LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BKR melding niet rechts geldig ??

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
frits

Re: BKR melding niet rechts geldig ??

Ongelezen bericht door frits »

Hoi,

Het begint onderhand een heel verhaal te worden met nog heel veel vraagtekens, maar het het BKR haar handen ook niet in onschuld mag wassen is wat mij betreft wel duidelijk.
Wat ik mij afvraag en nergens in de statuten van het BKR kan vinden is wie kan er lid worden van het BKR, en aan welke voorwaarden moeten zij hiervoor voldoen. Dexia kon dus zonder dat zij een vergunning in de zin van de WCK hadden lid worden van het BKR om meldingen te doen, maar wat net zo erg is gegevens opvragen welke geregistreerd staan bij het BKR. Als het BKR steldt dat het wel of niet hebben van een vergunning niet beslissend is voor het lidmaatschap is dat toch een heel vreemde zaak.
Dit pad verder volgend zou dus ieder bedrijf/stichting enz. lid kunnen worden van het BKR en daar het betalings en lenings gedrag van half nederland kunnen opvragen.
Zou dit, en dus de werkwijze van het BKR wel te verenigen zijn met de WBP waarin toch een aantal zaken zijn vastgelegd over het vastleggen en beschikbaar stellen van persoonlijke gegevens.

Truus2004

Re: BKR melding niet rechts geldig ??

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geachte heer Silvertand,
ja ik denk ook dat we het au fond wel met elkaar eens zijn. Waar ik echter heel erg tegen aan hik (en wat in 1e instantie mijn punt was) zijn de extra kosten die samenhangen met een dergelijk kort geding. Verder ontbreekt me hierover de juridische kennis:
Wat mij betreft kunnen ze zich niet achter hun deelnemers, reglementen en statuten verstoppen. Ook het BKR staat in een (uit de wet voortvloeiende) rechtsverhouding tot de gedupeerden.

Gesloten