NS besteelt klanten met flex abonnement.
-
Dokterbart
NS besteelt klanten met flex abonnement.
NS besteelt klanten met flex abonnement. Leuke actie van de regering maar. vervolgens wordt je door NS bestolen. Krijg om 10.20 mail dat het abo klaar staat om geactiveerd te worden, twee uur later blijkt dit bij de automaat nog niet te kunnen.
Na vijf pogingen besluit ik een keuzedag van een andere abonnement te gebruiken en voor eerste klas bij te betalen, want ik moet toch op reis.
De volgende dag bel ik om dit recht te zetten en de heer van de helpdesk doet net alsof ik kippig ben. Het flex abo had ik gewoon kunnen gebruiken want het stond al op de kaart. Maar in de email van 10.20 stond zwart op wit dat het eerst geactiveerd moest worden op de kaartautomaat en dat het daarvoor klaar stond.
Ik kon de keuzedag en de betaalde extra niet terugkrijgen. Dat is doodgewoon diefstal.
Na vijf pogingen besluit ik een keuzedag van een andere abonnement te gebruiken en voor eerste klas bij te betalen, want ik moet toch op reis.
De volgende dag bel ik om dit recht te zetten en de heer van de helpdesk doet net alsof ik kippig ben. Het flex abo had ik gewoon kunnen gebruiken want het stond al op de kaart. Maar in de email van 10.20 stond zwart op wit dat het eerst geactiveerd moest worden op de kaartautomaat en dat het daarvoor klaar stond.
Ik kon de keuzedag en de betaalde extra niet terugkrijgen. Dat is doodgewoon diefstal.
-
witte angora
Re: NS besteelt klanten met flex abonnement.
Klopt, een wijziging van een abonnement gaan online. Daarvoor hoef je tegenwoordig niet meer naar een kaartautomaat. Vroeger wel, maar dat is niet meer.
Ik denk dat je een melding kreeg dat er geen bestellingen voor je klaar stonden, kan dat kloppen? Als het goed is (ben er niet helemaal zeker van) kan je bij de kaartautomaat zien wat er op je kaart staat. En anders kan je het onine in je NS-account zien.
Soms kan de info wat verwarrend zijn, maar echt diefstal is het niet.
Ik denk dat je een melding kreeg dat er geen bestellingen voor je klaar stonden, kan dat kloppen? Als het goed is (ben er niet helemaal zeker van) kan je bij de kaartautomaat zien wat er op je kaart staat. En anders kan je het onine in je NS-account zien.
Soms kan de info wat verwarrend zijn, maar echt diefstal is het niet.
wikop
vindt dit leuk
Maar wel misleidend en klantonvriendelijk
Vervelend, maar het gebruik maken van je keuze dag en daarbij de eigen keuze om eerste klasse erbij te kopen was je eigen beslissing.Dokterbart schreef: ↑13 jul 2026 11:32Ik kon de keuzedag en de betaalde extra niet terugkrijgen. Dat is doodgewoon diefstal.
Je had ook toen even de NS klantenservice kunnen bellen en kunnen kiezen voor tweede klasse.
Een keuzedag 2de klasse kost je ongeveer € 14,-