AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande
Re: AVG op app van post.nl benadeelt een alleenstaande
Ik weet niet of het nu zo is (staat niet op hun site, want daar sturen ze volgens hun een code) maar ik heb mijn postnl account al heel lang en heb daar tijden geleden de naam van mijn vrouw in gezet (ivm versturen pakketjes) en nu zie ik bij "mijn post" in de app alleen nog de post voor mijn vrouw en niet meer die van mij. Terwijl het nog steeds mijn acoount met mijn e-mail adres is en alleen de voornaam en aanhef is anders dan bij aanmaken account.
Ja, maar die post kun je dus prima alleen aan die persoon tonen via de app. Post gericht aan alle bewoners kun je prima bij beiden op het adres in de app vermelden, in plaats van helemaal niet.Moneyman schreef: ↑05 mei 2026 19:09Dat is natuurlijk niet waar. Het gaat ook om post die geadresseerd is aan andere bewoners.Nijogeth schreef: ↑05 mei 2026 18:19Maar uiteraard wel een voorbeeld van enshitification. Een service eerst voor niets aanbieden en daarna minder aanbieden is stap 1, stap 2 is de service die men eerder wel verleende aanbieden onder een betaald abonnement.
En dat voor iets dat helemaal niets met privacy te maken heeft (post is namelijk gericht aan alle bewoners van het adres), maar wel onder privacyregels wordt weggezet.
alfatrion
vindt dit leuk
PostNL kiest hier gewoon de veilige kant, waarbij post waarbij niet duidelijk is wie de geadresseerde is, niet getoond wordt. Vind ik een te billijken keus. Dergelijke algemene post is zelden belangrijk dus valt er helemaal niets om als die niet getoond wordt.
-
J. Deltoer
Naar aanleiding van het bericht van TS heb ik de app geïnstalleerd. Volgens de app is/was er geen briefpost onderweg.
Toch valt er vandaag een brief binnen van de vriendenloterij.
Wat een flutapp. Ik overweeg juridische stappen.
Ik zou beginnen met je excel-bestand.
-
De Posthoorn
U kunt, als u arm bent, daarvoor contact opnemen met het juridisch loket. Anders aankloppen bij uw rechtsbijstandsverzekeraar.J. Deltoer schreef: ↑06 mei 2026 12:48Naar aanleiding van het bericht van TS heb ik de app geïnstalleerd. Volgens de app is/was er geen briefpost onderweg.
Persoonlijk heb ik er geen problemen mee als er zonder aankondiging een brief van de VL in mijn bus ligt met de mededeling dat ik enkele miljoenen rijker ben geworden.
-
J. Deltoer
Helaas was dat niet de strekking van de brief. Maar ik mocht wel alvast gaan nadenken wat ik met al dat geld zou doen mocht ik winnen.
-
witte angora
Ik zou gaan nadenken hoe ik heel erg blij zou zijn zonder voor schut te staan als de postbode dat ding bezorgt. Alhoewel dat soort berichten zelden van de postbode komt, eerder van een zekere presentator.
Op zich snap ik topic starter wel. Sinds enige tijd krijg ik niet altijd meldingen maar wel post, wel meldingen maar geen post en zie ik oudere brieven ook niet meer