Sportpartner

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
IsabelD

Sportpartner

Ongelezen bericht door IsabelD »

Sportpartner reageert niet op mijn diverse verzoeken om binnen de wettelijke bedenktermijn mijn premium abonnement op te zeggen. Ik krijg zelfs geen ontvangstbevestiging.
Ik raad het afsluiten van een abonnement bij Sportpartner af. De vraag is hoe je er ooit weer van af komt.

J. Deltoer

Re: Sportpartner

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Niet betalen?
Dan ligt de actie bij hen, en als u bewijs hebt dat u hebt opgezegd (brieven, mails), dan zullen ze het opgeven.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

8. Hoe kan ik me afmelden?

Afmelden is gemakkelijk. Ga naar jouw instellingen. Scroll helemaal naar beneden en daar vind je de afmeld knop. Hou er rekening mee dat dit niet ongedaan gemaakt kan worden. Je moet jezelf opnieuw inschrijven als je account verwijderd is. Daarnaast raak je ook al je berichten en contacten kwijt.

IsabelD

Ik heb mijn abonnement opgezegd binnen de wettelijke bedenktermijn. Het account is gesloten en ik heb mijn geld nog steeds niet terug...

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

IsabelD schreef:
09 aug 2026 22:10
Ik heb mijn abonnement opgezegd binnen de wettelijke bedenktermijn. Het account is gesloten en ik heb mijn geld nog steeds niet terug...
Eerste bericht: ze reageerden niet op je verzoeken.
Nu is het ineens wel gelukt. Maar je blijft volharden in het geven van zodanig beperkte informatie dat niemand er iets mee kan.

Hoe heb je opgezegd?
Wanneer heb je opgezegd?
Sinds wanneer is je account gesloten?

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En hoe is betaald. Via automatische incasso kun je storneren. Via creditcard en paypal kun je betwisten.

IsabelD

Betaald via ideal/wero....
Account zelf afgesloten en op mails wordt niet gereageerd.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

IsabelD schreef:
09 aug 2026 22:10
Niet verrassend, gezien hun Algemene Voorwaarden.
13.3 Sportpartner wijst u er op dat u geen gebruik kan maken van de afkoelingstermijn zoals vermeld artikel 7:46d lid 1 BW. De Dienst wordt door Sportpartner namelijk direct met uw instemming uitgevoerd, zoals bedoeld in artikel 7:46i lid 5 onder 1 BW.

13.4 In geval van ontbinding van de overeenkomst, vindt geen ongedaanmaking plaats van hetgeen Sportpartner reeds heeft geleverd en/of heeft verricht en de daar tegenover staande betalingsverplichting. Bedragen die Sportpartner vóór de ontbinding heeft gefactureerd in verband met hetgeen Sportpartner ter uitvoering van de overeenkomst reeds naar behoren heeft verricht of geleverd, blijven met inachtneming van het in de vorige volzin bepaalde onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
Hebben ze zich daar nog niet op beroepen?

IsabelD

Ik heb geen enkele reactie ontvangen en ik denk dat zij niet onder de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen uit kunnen...

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

IsabelD schreef:
10 aug 2026 10:32
Ik heb geen enkele reactie ontvangen en ik denk dat zij niet onder de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen uit kunnen...
Bij het afnemen van (digitale) diensten zit de wettelijke bedenktermijn er wellicht anders uit dan u denkt.
Diensten voor langere tijd
Kies je ervoor om een dienst die je voor langere tijd afsluit al tijdens de bedenktijd in te laten gaan? Dan kun je nog wel binnen de bedenktijd van de dienst af. Een voorbeeld van een dienst is een abonnement voor je mobiele telefoon of een datingssite.
De verkoper kan je dan wel laten betalen voor de periode dat je de dienst hebt gebruikt. Hij moet dit dan wel vooraf hebben gemeld.
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... e-aankopen

Gezien de voorwaarden van Sportpartner waar Moneyman naar verwijst, heeft het er alle schijn van dat Sportpartner de dienst direct start na aanmelding.

De vragen zijn dan, voor welke periode heeft u betaald voor de dienst, welke periode heeft u reeds gebruikt gemaakt van de dienst en over welke periode wilt u terugbetaling ontvangen van reeds gedane betaling voor de dienst?

Plaats reactie