Wat vind jij een redelijke prijs voor een openbaar toilet?
Re: Wat vind jij een redelijke prijs voor een openbaar toilet?
Ik kom heel vaak in verschillende McDonalds om het toilet te gebruiken, en ik ben er nog nooit eentje tegen gekomen waar ik moest betalen voor het toilet.
sergio1963
vindt dit leuk
In een kroeg of restaurant ook niet moneyman
Maar volgens is de vraag of we zouden willen betalen,niet of we betalen
Maar volgens is de vraag of we zouden willen betalen,niet of we betalen
Helaas als er geld aan te verdienen is de inflatie ook heel hoog de lonen van de toiletdames zijn zoals alle lonen flink gestegen, en wie wil er nog toiletdame zijn.
Ik denk dat 1 euro voor een toilet bezoek redelijk is, de ruimte, licht en water moet ook betaald worden.
Er een prijs aan hangen is best wel lastig
Ik denk dat 1 euro voor een toilet bezoek redelijk is, de ruimte, licht en water moet ook betaald worden.
Er een prijs aan hangen is best wel lastig
wikop
vindt dit leuk
-
ulrich.boche
Ik vind 50 tot 70 cent voldoende.
-
hansnamrood
Wij zijn in Frankrijk. In elke! Stad plaats dorp gehucht zijn meerdere OPENBARE en kosteloze toiletten. In de dorpjes waar wij komen zijn deze goed onderhouden en hygiënisch verzorgd. Je eigen rolletje papier hoef je niet mee te nemen. In de steden staan bij elke parkeerplaats een of meerdere toilet containers welke zelfreinigend zijn, ook heel vaak netjes verzorgd. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je je natuurlijke behoefte niet kwijt kunt. Nogmaals: openbaar en vooral kostenloos en voor iedereen onvoorwaardelijk toegankelijk. In Nederland moet dat geld kosten? Belachelijk en hebzucht. Plaatsen die dingen en onvoorwaardelijk openbaar maken. Voor iedereen!
bupaul
vindt dit leuk
-
GSadventure
Tijdens de pride parade in Amsterdam. €2,- om te mogen plassen. En dan klagen dat er zoveel wildplassers zijn? Nee, neem dan Zwitserland. In ieder (afgelegen) gehucht zijn openbare toiletten. Brandschoon en met zelfs warm water om je handen te wassen. In grote steden, gratis schone openbare toiletten in parkeergarages. Het kan dus wel. Ligt aan de mentaliteit van de bevolking.
ik vind €0,50-€0,8 normaal en ik zou het prettig vinden als dat ook nog met cash kon. Ik ben niet te spreken over die firma Tootheloo, die minimum €1 vragen, maar ik heb van hun, onderweg, alleen maar vieze, smerige WC's gevonden aan die prijs. En dan voelt die €1 betalen toch echt niet fijn, en het gevoel dat je belazerd wordt.
Liefst zag ik gewoon weer een dame, met een bordje en een vriendelijke glimlach bij het toilet. De ontmenselijking gaat maar door. Duurder, technischer en helaas niet beter.
Liefst zag ik gewoon weer een dame, met een bordje en een vriendelijke glimlach bij het toilet. De ontmenselijking gaat maar door. Duurder, technischer en helaas niet beter.
Dat is niet waar. Vaak genoeg is het € 0,70.
Die dame zal ook betaald moeten worden. Dan ga je misschien wel € 2,00 betalen voor een toiletbezoek...
Ik wil best een bedrag (tot € 1,50) betalen maar dan wel:
Een brandschoon toilet
Zonder stank
Met voldoende toiletpapier
Gelegenheid om mijn handen te wassen en te drogen
Een brandschoon toilet
Zonder stank
Met voldoende toiletpapier
Gelegenheid om mijn handen te wassen en te drogen
De vraag die dan openstaat: wie moet de toiletten plaatsen? En wie is er verantwoordelijk voor het schoonhouden, de kosten van het water, licht en toilet papier en het onderhoud? Plus de huur van de lokatie of grond en de kosten van het plaatsen van de toiletten c.q. toilet gebouwen?hansnamrood schreef: ↑03 aug 2026 13:00Wij zijn in Frankrijk. In elke! Stad plaats dorp gehucht zijn meerdere OPENBARE en kosteloze toiletten. In de dorpjes waar wij komen zijn deze goed onderhouden en hygiënisch verzorgd. Je eigen rolletje papier hoef je niet mee te nemen. In de steden staan bij elke parkeerplaats een of meerdere toilet containers welke zelfreinigend zijn, ook heel vaak netjes verzorgd. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je je natuurlijke behoefte niet kwijt kunt. Nogmaals: openbaar en vooral kostenloos en voor iedereen onvoorwaardelijk toegankelijk. In Nederland moet dat geld kosten? Belachelijk en hebzucht. Plaatsen die dingen en onvoorwaardelijk openbaar maken. Voor iedereen!
Ziet u dat als een verantwoordelijkheid van elke gemeente? Mag die dan de jaarlijkse afvalheffing verhogen om deze kosten te betalen? Of moet het uit de bestaande begroting komen en zullen ze op andere zaken moeten bezuinigen?
wikop
vindt dit leuk
Hier bij ons zie je dat echt nergens,hoe dat in een grote stad is,weet ik niet,hier kent iedereen elkaar
Alles onder de 5 euro lijkt me prima, aangezien er permanent iemand moet zijn om schone toiletten te hebben. En die moet dus ook goed betaald worden, net als het onderhoud. Of het dan 1 euro of 5 euro is, dat moet dan afhankelijk zijn van wat kostendekkend is. Een toilet op een drukke plaats waar ieder uur 100 mensen komen, die kunnen het met een 50 cent wel aan. Als er gemiddeld maar 10 mensen per uur zijn, dan is 5 euro een logischere prijs.
-
J. Deltoer
En als er maar één per uur komt is 50 euro per toiletbezoek redelijk. En één per 10 uur mag 500 euro aftikken voor een plasje.
-
witte angora
Ik zei het al: 'De pis wordt duur betaald'...J. Deltoer schreef: ↑04 aug 2026 07:10En als er maar één per uur komt is 50 euro per toiletbezoek redelijk. En één per 10 uur mag 500 euro aftikken voor een plasje.
J. Deltoer
vindt dit leuk
Tja, als er maar 1 per uur komt, kun je je afvragen of er daar echt wel een openbaar toilet nodig is.J. Deltoer schreef: ↑04 aug 2026 07:10En als er maar één per uur komt is 50 euro per toiletbezoek redelijk. En één per 10 uur mag 500 euro aftikken voor een plasje.
Maar in plaats van die 50 euro (of 500 euro) zou ik dan gewoon een glas drinken bij een cafe in de buurt bestellen. Dat kost je nog geen 5 euro (buiten de grote steden).
Een andere optie is om de toiletten te upgraden met gloryholes. Dan zal het vanzelf drukker worden en is 50 euro ineens niet zo duur.
OK, nu is het officieel: KOMKOMMERTIJD !

Nijogeth
en J. Deltoer
vinden dit leuk