AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
J. Deltoer

Re: AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Gewoon via de www.
Je bent ook niet verplicht om via een app te internetbankieren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 18:33
Gewoon via de www.
Ja, dat is echt veel handiger :lol: en ook dan moet je logischerwijs nog steeds een account aanmaken. Overigens is de meeste informatie ook gewoon via de website beschikbaar - alleen je brievenbuspost niet. Maar voor een groot deel van de doelgroep is de brievenbuspost een ondergeschikt deel van de functionaliteit. Pakketten kunnen volgen is een veel groter voordeel en zowel via de app als via de website mogelijk.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
04 mei 2026 18:00
Moneyman schreef:
04 mei 2026 17:23
J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 17:21

Natuurlijk wel. Je bent verplicht om een app te nemen wanneer je die bezorginfo wil.
Uiteraard. Hoe zou je die informatie anders willen krijgen? Per post.....??
Per fax. Veel sneller, en je ziet het meteen liggen. Dit in tegenstelling tot die app.

De postduif kan ook, maar er schijnt een tekort aan postduiven te zijn. Daar zetten ze dus niet op in.
De app kan gewoon een notificatie geven. Handig voor mensen die niet de hele dag thuis naar een fax zitten te kijken.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Fredje33 schreef:
04 mei 2026 12:17
Dat verschuilen achter de AVG is een lachertje. Als het hier op de mat valt zie ik toch ook dat er post voor mijn gezinsleden is.
Slechte vergelijking. Dan zou het volgens jou ook geen probleem zijn als NAW gegevens lekken bij een bedrijf; je kunt immers ook langs de deuren lopen en bij veel huizen de naam van de bewoners zien.

Janzegt

Ongelezen bericht door Janzegt »

Om even bij het topic te blijven, ik ben geen alleenstaande maar mijn partner en ik maken wel gebruik van de PostNL app Ook wij krijgen sinds enige tijd geen melding meer dat er post onderweg is, terwijl er wel post is bezorgd door PostNL.
De app heeft nog steeds het venster waarin normaal gesproken de scan van de post wordt getoond, maar daar staat nu in dat er via PostNL geen post naar ons onderweg is.
Misschien toch ergens een probleempje?
Ik heb dit weekend wel even de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik weet nog niet of dat het probleem heeft opgelost.

Pakketten worden wel netjes door de app gemeld.

J. Deltoer

Moneyman schreef:
04 mei 2026 19:04
J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 18:33
Gewoon via de www.
Ja, dat is echt veel handiger :lol: en ook dan moet je logischerwijs nog steeds een account aanmaken. Overigens is de meeste informatie ook gewoon via de website beschikbaar - alleen je brievenbuspost niet.
Dat er een account aangemaakt moet worden was de discussie niet. Net zo min of het via de www onhandig zou zijn.
U haalt er zoals vaker weer zaken bij die niet gezegd zijn om toch weer uw gelijk te halen.
Moneyman schreef:
04 mei 2026 17:23
J. Deltoer schreef:
04 mei 2026 17:21
Moneyman schreef:
04 mei 2026 17:16
Die reactie heeft natuurlijk niets met de PostNL-app te maken. Dat daar een account vereist is, is volstrekt logisch.
Natuurlijk wel. Je bent verplicht om een app te nemen wanneer je die bezorginfo wil.
Uiteraard. Hoe zou je die informatie anders willen krijgen? Per post.....??
Antwoord nogmaals: via de www. (website).

Moneyman

Ja, ik begrijp dat het lastig is als je net verzonnen initiatief al blijkt te bestaan… :lol:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor de pakketten moet je ook een account hebben om bijvoorbeeld aan te geven dat je niet thuis bent en ze het bij een pakketpunt of buurman af kunnen geven. Terwijl dat natuurlijk prima via de track en trace link kan, zoals dat vroeger al gebeurde. Ook PostNL wil graag afdwingen dat mensen een account aanmaken en de app gebruiken, net als ieder bedrijf tegenwoordig.

J. Deltoer

Moneyman schreef:
04 mei 2026 23:20
Ja, ik begrijp dat het lastig is als je net verzonnen initiatief al blijkt te bestaan… :lol:
Het blijft moeilijk he meneer moneyman. Wat zijn uw eigen woorden?:
Moneyman schreef:
04 mei 2026 19:04
Overigens is de meeste informatie ook gewoon via de website beschikbaar - alleen je brievenbuspost niet.
En waar gaat het in deze discussie om...? Juist, de brievenbuspost.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou gaat het er om dat de TS als alleenstaande wordt benadeeld. Maar eigenlijk wordt iedereen die die app gebruikt toch benadeeld? Iedereen krijgt exact dezelfde app. Wat is het probleem dan eigenlijk?

Moneyman

witte angora schreef:
05 mei 2026 08:05
Nou gaat het er om dat de TS als alleenstaande wordt benadeeld. Maar eigenlijk wordt iedereen die die app gebruikt toch benadeeld? Iedereen krijgt exact dezelfde app. Wat is het probleem dan eigenlijk?
D'r is uiteindelijk helemaal geen sprake van benadeling. De app doet gewoon wat hij moet doet - alleen bij TS niet. Waar dat aan ligt, is een vraag die alleen TS met PostNL kan oplossen. Ik zou om te beginnen kijken of de ingevoerde gegevens in de app wel goed staan.

Ron5300

Ongelezen bericht door Ron5300 »

In de Post.nl app kun je bij accountinstellingen de 'mijn post' optie aan of afmelden kiezen.
Bij aanmelden verschijnen er twee opties, alleen u en meerdere personen, kies je voor de laatste optie dan geeft de app een melding dat het vanwege privacy redenen niet mogelijk is en breekt de aanmeldprocedure af.

Aanmelden met de alleen u optie gaat dan weer wel en zou het kunnen zijn dat Ts de meerdere personen optie bedoeld want die niet meer bruikbaar.

Nijogeth

Voorheen kreeg je de post die op het adres bezorgd werd te zien, nu alleen nog de post die op jouw naam staat, als ik het goed begrijp. Dan komt er dus een hoop post die niet op naam staat niet meer op de app, maar dat zou ook voor mensen die niet alleenstaande zijn gelden.

Moneyman

Ron5300 schreef:
05 mei 2026 11:47
Aanmelden met de alleen u optie gaat dan weer wel en zou het kunnen zijn dat Ts de meerdere personen optie bedoeld want die niet meer bruikbaar.
Dat bedoelt TS duidelijk niet, maar als die instelling niet goed staat zou dat wél het probleem kunnen verklaren.
Nijogeth schreef:
05 mei 2026 11:52
Voorheen kreeg je de post die op het adres bezorgd werd te zien, nu alleen nog de post die op jouw naam staat, als ik het goed begrijp. Dan komt er dus een hoop post die niet op naam staat niet meer op de app, maar dat zou ook voor mensen die niet alleenstaande zijn gelden.
Dat is exact wat er gewijzigd is. Alle persoonlijke post zie je dus nog wel, alle "aan de bewoners" of anders geadresseerde post niet meer. Wat mij betreft een logische en prima keuze.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

En wat bedoelen ze dan met "privacy redenen"
Als in de postnl app de naam wordt aangepast, wat gewoon kan, dan krijg je dus de post van die persoon te zien ipv je eigen post?

Nijogeth

Moneyman schreef:
05 mei 2026 12:07
Dat is exact wat er gewijzigd is. Alle persoonlijke post zie je dus nog wel, alle "aan de bewoners" of anders geadresseerde post niet meer. Wat mij betreft een logische en prima keuze.
Maar uiteraard wel een voorbeeld van enshitification. Een service eerst voor niets aanbieden en daarna minder aanbieden is stap 1, stap 2 is de service die men eerder wel verleende aanbieden onder een betaald abonnement.

En dat voor iets dat helemaal niets met privacy te maken heeft (post is namelijk gericht aan alle bewoners van het adres), maar wel onder privacyregels wordt weggezet.

Moneyman

Nijogeth schreef:
05 mei 2026 18:19
Moneyman schreef:
05 mei 2026 12:07
Maar uiteraard wel een voorbeeld van enshitification. Een service eerst voor niets aanbieden en daarna minder aanbieden is stap 1, stap 2 is de service die men eerder wel verleende aanbieden onder een betaald abonnement.

En dat voor iets dat helemaal niets met privacy te maken heeft (post is namelijk gericht aan alle bewoners van het adres), maar wel onder privacyregels wordt weggezet.
Dat is natuurlijk niet waar. Het gaat ook om post die geadresseerd is aan andere bewoners.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De oude werkwijze was in strijd met de AVG. Ik kan me voorstellen dat partners het prettig kunnen vinden om het van elkaar te zien. PostNL kan dat faciliteren, maar is daar niet toe verplicht. Ik zou persoonlijk ook de ongeadresseerde post willen zien, maar ook daarvoor geld PostNL hoeft dat niet te faciliteren.

PGros

Ongelezen bericht door PGros »

alfatrion schreef:
05 mei 2026 20:07
De oude werkwijze was in strijd met de AVG.
Waarom was dat in strijd met de AVG en nu niet meer? Ze checken nu op naam maar niet of die naam echt bij de app eigenaar hoort!

Moneyman

PGros schreef:
05 mei 2026 22:55
alfatrion schreef:
05 mei 2026 20:07
De oude werkwijze was in strijd met de AVG.
Waarom was dat in strijd met de AVG en nu niet meer? Ze checken nu op naam maar niet of die naam echt bij de app eigenaar hoort!
Echt wel. Bij het activeren van de app hoort een identificatie via Idin. De post die naar die persoon wordt gestuurd, wordt in diens app getoond.

Plaats reactie