Wie bewaart e-mail ook off-line?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
witte angora

Re: Wie bewaart e-mail ook off-line?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
25 apr 2026 11:39
Denk jij soms ook dat een verwijderd bestand op de harde schijf er gelijk daadwerkelijk niet meer staat…?
Daar zou ik inderdaad niet zomaar vanuit gaan. Het is pas weg als het over is geschreven door een ander bestand. Wat je kan doen is een File Shredder gebruiken. Die schrijft in drie stappen het uitgekozen bestand ongeveer 30 keer over. Dan is er echt niks meer van over.

peter17111962

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Alle mails verwijder ik na 1 maand. Belangrijk mail zoals een nieuw polisblad van een verzekering print ik uit en doe die in de polis map. Opslaan doe ik nooit, niet online en niet offline.

kerjo

Ongelezen bericht door kerjo »

Al mijn E-mails gaan via de Webmail van Ziggo automatisch naar mijn Outlook Classic op mijn telefoon en laptop.
Regelmatig save ik zelf de OUTLOOK (Mail) op een stick. En ieder kwartaal breng ik mijn laptop naar mijn IT shop die weer een complete back-up doet op een harde schijf van mij, die hij bewaard in zijn safe. Dus ook extern, i.v.m. eventueel brand bij mij.
Bij Ziggo ook lid van het forum, en daar inmiddels ook een hele lijst aangemaakt met SPAM adressen, dus die al niet in mijn Webmail van Ziggo komen, en die ik dus niet hoef te blokkeren in mijn OUTLOOK.
Sorry leden, als dit teveel blablabla was.

Plaats reactie