Enexis klacht ingediend ivm vervangen oude stroom meter
-
NeoDutchio
Re: Enexis klacht ingediend ivm vervangen oude stroom meter
Elke woningbezitter heeft een brief gehad wanneer hun wijk aan de beurt was. Voor de mensen die niet wilden is later opnieuw een brief verzonden met een nieuw voorstel. Ik meen dat ik 3 of 4 brieven heb gehad.
Er zijn kansen genoeg geboden om de meter te laten vervangen. En ook in de media is aandacht genoeg geweest dat er vervangen moet gaan worden.
Bij mijn weten kon je voorheen vervanging van de meter weigeren, zolang de oude meter niet op de afkeurlijst stond.witte angora schreef: ↑08 jul 2026 08:11Ik weet toch heel zeker dat, toen ik hier 6 jaar geleden kwam wonen, ik meteen een brief naar de netbeheerder heb gestuurd met het verzoek de meters te vervangen. Dat was geen enkel probleem. De tijd van kosteloos vervangen zou eigenlijk al voorbij zijn, maar ja... mijn voorgangster zag het blijkbaar niet zitten.
Als je daarna op eigen initiatief toch wou vervangen, dan kostte het idd geld.
Maar je kunt ook gewoon afwachten totdat echt vervangen moet worden, en dan is het weer gratis.
-
Morgan le Fay
Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
Dan verdampt je voordeel snel.
-
Morgan le Fay
Uiteindelijk zorg je voor een berg kostbaar werk extra als je tegen alles blijft ageren.Moneyman schreef: ↑14 jul 2026 19:57Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
-
De Posthoorn
Ja, die link stond er uren eerder al.Moneyman schreef: ↑14 jul 2026 19:57Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
-
NeoDutchio
Oftewel opdracht aan TS om gewoon een afspraak in te gaan plannen en iemand de voordeur laten opendoen.
Of gewoon een afspraak inplannen als TS weer thuis is. TS komt helemaal niet aan die dwangsommen toe.NeoDutchio schreef: ↑14 jul 2026 23:09Oftewel opdracht aan TS om gewoon een afspraak in te gaan plannen en iemand de voordeur laten opendoen.
Absoluut. Als je echt de kop in het zand blijft steken ben je straks duizenden euro’s aan kosten en dwangsommen kwijt. En uiteindelijk komt de gerechtsdeurwaarder een tijdelijke ontruiming uitvoeren en wordt de meter in je afgedwongen afwezigheid alsnog vervangen.Morgan le Fay schreef: ↑14 jul 2026 20:08Uiteindelijk zorg je voor een berg kostbaar werk extra als je tegen alles blijft ageren.Moneyman schreef: ↑14 jul 2026 19:57Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
Kortom: prima om de tijd die je hebt ook daadwerkelijk te gebruiken, maar overdrijf niet. Want dat kost je uiteindelijk heel veel geld.
Uit dat verhaal maak ik vooral op dat dwangsommen gaan volgen, niet dat ze al opgelegd zijnMoneyman schreef: ↑14 jul 2026 19:57Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
Volg de tijdlijn, zou ik zeggen. Dan weet je genoeg.16again schreef: ↑15 jul 2026 08:29Uit dat verhaal maak ik vooral op dat dwangsommen gaan volgen, niet dat ze al opgelegd zijnMoneyman schreef: ↑14 jul 2026 19:57Inmiddels worden er overigens dwangsommen opgelegd aan de slimme meter-weigeraars.
En verder: tomayto, tomahto.
-
Ik_weet_niet_alles
Dat lijkt mij toch vrij duidelijk. Niet dat de meter binnen 6 weken vervangen moet worden maar det er binnen 6 weken een afspraak gemaakt moet worden.BL2 schreef: ↑07 jul 2026 15:24Simpel, gewoon zorgen dat je, of iemand anders thuis aanwezig is.
Zie de tekst en dan vooral de laatste zin:
Sinds 2026 worden verouderde analoge elektriciteitsmeters vervangen door een moderne digitale meter of slimme meter. De netbeheerder stuurt u hiervoor een aanbiedingsbrief waarin u wordt uitgenodigd om een afspraak te maken voor vervanging van de oude meter. Wanneer u binnen zes weken na ontvangst een vervangingsafspraak maakt is de meterwissel kosteloos.
BL2
en sergio1963
vinden dit leuk