PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Plaats reactie
Sidonia1
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 mar 2026 16:07

PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Sidonia1 »

Dit gaat om POSTNL mijn zoon koopt regelmatig pokemon kaarten omdat hij verzamelt ik zelf heb al 26 jaar een winkel en webshop en verstuur heel veel post alleen maar met postnl in al die jaren ben ik nog nooit een postpakket kwijt geraakt of dat hij is leeggehaald.
ik verzend bijna altijd brievenbuspost track en trace.

Maar mijn zoon is al zoveel pakketten kwijt geraakt , die gewoon niet aankomen , er wordt op DEPOT gescand
hoorde we van de postbode maar vervolgens heeft zij nooit een pakket meegekregen
en wij het nooit bezorgd gekregen.
Dit is al heel vaak gebeurd en elke keer weer dat DEPOT scand en brief of pakket niet wordt bezorgd
maar wel staat op bezorgd. Maar onze postbode nooit het pakket heeft ontvangen om bij ons te bezorgen.
Wij vermoeden dat er iemand van POSTNL op depot zit die weet dat mijn zoon Pokemon kaarten spaart
het zijn erg dure kaarten Hij is nu al meer dan 1000 euro kwijt
En moet het allemaal van zijn spaargeld doen, wij zijn ten einde raad
vandaag weer 2 pakketten , weer gescand op DEPOT en weer niet bezorgd om half 11 gescand op depot
en volgens postnl om 11 uur hier bezorgd maar de postbode liep pas na 2 uur
hoe kan dit ? Waar kunnen wij een klacht indienen >>> weet iemand dat .?? HELP

HenkHH
Berichten: 27
Lid geworden op: 17 mei 2023 16:09

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door HenkHH »

U moet contact opnemen met de verkoper van het product dat u had moeten ontvangen. De verkoper kan een onderzoek bij PostNL opstarten u als ontvanger kunt dat niet.
Ik ben wel nieuwsgierig wat u hebt gedaan met de andere brievenbus post die nooit is aangekomen. Hebt u dat ergens gemeld behalve vragen aan de postbode? Totaal €1000 is tenslotte een behoorlijk bedrag.

NeoDutchio
Berichten: 13431
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door NeoDutchio »

Het zal enorme toeval zijn dat er iemand op precies het depot rondloopt en de brievenbuspost behandeld en uw zoon kent en weet wanneer er een pokemonkaart in de doos zit.
Brievenbuspakjes worden door de reguliere postbode bezorgd. Aangezien deze geen scanner mee hebben word al op het depot het uitgescand. Dat het vervolgens niet aankomt kan komen door onwil van de bezorger en bewust de post niet bezorgd, of dat de postbezorger steevast voor een verkeerde brievenbus staat.
U zou eens een track en trace brievenbuszending kunnen maken met een gps tracker om te kijken waar het heen gaat.

Cro
Berichten: 2368
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Cro »

Ik zou niet eens met PostNL communiceren hierover. Gewoon bij de verkoper aangeven dat de bestelling niet geleverd is, laat de verzender het maar lekker uitzoeken met PostNL.

Speedy123
Berichten: 3790
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Speedy123 »

NeoDutchio schreef:
18 mar 2026 20:02
Brievenbuspakjes worden door de reguliere postbode bezorgd. Aangezien deze geen scanner mee hebben word al op het depot het uitgescand.
En dat is dus het probleem, PostNL zet de status op 'bezorgd', meldt dus aan de verzender dat het brievenbus pakketje bezorgd is, terwijl dit niet het geval is, er is slechts op depot gescand. PostNL zou de status dus moeten zetten op 'aangekomen op depot'.

Bij mij, en ik denk bij heel veel anderen, is het helemaal niet bekend dat brievenbus pakketjes met track&trace niet bij aflevering gescand worden en dat de status 'bezorgd' dan niets meer betekend dan dat het brievenbus pakketje op het depot aangekomen is.

peter17111962
Berichten: 788
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door peter17111962 »

hier in mijn buurt klaagde ook iemand dat zijn verstuurde pakketjes vrijwel nooit aankwamen en kennelijk verdwenen onderweg. Toen ik bij hem was om te zien hoe hij die verstuurde zag ik gelijk wat hij niet goed deed. Hij gebruikte stickers voor het adres op te printen , maar die lijm die hechtte niet goed op zijn verpakking. Waardoor die kennelijk in het sorteer proces los gingen. Hij heeft vanaf toen het adres er met een duidelijk handschrift en een goede pen erop geschreven met de hand. Sindsdien verdween er daar nooit meer een pakketje onderweg.

Sandro54
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2026 22:04

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Sandro54 »

Er zijn inderdaad medewerkers die bepaalde adressen kennen van pokemon verzamelaars, ik heb stage gelopen op het hoofkantoor van PostNL en dit is een landelijk probleem dat op het depot veel gestolen word door bezorgers. Het was een tijd lang electronica en iphones, maar nu sinds 8/9 maanden hoor ik overal dat er pokemon kaarten en boxen vermist raken. Van Den Helder tot aan Arnhem. Er is vorig jaar in Amersfoort een bezorger aangehouden en politie vond dozen vol pokemon in zijn schuurtje. Zij kwamen hem op het spoort via marktplaats.

Senso
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Senso »

Het adres van de verzamelaar is onbelangrijk. Iemand op het sorteercentrum die op jacht is naar zulke kaarten kent natuurlijk de winkels die ze verkopen en de manier waarop die hun zendingen verpakken.
Soms bereiken zulke zendingen niet eens het sorteer centrum. Toen wij nog een brievenbus voor de deur hadden heb ik foto's gemaakt van een PosNL medewerker die bij het legen al "voorsorteerde" in een extra linnen boodschappentas.. Als afzender is het dus uiterst onverstandig op je etiket bijv. "Goud en Zilver Smid" bij je naam te vermelden. Jaren daarvoor, toen PostNL probeerde wat aan het personeelstekort te doen en iedere eigenaar van een roestig busje zich als brievenbus leger bij PostNL kon aanmelden, en ik hetzelfde busje ook regelmatig aan de overkant zijn werk kon zien doen, ging het aantal verdwenen Track&Trace pakketjes van de ene op de andere dag met 25% omhoog.

Vosje1
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2020 18:25

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Vosje1 »

Helaas bij alle pakket bezorg bedrijven moet je contact opnemen met de verzender van het pakket dat je het pakket niet ontvangen hebt ondanks dat er in de app of wat dan ook staat dat het bezorgd is maar men het niet ontvangen heeft.

fschop
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2026 07:21

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door fschop »

Ik las een berichtje over iemand die een pakketje naar Oostenrijk had gestuurd met een tracker er in. Dat pakketje raakte vermist, volgens PostNL. Pas na ingrijpen van Radar kon PostNL het (vermiste) pakketje terugvinden.

Zelf heb ik dit voorjaar juridische documenten aangetekend naar de Rechtbank gestuurd. Toen na 3 weken het nog niet bij de rechtbank was aangekomen, bleek dat het op de dag na verzending niet bezorgd kon worden (volgens track&trace informatie) en dat het de dag erna nog een keer geprobeerd zou worden. Daarna gebeurde er niks! Geen bericht van niet-kunnen-bezorgen, geen vermissing, gewoon helemaal niks. Onderzoek bij PostNL laten instellen, wat een van-het-kastje-naar-de-muur werd. Herhaaldelijk gebeld, maar niks. Na 6 weken, emailtje dat het vermist was.

Hoe kan dat??? Een aangetekende envelop, gewoon een A4 envelop met uitgeprinte documenten er in. Geregistreerde adres gegevens klopten.

Rechtbank gebeld: "Oh, dat komt zo vaak voor!" Hoezo, aangetekende stukken verstuur je toch niet voor niks aangetekend?! Ik dacht dat PostNL daar zorgvuldiger mee omging. Daar betaal je voor!

Geld terug: alleen verzendkosten, want ik kon (natuurlijk) geen bon overleggen van de waarde. Tja, afhandeling van de nalatenschap van onze plotseling overleden zoon heeft geen economische waarde. Maar deze ellende wil je er liever niet bij hebben, maar daar heeft PostNL geen boodschap aan.

Oelieboelie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2026 09:31

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Oelieboelie »

Post NL /
Duitsland naar Nederland
Garage deur opener.
Lag meer dan 1 week in regio sorteercentrum.
Afzender heeft het teug geroepen waren we 13 dagen verder .
Meerdere malen contact gehad met de afzender
Gelukkig via Klarna
Het gaat sneller vanaf Cina, dan binnen de EU.

Senso
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Senso »

peter17111962 schreef:
19 mar 2026 07:49
hier in mijn buurt klaagde ook iemand dat zijn verstuurde pakketjes vrijwel nooit aankwamen en kennelijk verdwenen onderweg. Toen ik bij hem was om te zien hoe hij die verstuurde zag ik gelijk wat hij niet goed deed. Hij gebruikte stickers voor het adres op te printen , maar die lijm die hechtte niet goed op zijn verpakking. Waardoor die kennelijk in het sorteer proces los gingen. Hij heeft vanaf toen het adres er met een duidelijk handschrift en een goede pen erop geschreven met de hand. Sindsdien verdween er daar nooit meer een pakketje onderweg.
Gelukkig heb ik een label printer die goed klevende stickers produceert. Naast het officiële Track&Trace label plak ik altijd een extra, standaard adres label op een pakje. Twee is beter dan één. Niet voor het digitale scanner systeem, maar voor postmedewerkers (inclusief de bezorger) die nog kunnen lezen. Mijn vertrouwen in digitale systemen is namelijk inmiddels op een dieptepunt. Om over Daan, de digitale chatbot van PostNL, maar niet te spreken. :x

Senso
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Senso »

Cro schreef:
19 mar 2026 00:19
Ik zou niet eens met PostNL communiceren hierover. Gewoon bij de verkoper aangeven dat de bestelling niet geleverd is, laat de verzender het maar lekker uitzoeken met PostNL.
Ik ben zelf verkoper. Je moest eens weten wat voor een ellende de bezorgservice van PostNL veroorzaakt. Ik heb al meermaals overwogen om er gewoon maar mee te stoppen.
Stuur je iets naar het buitenland, dan is het nog veel erger. Nadat je alle gegeven nog een keer hebt doorgegeven krijg je te horen dat je pas na een maand een klacht kunt indienen, want het pakket kan vertraagd zijn. Doe je dat dan, zullen ze een "onderzoek instellen", een onderzoek waar ze tot drie maanden tijd voor rekenen. Zo lang kun je een klant niet laten wachtten, dus die krijgt een 2e exemplaar of het geld terug.
Als verkoper kun je verder absoluut niets doen, zeker niet als je dan na lang wachten het bericht krijgt: "Het pakket is afgeleverd", zonder dat ze een handtekening laten zien of het bewijs dat er daar aan de deur gescand is. En jij kunt niet bewijzen dat dat gelogen is, dus geld weg en artikel weg. Plus de verzending en de zogenaamde verzekering, die nooit uitbetaalt en alleen maar extra inkomen voor PostNL betekent.

Senso
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2018 17:52

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door Senso »

fschop schreef:
22 jun 2026 11:12
Hoe kan dat??? Een aangetekende envelop, gewoon een A4 envelop met uitgeprinte documenten er in. Geregistreerde adres gegevens klopten.

Rechtbank gebeld: "Oh, dat komt zo vaak voor!" Hoezo, aangetekende stukken verstuur je toch niet voor niks aangetekend?! Ik dacht dat PostNL daar zorgvuldiger mee omging. Daar betaal je voor!
"Oh, dat komt zo vaak voor!" Is ook een reactie die men krijgt van de Belastingdienst. Dat betekent dat het hier niet gaat om een uitzondering, maar schering en inslag is. Misschien heeft dat tóch iets te maken met de privatisatie en de zogenaamde marktwerking die voor meer winst moet zorgen. Bij die overstap naar het kapitalistische systeem zijn ze helaas de "zorgplicht" vergeten, de verplichting die de PTT en haar medewerkers hadden en waar zelfs de baan van de medewerkers van afhankelijk was. Voldeed je daar niet aan, dan kon je ander wek gaan zoeken.

rwolters
Berichten: 2332
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: PostNL tracktrace pakketten komen nooit aan

Bericht door rwolters »

Senso schreef:
22 jun 2026 17:35
fschop schreef:
22 jun 2026 11:12
Hoe kan dat??? Een aangetekende envelop, gewoon een A4 envelop met uitgeprinte documenten er in. Geregistreerde adres gegevens klopten.

Rechtbank gebeld: "Oh, dat komt zo vaak voor!" Hoezo, aangetekende stukken verstuur je toch niet voor niks aangetekend?! Ik dacht dat PostNL daar zorgvuldiger mee omging. Daar betaal je voor!
"Oh, dat komt zo vaak voor!" Is ook een reactie die men krijgt van de Belastingdienst. Dat betekent dat het hier niet gaat om een uitzondering, maar schering en inslag is. Misschien heeft dat tóch iets te maken met de privatisatie en de zogenaamde marktwerking die voor meer winst moet zorgen. Bij die overstap naar het kapitalistische systeem zijn ze helaas de "zorgplicht" vergeten, de verplichting die de PTT en haar medewerkers hadden en waar zelfs de baan van de medewerkers van afhankelijk was. Voldeed je daar niet aan, dan kon je ander wek gaan zoeken.
De cijfers laten toch echt wat anders zien. Maar goed, wie kijkt er nu naar feiten als je ook naar je onderbuik kunt luisteren....

Wat wel grappig is: als het uitkomt zeggen mensen dat als ze alleen een email krijgen dat ze het op papier willen hebben en andersom...

Plaats reactie