Algemeen Energieopslaggroep Loket +transcript
-
Paneelplusser
Algemeen Energieopslaggroep Loket +transcript
Ik ben telefonisch benaderd door het Algemeen Energieopslaggroep Loket. De beller beweerde te handelen in opdracht van het Nationaal Warmtefonds van de Rijksoverheid. Ik heb de politie gebeld die er een notitie van gemaakt heeft, en een melding gemaakt bij de Fraudehelpdesk. Maar om anderen te waarschuwen deel ik de informatie op het forum.
Tijdens het gesprek werden de volgende onjuist/misleidende zaken aangehaald:
Het korte gesprek heb ik opgenomen, helaas mist het begin maar binnen enkele seconde heb ik de opname gestart.
Transcript:
Telefonist: Hallo?
TS: Hallo?
Telefonist: Oh ja, u viel even weg, sorry. Excuses. Ja, ik gaf... ik wou dus even aangeven dat de maatregel die nu genomen wordt, is dat alle koopwoningen in Nederland met een zonnepanelensysteem een slimme thuisbatterij-installatie krijgen als maatregel. En ook geheel wordt voorgefinancierd door Warmtefonds zelf. En dat wordt gedaan om ervoor te zorgen dat u niet meer teruglevert aan het net, maar de opgewekte stroom opslaat en op een later moment zelf gebruikt. Wat u dus ook terugleverboetes scheelt en uiteindelijk ook scheelt dat u meer moet betalen per maand omdat de salderingsregeling vervalt. En het voordeel voor het net daarmee is dat het, ja, ontlast wordt en er meer ruimte gecreëerd wordt voor nieuwe woningen in verband met woningnood.
TS: Ja. En mag ik vragen, want ik ben van de week ook al een keer gebeld, maar dat was een ander bedrijf. Welk bedrijf bent u?
Telefonist: Nou, wij bellen vanuit het Algemeen Energieopslaggroep Loket. In opdracht om dus alle koopwoningen in Nederland te benaderen en te kijken middels een vragenlijst van tien vragen of u in aanmerking komt voor het Nationaal Warmtefonds. Als dat positief is, dan wordt u doorverwezen naar henzelf en is dat negatief, dan wordt u verder hier niet meer voor benaderd en wordt u uit het systeem verwijderd.
TS: Oké. En mag ik vragen hoe u aan mijn nummer komt?
Telefonist: Uiteraard. Alle gegevens die worden opgehaald uit het Nationaal Databank, waar dan dus ook bekendstaat dat u een koopwoning bent met zonnepanelen. Vandaar dat wij dus ook bellen voor het Nationaal Warmtefonds van de Rijksoverheid.
TS: Oké. Ik heb geen interesse.
Telefonist: Nou, dit is wel natuurlijk een maatregel, hè? We bellen niet om wat aan te bieden.
TS: Oké. Nou, dat is knap.
Telefonist: Wat vindt u knap?
TS: Ik heb helemaal geen koopwoning.
Telefonist: U heeft geen koopwoning? Dat is wel bijzonder. Dan ga ik u er even uithalen en dan wens ik u in ieder geval nog een fijne dag toe.
TS: Hetzelfde
Tijdens het gesprek werden de volgende onjuist/misleidende zaken aangehaald:
- De beller stelde dat alle koopwoningen met zonnepanelen verplicht een slimme thuisbatterij-installatie krijgen als landelijke maatregel.
- Er werd beweerd dat mijn gegevens, inclusief de status van mijn woning en het bezit van zonnepanelen, afkomstig waren uit een "Nationaal Databank".
- De installatie zou geheel worden voorgefinancierd door het Warmtefonds om terugleverboetes en het vervallen van de salderingsregeling op te vangen.
- Toen ik aangaf geen interesse te hebben, werd dit gepareerd met de mededeling dat het geen aanbod was, maar een "maatregel" waartoe men benaderd werd voor een vragenlijst.
Het korte gesprek heb ik opgenomen, helaas mist het begin maar binnen enkele seconde heb ik de opname gestart.
Transcript:
Telefonist: Hallo?
TS: Hallo?
Telefonist: Oh ja, u viel even weg, sorry. Excuses. Ja, ik gaf... ik wou dus even aangeven dat de maatregel die nu genomen wordt, is dat alle koopwoningen in Nederland met een zonnepanelensysteem een slimme thuisbatterij-installatie krijgen als maatregel. En ook geheel wordt voorgefinancierd door Warmtefonds zelf. En dat wordt gedaan om ervoor te zorgen dat u niet meer teruglevert aan het net, maar de opgewekte stroom opslaat en op een later moment zelf gebruikt. Wat u dus ook terugleverboetes scheelt en uiteindelijk ook scheelt dat u meer moet betalen per maand omdat de salderingsregeling vervalt. En het voordeel voor het net daarmee is dat het, ja, ontlast wordt en er meer ruimte gecreëerd wordt voor nieuwe woningen in verband met woningnood.
TS: Ja. En mag ik vragen, want ik ben van de week ook al een keer gebeld, maar dat was een ander bedrijf. Welk bedrijf bent u?
Telefonist: Nou, wij bellen vanuit het Algemeen Energieopslaggroep Loket. In opdracht om dus alle koopwoningen in Nederland te benaderen en te kijken middels een vragenlijst van tien vragen of u in aanmerking komt voor het Nationaal Warmtefonds. Als dat positief is, dan wordt u doorverwezen naar henzelf en is dat negatief, dan wordt u verder hier niet meer voor benaderd en wordt u uit het systeem verwijderd.
TS: Oké. En mag ik vragen hoe u aan mijn nummer komt?
Telefonist: Uiteraard. Alle gegevens die worden opgehaald uit het Nationaal Databank, waar dan dus ook bekendstaat dat u een koopwoning bent met zonnepanelen. Vandaar dat wij dus ook bellen voor het Nationaal Warmtefonds van de Rijksoverheid.
TS: Oké. Ik heb geen interesse.
Telefonist: Nou, dit is wel natuurlijk een maatregel, hè? We bellen niet om wat aan te bieden.
TS: Oké. Nou, dat is knap.
Telefonist: Wat vindt u knap?
TS: Ik heb helemaal geen koopwoning.
Telefonist: U heeft geen koopwoning? Dat is wel bijzonder. Dan ga ik u er even uithalen en dan wens ik u in ieder geval nog een fijne dag toe.
TS: Hetzelfde
-
NeoDutchio
Re: Algemeen Energieopslaggroep Loket +transcript
Ik moet toegeven, ze worden steeds creatiever in hun bewoording. Maar al met al is het een schande dat dit soort telefoontjes kunnen blijven doorgaan. Je kan een melding maken bij de ACM, maar hoeveel meldingen ik al gedaan heb over ongewenste telefoontjes, je blijft gebeld worden.
Het zal tijd worden dat er echt eens ingegrepen word en dit dit soort leugens als misdrijf behandeld gaat worden. Iemand bewust voorliegen om er zelf beter van te worden zal niet moeten lonen.
Het zal tijd worden dat er echt eens ingegrepen word en dit dit soort leugens als misdrijf behandeld gaat worden. Iemand bewust voorliegen om er zelf beter van te worden zal niet moeten lonen.
wikop
vindt dit leuk
Er wordt duidelijk een hoop onzin verkocht, letterlijk en figuurlijk.
Overigens lees ik je eigen conclusies van wat er gezegd zou zijn niet allemaal terug in het transcript.
Overigens lees ik je eigen conclusies van wat er gezegd zou zijn niet allemaal terug in het transcript.
-
Morgan le Fay
Belletjes zonder ID neem ik niet op. Ga wel op het internet zoeken en eigenlijk altijd "raak"
Keep on dreaming.
Keep on dreaming.
Slechte beoordelingen op Trustpilot.
De Algemene Voorwaarden zijn NIET te openen op hun site.
Heeft ook wel wat weg van de handelswijze van het Landelijk Verduurzamingsloket.
Blokkeer (al) hun nummer(s).
Het is en blijft bloedirritant.
De Algemene Voorwaarden zijn NIET te openen op hun site.
Heeft ook wel wat weg van de handelswijze van het Landelijk Verduurzamingsloket.
Blokkeer (al) hun nummer(s).
Het is en blijft bloedirritant.