Toch hoop ik dat je wint maar geef je weinig kans

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Precies! Zie hieronder.Strikt juridisch: het BKR laat zich niets gelegen liggen aan de belangen van gedupeerden omdat het stelt dat er tussen BKR en de gedupeerde geen rechtsverhouding zou bestaan.
De advocaten van aandelenlease.info zijn van mening dat het het BKR niet vrijstaat onder alle omstandigheden de (A-)notering te handhaven. Het handhaven van een dergelijke notering kan onder omstandigheden onrechtmatig zijn jegens gedupeerden.
Zoals ik de BKR reglementen begrijp kán BKR niets!! (Kun je naar een geschillencommissie en heel veel onzin meer).heeft de rechter ook niet bepaald dat Dexia de notering moest schrappen, maar oordeelde hij dat Dexia BKR moest berichten dat de A-codering zal worden verwijderd
Nee dus, BKR registreert alleen in opdracht ván en verwijdert alleen in opdracht ván. Ik denk echt dat deze quote een misvatting is!!! Dexia heeft dat wel terdege zelf in haar macht en niet BKR! BKR an sich is naar mijn (niet juridische) mening in deze eigenlijk geen partij!Maar werkt puur uitvoerend! Of je het daar mee eens bent of niet. Ze pretenderen ook niet anders dan uitvoerend te zijn. Nergens! Ook niet in hun reglementen!Het blijkt echter dat rechters Dexia daar niet toe willen dwingen omdat Dexia het niet zelf in haar macht heeft de registratie eigenhandig te wijzigen: het BKR registreert immers.
Daar is een bepaalde - zij het een wat bizarre - reden voor.Bij in gebreke blijven van de bank is er nog een commissie van toezicht die daarna een definietive verwijdering zal eisen, met eventueel gevolgen voor de weigerende Bank, maar zover komt het nooit aldus een medewerker van de BKR.
daarom zal men een bank die iemand onterecht uit de markt haalt ook op de vingers tikken.Deze banken betalen gezamelijk de kosten van het BKR