen?
Wij hebben exact het zelfde bij deze partij.
Kunnen we in contact komen?

xanthosvos

Ongelezen bericht door xanthosvos »

Pietersma40 schreef:
31 mei 2026 10:51
Wij hebben exact het zelfde bij deze partij.
Kunnen we in contact komen?
Ik vermoed dat u werkzaam bent voor Durateq en/of arqonbouw.nl, en andere motieven heeft. Maar ik heb graag ongelijk; misschien kunt u iets concreter uw ervaring delen hieronder in het openbaar? Hoe meer eerlijke reviews, hoe beter voor het algemeen belang.

Plaats reactie