Wanprestatie van Kamera Express

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Petermaart1955

Wanprestatie van Kamera Express

Ongelezen bericht door Petermaart1955 »

In januari 2024 had ik een nieuwe Sony a6500 gekocht. Opgehaald in Capelle aan den IJssel. thuis gekomen kwam ik er achter dat de counter stond op meer dan 350, met andere woorden ze hebben mij een tweedehands camera verkocht voor een nieuws prijs. De dag er op terug gebracht en verhaal gehaald en het enige reactie was hun schouders ophalen. In maart 2026 een occasion Sony PXW z190. De camera werd verzonden vanuit Gent België en heeft twee weken geduurd toe hij aankwam in Capelle aan den IJssel. en daarna verstuurd naar mij.Bij mij thuis gekomen gekomen heb ik de camera geïnspecteerd en bleek de lens van de camera ontzet te zijn en zat scheef op de camera. Camera heeft er twee weken overgedaan om van Kamera Express Gent België naar Kamera Express Capelle aan den IJssel In die twee weken is dit probleem van de ontzette lens ontstaan. Ik heb heb 12 maanden garantie op de camera dus geen probleem toch... De reparatie kosten waren 1600 euro. Maar Kamera Express dacht er ander over want die vond dat ik dat maar moest verhalen met mijn verzekering. Ongelofelijk, Kamera Express levert mij een camera die ontzet en scheef op de camera staat en laat het afweten om het te repareren. Beste mensen, pas aub op voor dit bedrijf, sommigen van mijn collega's is soort praktijken van Kamera Express ook overkomen.

Moneyman

Re: Wanprestatie van Kamera Express

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je zoveel negatieve ervaringen met een bedrijf hebt, zou ik voortaan vooral een andere winkel zoeken...

Overigens zijn de meeste klanten het niet met je eens, want ze scoren meer dan prima op Trustpilot (score 4,5 uit 5), Tweakers (score 4,5 uit 5) en Kiyoh/ Thuiswinkelwaarborg (score 9 uit 10).

Overal gaat weleens iets fout, maar dat is bij de andere grote leveranciers niet anders.

Overigens is je oplichtingsclaim onterecht: wat je omschrijft is wanprestatie en heeft niets met oplichting te maken.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
21 mei 2026 09:54
Overigens is je oplichtingsclaim onterecht: wat je omschrijft is wanprestatie en heeft niets met oplichting te maken.
Het eerste beschreven geval is natuurlijk wel oplichting. Een tweedehandsje verkopen voor nieuw.

Maar als je zoiets meemaakt (schouderophalen, oftewel dikke middelvinger), waarom er twee jaar later weer een aankoop doen?

Voor mij iig geen Kamera Express. Wat een oplichters.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd heb ik met Kamera Express een vergelijkbare ervaring. Indertijd (in Den Haag) een Nikon met kitlens besteld, was een combinatie. Bij afhalen kreeg ik een andere lens mee, die beter zou zijn. Helaas was die niet compatibel, en ruilen deden ze niet. Sowieso was de bijbehorende lens niet meer leverbaar.

Uiteindelijk in Arnhem om kunnen ruilen voor een duurdere zoomlens, maar ze wilden wel de verpakking (plastic zak) van de verkeerde lens. Dan konden ze hem weer als nieuw verkopen. Half jaar oud en gebruikt...

Kortom: het is een beleid dat gewoon niet klopt. Maar ze zijn heus niet het enige bedrijf.

Overigens: het bestellen en checken doe ik gewoon in de winkel. Is het niet goed, dan heb ik niet betaald en mogen ze het zelf uitzoeken.

De Posthoorn

Ongelezen bericht door De Posthoorn »

Tsja, als je 'kans maakt op een prijs' voor een review, begrijpt iedereen wel dat het een positieve review moet zijn. En of alle reviews van klanten zijn, is ook nog maar de vraag.

Een product verkopen als nieuw, terwijl het een geretourneerd product is, is de klant gewoon beduvelen. En zolang een klant dat niet door heeft en er geen mankementen ontstaan, zal een echte review inderdaad positief zijn.

Moneyman

J. Deltoer schreef:
21 mei 2026 10:10
Moneyman schreef:
21 mei 2026 09:54
Het eerste beschreven geval is natuurlijk wel oplichting. Een tweedehandsje verkopen voor nieuw.
Welnee. Gewoon civielrechtelijke wanprestatie: men voldoet immers niet aan de overeenkomst. Voor strafrechtelijke oplichting is veel meer nodig dan dat.

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat kunnen we dus gewoon oplichting noemen, daar is geen juridische haarkloverij en muggezifterij voor nodig.
Of je noemt het zo:
De Posthoorn schreef:
21 mei 2026 10:54
Een product verkopen als nieuw, terwijl het een geretourneerd product is, is de klant gewoon beduvelen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Wilde ooit eens een dure Canon bij Kamera Express kopen. Heel vreemd, de camera hadden ze wel, maar de originele doos niet. Wel een doos van andere Csnon camera.
Dat vind ik wel heel vreemd, hoe kan dat nou in een winkel met nieuwe producten.
Helaas voor Kamere Express, de koop ging dus niet door.

Moneyman

BL2 schreef:
21 mei 2026 23:47
Dat vind ik wel heel vreemd, hoe kan dat nou in een winkel met nieuwe producten.
Soms gebeurt dat als uit een kit-set bijvoorbeeld wel de lens, maar niet de camera wordt verkocht. Bij Cameranu krijg je dan altijd wat korting.

Maar 't zou voor mij ook wel reden zijn om even goed door te vragen en de "tellerstand" te checken, want voor 't zelfde geld is het een demo geweest waar van alles mee gedaan is en waarvan de doos weggegooid is.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
22 mei 2026 08:43
Bij Cameranu krijg je dan altijd wat korting.
Klopt. Cameranu verkoopt teruggebrachte spullen als tweedehands. Wel tegen stevige prijzen, want: nauwelijks gebruikt. Maar je weet waar je aan toe bent, en die korting is best wel leuk.

Het is dan ook de reden dat de mensen in de winkel op Urk zoveel aandacht aan me besteed hebben om een camera uit te kiezen die echt bij me past. Het kost tijd, maar een toestel dat niet naar de zin is en teruggebracht wordt kost toch ook tijd en geld.

Het laatste toestel heb ik overigens in Utrecht gekocht, online besteld, maar in de winkel opgehaald. En ja, de zonnekap die ik later - in samenspraak met de verkoper - in de winkel besteld heb bleek de verkeerde maat te zijn. Had nog niet betaald, dus de winkel mocht het lekker zelf uitzoeken. Inmiddels de juiste ontvangen.

Moneyman

Klopt, bij retourzendingen doen ze dat ook.

Mara ik doel echt op gloednieuwe camera's, die alleen niet meer in de kit zitten maar los verkocht worden. Zelfs dan doen ze het.

Jan Wijn

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

Wanneer je een nieuwe camera koopt zit deze in een verzegelde fabrieksverpakking. Wanneer dat niet het geval is kan deze gebruikt zijn of in de winkel als zicht camera gebruikt en het beste is dus voor aankoop controleren op het aantal gemaakte kliks. In alle gevalle blijft je recht hebben op de wettelijke garantie.

Plaats reactie