Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud
Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud
Zoals de titel al zegt. Ik ben al 2,5jr weg bij dit bedrijf en hebben binnen dezelfde branche nieuw werk gevonden.
Echter staat er nog steeds een oude groepsfoto op hun website onder team. Op de groepsfoto staan 15 personen ongeveer en er werken er nog maar 4 van de mensen die op de foto staan. Ze hebben veel verloop van wat ik weet.
Toentertijd heb ik natuurlijk toestemming gegeven, echter wat is een redelijke termijn dat zoiets op de website kan blijven en wat kan ik hier tegen doen? Kan ik hun een email sturen en vragen om verwijdering?
Gr
Echter staat er nog steeds een oude groepsfoto op hun website onder team. Op de groepsfoto staan 15 personen ongeveer en er werken er nog maar 4 van de mensen die op de foto staan. Ze hebben veel verloop van wat ik weet.
Toentertijd heb ik natuurlijk toestemming gegeven, echter wat is een redelijke termijn dat zoiets op de website kan blijven en wat kan ik hier tegen doen? Kan ik hun een email sturen en vragen om verwijdering?
Gr
ulrich.boche
vindt dit leuk
-
De Posthoorn
Re: Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud
Stukje hieronder staat op de site van de Autoriteitpersoonsgegevens, dus lijkt me de hoogste tijd dat je oud-werkgever het verwijderd.
Uw werknemers hebben bovendien het recht om op elk moment hun toestemming in te trekken. Ze hoeven hiervoor geen reden op te geven. Vanaf dat moment moet u hun foto’s of filmpjes verwijderen.
Link naar volledig artikel https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... e-werkplek
Uw werknemers hebben bovendien het recht om op elk moment hun toestemming in te trekken. Ze hoeven hiervoor geen reden op te geven. Vanaf dat moment moet u hun foto’s of filmpjes verwijderen.
Link naar volledig artikel https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... e-werkplek
Consumenneke
vindt dit leuk
Re: Oude werk gebruikt een oude groepsfoto met mij erop; ik ben al 2 jaar weg en foto is 2,5jr oud
Dank jullie wel!
Ik heb de volgende e-mail verstuurd:
Beste *namen vorige baas*,
Middels deze weg wil ik jullie informeren om de oude groepsfoto van meer dan 2,5 jaar geleden van de website te verwijderen. Inmiddels ben ik 2 jaar geleden al bij *nieuw bedrijf* gaan werken en is het niet meer actueel dat ik bij jullie nog op de website sta. Ik zou het erg op prijs stellen om de foto te verwijderen. Ik trek hierbij dan ook mijn toestemming in om nog bij jullie op de website te staan.
Alvast bedankt!
Middels deze weg wil ik jullie informeren om de oude groepsfoto van meer dan 2,5 jaar geleden van de website te verwijderen. Inmiddels ben ik 2 jaar geleden al bij *nieuw bedrijf* gaan werken en is het niet meer actueel dat ik bij jullie nog op de website sta. Ik zou het erg op prijs stellen om de foto te verwijderen. Ik trek hierbij dan ook mijn toestemming in om nog bij jullie op de website te staan.
Alvast bedankt!
Senso
en ulrich.boche
vinden dit leuk
-
Ik_weet_niet_alles
Ik zou van "Ik trek hierbij dan ook mijn toestemming in om nog bij jullie op de website te staan" maken "Ik trek hierbij mijn toestemming in om gebruik te maken van mijn portret in welke vorm dan ook"Icasheb schreef: ↑27 mei 2026 12:47Dank jullie wel!
Alvast bedankt!
@Icasheb, die mail zou ik precies niet hebben verstuurd.
Ik zou het als volgt hebben geschreven.
Nog geen gebruik maken van de juridische weg wat jij al gelijk gedaan hebt. Die toestemming intrekken is stap twee. En geschikt voor vervolgcommunicatie.
Ik zou het als volgt hebben geschreven.
Dus niet informeren om een foto te verwijderen, je verzoekt iets.Beste *namen vorige baas*,
Op jullie website nog een foto staat met veel oude werknemers die inmiddels bij de organisatie vertrokken zijn, waaronder ikzelf. Daar de foto niet meer correct is en ik inmiddels ook al twee jaar bij een nieuw bedrijf werk wil ik jullie vriendelijk verzoeken deze foto te verwijderen.
Nog geen gebruik maken van de juridische weg wat jij al gelijk gedaan hebt. Die toestemming intrekken is stap twee. En geschikt voor vervolgcommunicatie.
De mail is prima en voldoet aan de eisen. De toestemming voor het publiceren van de foto is op een vriendelijke manier, maar wel expliciet ingetrokken. Het bedrijf moet nu simpelweg de foto verwijderen.
BL2
en Consumenneke
vinden dit leuk
Jaa ik had de e-mail nog aan iemand laten doorlezen hier en die vond hem duidelijk maar wel vriendelijk! Dus ik dacht het is goed zo.
Thijs124
, Consumenneke
en Moneyman
vinden dit leuk
Is ook zo hoor. Niks mis met je mail.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
J. Deltoer
Je kunt verzoeken om een foto van de website te verwijderen, niet informeren om dat te doen.
Verder lopen de zinnen niet echt geweldig. De oude werkgever zal vast wel begrijpen wat je bedoelt, maar in het vervolg kun je beter qua tekstcontrôle een ander inschakelen dan die collega (of moneyman).
Verder lopen de zinnen niet echt geweldig. De oude werkgever zal vast wel begrijpen wat je bedoelt, maar in het vervolg kun je beter qua tekstcontrôle een ander inschakelen dan die collega (of moneyman).
kuklos
vindt dit leuk
@J.Deltoer, precies wat ik ook al dacht, alleen beter verwoord.
===
En ik zou nog steeds eerst beginnen met een verzoek en nog niet direct met toestemming intrekken. Als je die toestemming intrekt bij een eventuele stap twee als stap een niks oplevert laat je zien dat het je menens is.
===
En ik zou nog steeds eerst beginnen met een verzoek en nog niet direct met toestemming intrekken. Als je die toestemming intrekt bij een eventuele stap twee als stap een niks oplevert laat je zien dat het je menens is.
-
Consumenneke
Senso
vindt dit leuk
Nu even wachten wat de reactie is van de ex werkgever. Dan zou het topic nog interresant kunnen worden.......
(Elke dag worden er miljoenen simpele berichtjes verstuurd tussen (ex-)werknemer <-> (ex-)werkgever.
Als we daarvoor telkens een topic voor moet worden geopend is het einde zoek).......
(Elke dag worden er miljoenen simpele berichtjes verstuurd tussen (ex-)werknemer <-> (ex-)werkgever.
Als we daarvoor telkens een topic voor moet worden geopend is het einde zoek).......
-
Consumenneke
We moet geen topic openen, u bent een beetje in de war.
Icasheb stelt een goeie vraag en de antwoorden daarop zijn van belang voor anderen. Discussie over woordjes maakt het einde zoek. Daar is niemand in geïnterreseerd...
-
J. Deltoer
Nee, er wordt een vraag gesteld en daar wordt serieus op ingegaan. Dat u in sommige meer kritische (doch nog steeds opbouwende) antwoorden niet geïnteresseerd bent mag zijn, maar dat maakt nog niet dat u bepaalt dat die niet gegeven mogen worden.
Niks mis hoor, met die email. Vriendelijk maar duidelijk en beslist. Bewaar de pietluttigheid maar tot het volgende, juridische stadium, als ze niet op een vriendelijk verzoek reageren. Pas dan wordt het tijd om e.e.a. met juridische volzinnen te onderbouwen, eventueel met toevoeging van dreigementen. LOL
Moneyman
en Consumenneke
vinden dit leuk
Staan je persoonsgegevens ook nog op de website? Of is de foto een sfeerimpressie van het bedrijf?