AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Vathorst21

AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande

Ongelezen bericht door Vathorst21 »

Recent heeft post.nl in de post.nl app bij te ontvangen post de AVG privacy regel toegepast. Dit om de privacy voor eventuele medebewoners te waarborgen, zoals de AVG voorschrijft. Maar als alleenstaande heb ik geen medebewoners en voor mij is de informatie van te ontvangen post zeer waardevol. Nu weet ik niet welke post ik ga ontvangen en van wie. Post.nl heeft mij gezegd dat ik blij mag zijn met de gratis app en dat ik er maar mee moet leven. Mijn vraag is of meerdere personen hier ook hinder van ondervinden.

Redfloor

Re: AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande

Ongelezen bericht door Redfloor »

Maar je ziet toch gewoon de post waar je naam op staat? Dus wat is er voor jou veranderd?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

"Honderden jaren" was het ontvangen van brievenbus Post een verrassingsmoment. Dan lag er ineens een ansichtkaart of brief in de bus, of op de mat. En dan natuurlijk gauw bekijken. Waarom moet je dat al tijden eerder weten ?
Van kennissen hoor ik dat de Post soms in een zgn App staat, en het nog dagen duurt voordat het er eens is, en nerveus dat ze dan zijn.......

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaar dat Post.nl verlies lijdt, met al die onzin die bekostigd moet worden...

Laten we eerlijk zijn, als je iets bestelt dan weet je toch wat je kan verwachten? Je krijgt een track en trace en alles. En hoezo wordt je als alleenstaande benadeeld? Je wordt exact behandeld als ieder ander, so what?

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

witte angora schreef:
04 mei 2026 10:37
Vandaar dat Post.nl verlies lijdt, met al die onzin die bekostigd moet worden...

Laten we eerlijk zijn, als je iets bestelt dan weet je toch wat je kan verwachten? Je krijgt een track en trace en alles. En hoezo wordt je als alleenstaande benadeeld? Je wordt exact behandeld als ieder ander, so what?
TS heeft het over briefpost niet over pakketpost. En die tak van Postnl lijdt verlies omdat er nauwelijks nog briefpost verstuurd wordt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vathorst21 schreef:
03 mei 2026 10:49
Maar als alleenstaande heb ik geen medebewoners en voor mij is de informatie van te ontvangen post zeer waardevol. Nu weet ik niet welke post ik ga ontvangen en van wie.
Het enige verschil tussen vroeger en nu is dat je nu alleen nog alle post ziet waar jouw naam op staat. Dus wel alle post gericht aan "Vathorst21", maar niet de post "aan de bewoners van dit adres" of eventuele post met een andere naam erop (dus dus niet voor jou bestemd is).

Wat is er dan zo "zeer waardevol" aan de informatie over de post waar niet eens jouw naam op staat?

ArieJol1979

Ongelezen bericht door ArieJol1979 »

Moneyman schreef:
04 mei 2026 11:12
Vathorst21 schreef:
Maar als alleenstaande heb ik geen medebewoners en voor mij is de informatie van te ontvangen post zeer waardevol. Nu weet ik niet welke post ik ga ontvangen en van wie.
Het enige verschil tussen vroeger en nu is dat je nu alleen nog alle post ziet waar jouw naam op staat. Dus wel alle post gericht aan "Vathorst21", maar niet de post "aan de bewoners van dit adres" of eventuele post met een andere naam erop (dus dus niet voor jou bestemd is).

Wat is er dan zo "zeer waardevol" aan de informatie over de post waar niet eens jouw naam op staat?
Ik zie als alleenstaande helemaal geen post meer in de app. Ook niet de duidelijk aan mij geadresseerde. Dus blijkbaar is er meer veranderd.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Bedoelt u dat Post.nl in de app geen scan van de brief meer toont en alleen een blanco brief melding doet dat er post naar u onderweg is want dat zou ook kunnen.
Als dat zo is heeft het niets met de AVG van doen maar is er in het scanproces iets misgegaan.

Dat van eventuele medebewoners lijkt mij ook niet aan de orde omdat de Post.nl app niet met medebewoners gedeeld kan worden.

Fredje33

Ongelezen bericht door Fredje33 »

Hier hetzelfde probleem, de post voor mijn verstandelijk beperkte zoon zie ik niet meer in de app. Hij heeft geen eigen mobiel en dus ook geen app. Dat verschuilen achter de AVG is een lachertje. Als het hier op de mat valt zie ik toch ook dat er post voor mijn gezinsleden is.

Moneyman

ArieJol1979 schreef:
04 mei 2026 11:50
Moneyman schreef:
04 mei 2026 11:12
Vathorst21 schreef:
Ik zie als alleenstaande helemaal geen post meer in de app. Ook niet de duidelijk aan mij geadresseerde. Dus blijkbaar is er meer veranderd.
Dan zou ik je instellingen eens checken.

Ik zie gewoon nog alle aan mij geadresseerde post, incl. foto van het poststuk.

Moneyman

Fredje33 schreef:
04 mei 2026 12:17
Dat verschuilen achter de AVG is een lachertje. Als het hier op de mat valt zie ik toch ook dat er post voor mijn gezinsleden is.
Dat is natuurlijk geen sterk argument. Wat jij doet met de post die op jouw deurmat valt, is jouw verantwoordelijkheid. Wat PostNL doet met haar gegevens en de verstrekking daarvan, is hun verantwoordelijkheid - waarop gewoon de AVG van toepassing is.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heeft men dit niet gewoon aangepast zodat meerdere mensen op een adres kunnen zien wanneer er post binnen komt voor ze? Wat ik me herinnerde was dat er voorheen maar 1 account per adres mogelijk was.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Juist voor een alleenstaande zonder medebewoners op hetzelfde adres behoort dit wel te werken.

Ik vraag me uberhaubt af waar de dienst voor nodig is. Zal met een lagere bezorg frequentie te maken hebben.
Heeft men de postkoets weer van stal gehaald?

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

16again schreef:
04 mei 2026 13:47
Juist voor een alleenstaande zonder medebewoners op hetzelfde adres behoort dit wel te werken.

Ik vraag me uberhaubt af waar de dienst voor nodig is. Zal met een lagere bezorg frequentie te maken hebben.
Heeft men de postkoets weer van stal gehaald?
Dat dan weer niet omdat Post.nl die mogelijkheid als extra gratis dienst in de app beschikbaar stelt.
Leuk om te weten dat er briefpost onderweg is want als er geen post onderweg is hoef je de gang naar de brievenbus ook niet te maken.

kerjo

Ongelezen bericht door kerjo »

Wat tegenwoordig allemaal niet mogelijk is ? Als je als 73 jarige nog met de fax moest werken, en geen mobieltjes en beeldschermen bestonden.
Deze mogelijkheid is me ontglipt. Je weet nu wel dat er iets mis is gegaan als je de brief niet ontvangen hebt. Bijv. als de bezorger geen zin had om te bezorgen, ze ergens gedumpt heeft, of thuis heeft laten liggen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Al die apps doen me een beetje denken aan vroeger, toen bij elk beetje software dat je wilde installeren op de pc ook meteen een toolbar in de browser werd geïnstalleerd. Totaal nutteloos 99 van de 100 keren, maar toch werden ze door bedrijven gepusht. Hetzelfde geldt voor een heel deel van de apps die bedrijven willen dat je installeert, omdat je anders niet de volledige service krijgt. En dan moet je ook nog eens overal een account aanmaken (tegenwoordig kun je zelfs bij steeds meer webshops niets kopen zonder account, die sla ik dus over).

Moneyman

Die reactie heeft natuurlijk niets met de PostNL-app te maken. Dat daar een account vereist is, is volstrekt logisch.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
04 mei 2026 17:16
Die reactie heeft natuurlijk niets met de PostNL-app te maken. Dat daar een account vereist is, is volstrekt logisch.
Natuurlijk wel. Je bent verplicht om een app te nemen wanneer je die bezorginfo wil.

Moneyman

J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 17:21
Moneyman schreef:
Natuurlijk wel. Je bent verplicht om een app te nemen wanneer je die bezorginfo wil.
Uiteraard. Hoe zou je die informatie anders willen krijgen? Per post.....??

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
04 mei 2026 17:23
J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 17:21
Moneyman schreef:
Uiteraard. Hoe zou je die informatie anders willen krijgen? Per post.....??
Per fax. Veel sneller, en je ziet het meteen liggen. Dit in tegenstelling tot die app.

De postduif kan ook, maar er schijnt een tekort aan postduiven te zijn. Daar zetten ze dus niet op in.

Plaats reactie