Ford kuga phev hybride

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
16again

Re: Ford kuga phev hybride

Ongelezen bericht door 16again »

riddert schreef:
31 mar 2026 17:57
U kunt de wagen gewoon gebruiken, enkel de accu tot 80% opladen.
Kun je dat instellen, of moet je die 80% zelf in de gaten houden? Dat laatste lijkt me omslachtelijk

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

Ik weet niet of dit bij de Ford in te stellen is, zou je in het menu of de app van de auto moeten kijken, maar je kunt het wel met een slimme laadkabel doen, of je kunt het via de wallbox instellen.

Smitty1971

Ongelezen bericht door Smitty1971 »

Wat als je jouw Kuga toch op laadt tot 100%. Aangezien er nieuwe software in zit, houdt deze het toch in de gaten??

Janneman57

Ongelezen bericht door Janneman57 »

Deze problemen kun je niet met software ondervangen, de accu's moeten gewoon vervangen worden door een versie waar dit niet voorkomt.
De garantie van mijn auto is 5 jaar, ze rekken het net zo lang totdat dit termijn verlopen is. Dan draai je zelf voor de kosten op. De verlengde garantie naar 10 jaar heb ik niet zwart op wit.
En denk je dan: Ik verkoop mijn auto, en koop een andere (geen ford natuurlijk), dan krijg je de pin op je neus, de dagwaarde van de auto is enorm gekelderd. (Als de dealer al wil inruilen)
Ford geeft wel een schamele 120,- maar dat is een zoethoudertje.
Ik heb gebeld, gemaild etc, maar de machtige Ford doet niets, alleen tijd rekken.

En de onveiligheid blijft, totdat je met een brandende auto langs de weg staat.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Janneman57 schreef:
09 mei 2026 12:19
De garantie van mijn auto is 5 jaar, ze rekken het net zo lang totdat dit termijn verlopen is. Dan draai je zelf voor de kosten op. De verlengde garantie naar 10 jaar heb ik niet zwart op wit.
Zo werkt het niet. Het gebrek heeft zich al binnen de garantieperiode geopenbaard, dus het verstrijken van de termijn heeft geen invloed op de garantieverplichting.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Jan-1946 schreef:
26 mar 2026 09:17
Wij hebben een Ford Kuga PHEV van nog geen 2 jaar oud. Een jaar geleden las ik toevallig dat er problemen waren met het opladen van de auto. Ik heb toen de Hedin Naaldwijk en Ford Nederland gevraagd of onze auto hier ook onder viel
Beide reageerde met de mededeling dat mijn auto niet deze problemen zou hebben. Nu heb ik deze maand een onderhoudsbeurt laten uitvoeren en werd ik gebeld dat ik mijn auto maar tot 80% mag opladen omdat de auto toch onder de terugroepactie zou vallen. Van Ford en van Hedin heb ik daarvoor en tot op heden na dit ene telefoontje geen informatie ontvangen dat mijn auto onder de terugroepactie valt.?

Misschien een idee om gezamenlijk op te treden en een nieuwe veilig accu te eisen?
Het punt is, het is helemaal niet duidelijk of uw accu veilig is of niet. Dat u nu tot maar 80% mag laden is een veiligheidsmaatregel totdat vastgesteld is of uw accu veilig is of niet.

https://www.ford.nl/ondersteuning/hoe/t ... -kuga-phev

Er zijn twee acties, de recente Field Service Action (FSA) 25SC4 en de eerdere FSA 24S79 .

Ford is bezig een oplossing te bedenken, Tot die tijd wordt geadviseerd om niet meer dan 80% te laden.
Zodra er een oplossing beschikbaar is, stuurt Ford je een brief met de instructie om contact op te nemen met jouw Ford Service Partner om een afspraak te maken. Hoewel Ford geen instructies heeft gegeven om te stoppen met rijden, verzoeken wij je om de hierboven beschreven risico's te beperken door de lading van jouw hoogspanningsaccu te beperken tot 80%.
Hoe u gezamenlijk wil optreden is mij niet geheel duidelijk. Iemand die een defect heeft met zijn accu zal een andere oplossing willen dan iemand wiens accu later dit jaar alsnog goedgekeurd wordt.

Janneman57

Ongelezen bericht door Janneman57 »

Het accuprobleem geldt nu ook voor de nieuwe Kuga, ik wist dat nog niet. Kan radar een collectieve actie starten, het wordt nu toch wel heel erg vervelend..

Plaats reactie