Letselschade buraus op o.a. TikTok

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
Marc01

Letselschade buraus op o.a. TikTok

Ongelezen bericht door Marc01 »

Op o.a. TikTok, insta, waar ze met popups overspoelen met vage letselschade buro's, kantoortjes die je gouden bergen beloven.

TRAP er NIIET in :!:

"gratis letselschade check"
"Auto ongeluk gehad?"
"Clams tot 1.550.000 check je maximale vergoeding" (Lees 1, 5 miljoen... :D )
"zet de verzekeraar jou op de verdachten stoel"
"uw belangen beschermen is ons vak"
"Letselexpert deelt wat verzekeraars je niet vertelen"

Ik zou bijna denken na 28,5 jaren praktijk ervaring (+PJ) bakkeleien met verzekeraar, met hele creatieve rapportschrijvers, advocaten en tegen advocaten, dat ze zelf die buro'tjes uit de grond hebben gestampt om "goedkoop" slachtoffers nog meer te benadelen.

Het gewoon de ramp na de ramp! Het kost je altijd geld! Ook al je toevoeging. Of de belastingdienst komt nog ff lang na een fooi van je schade. En ze uiteindelijke trappen ze je gewoon de bijstand in! En kan je daarna incl. alle toeslagen alles weer inleveren!

TRAP ER NIET IN. Zelfs letselschade advocten kunnen je NIET helpen in dit land! Want als die een kantoor runnen met 200 dossiers zullen ze altijd aansturen op een schikking als de bestaande butgetten op zijn.

Kortom: verzekeringstactiek "op naar de sterfte winst!" Geen goedkoper slachtoffer dan een dode!

PS: in mijn geval heeft de werkgever nog naar mijn ontslag ff dik € 8.000,-- ontvangen via collective ongevallen polis.
En kom je na 3 maanden je collega tegen op de revalidatie afdeling, hebben ze zijn vingers moet amputeren... de kleinen lettertjes in de polis voorwaarden, max. vergoeding polis ex-werkgever. KASSA!

NeoDutchio
Beste antwoord
Gekozen door Marc01

Re: Letselschade buraus op o.a. TikTok

door NeoDutchio » 09 aug 2026 22:05

Goedkope opzetstukjes om van een tuinslang een hogedrukspuit te maken, snel veel geld verdienen zonder veel werk te doen, bedrijfjes die werk voor je uit handen nemen, alles komt wel een keer voorbij. Er is een reden waarom ze niet via de normale kanalen werken, simpelweg omdat het niet kan wat ze roepen.
Maar ja, zo lang er mensen zijn die eerst doen en daarna pas kijken zal dit blijven bestaan.
Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik zit duidelijk in een ander algoritme dan jij, want ik krijg die reclames nooit.

Maar goed, je waarschuwing geldt generiek voor zon beetje iedere advertentie op social media. Een beetje gezond boerenverstand gebruiken is altijd aan te bevelen ;-)

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Misschien ben ik een oude boomer, maar ik leef nog steeds volgens het adagium dat elke advertentie op social media fake is, dat ze dus allemaal vermeden moeten worden. En zelfs bij bekende merken ga ik naar de site van de adverteerder zelf om daar te kijken of die advertentie daar staat.

wikop

Ongelezen bericht door wikop »

Ik persoonlijk vertrouw geen enkele advertentie op facebook,zal wel zijn omdat ik oud ben

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Goedkope opzetstukjes om van een tuinslang een hogedrukspuit te maken, snel veel geld verdienen zonder veel werk te doen, bedrijfjes die werk voor je uit handen nemen, alles komt wel een keer voorbij. Er is een reden waarom ze niet via de normale kanalen werken, simpelweg omdat het niet kan wat ze roepen.
Maar ja, zo lang er mensen zijn die eerst doen en daarna pas kijken zal dit blijven bestaan.

Marc01

kuklos schreef:
09 aug 2026 18:37
Misschien ben ik een oude boomer, maar ik leef nog steeds volgens het adagium dat elke advertentie op social media fake is, dat ze dus allemaal vermeden moeten worden. En zelfs bij bekende merken ga ik naar de site van de adverteerder zelf om daar te kijken of die advertentie daar staat.
Het punt is dat ze ook dat ze de "onervaren" jongeren (of mensen die totaal niet de weg weten) proberen, ja ik zeg het ook maar ff gewoon te "pakken"! Met bijna helemaal niets aan bewijzen, toch bij die groep proberen "er een slaatje uit te slaan".

Zelfs mijn geval met al mijn (28jr +PJ) ervaring zou ik niet eens meer weten hoe iemand te adviseren. Ja als een flinke zak met geld hebt lukt het mss , maar ze zullen altijd door procederen tot de HR. Ja mss het gewoon ophalen bij de dader/veroorzaker... gelijk beslag laten leggen op boot, vakantiegeld, 13de maand, huis, auto, spaargeld, ander vermogen...

PS:
En wat betreft de zogenaamde "rechtsbijstand verzekering" gaan ook maar tot max. € 50.000,-- ken van een derde dat ie de vraag kreeg "kan jij drie maanden zonder inkomsten". En zo worden mensen finacieël tegen de muur/onderdruk gezet en accoord te gaan met een fooi/financieel dood vonnis.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Marc01 schreef:
10 aug 2026 12:07
kuklos schreef:
Het punt is dat ze ook dat ze de "onervaren" jongeren (of mensen die totaal niet de weg weten) proberen, ja ik zeg het ook maar ff gewoon te "pakken"! Met bijna helemaal niets aan bewijzen, toch bij die groep proberen "er een slaatje uit te slaan".
Dan moet je die groep gaan uitleggen wat ik al schreef. En dat geldt ook voor zogenaamde "hacks" die op tiktok rondgaan.
Vertrouw nooit iets op sociale media.
Marc01 schreef:
Zelfs mijn geval met al mijn (28jr +PJ) ervaring zou ik niet eens meer weten hoe iemand te adviseren.
Geen idee wat PJ is, maar mijn advies: vertrouw nooit iets op sociale media. dat moet je adviseren.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Marc01 schreef:
En wat betreft de zogenaamde "rechtsbijstand verzekering" gaan ook maar tot max. € 50.000,-- ken van een derde dat ie de vraag kreeg "kan jij drie maanden zonder inkomsten". En zo worden mensen finacieël tegen de muur/onderdruk gezet en accoord te gaan met een fooi/financieel dood vonnis.
Dat is op zich heel goed te begrijpen. Hoe hoger de ingediende claim, hoe harder de verdediging van de partij waarbij geclaimd wordt.

Een letselschade claim waarbij het slachtoffer jarenlang of wellicht zelf nooit mee kan werken, gaat al snel over vele tonnen of hoger. Dus dat zijn al snel peperdure zaken waarin tot het gaatje doorgeprocedeerd wordt.

Een rechtsbijstand verzekering wil wil een betaalbare premie aan kunnen bieden, anders zouden er niet veel mensen gebruik maken van hun verzekering. Dus stellen ze een limiet tot aan welk bedrag ze voor een verzekerde in actie komen. Daarmee blijft de verzekering betaalbaar. Maar als verzekernemer moet je wel goed te beseffen waarvoor je jezelf verzekerd en in welke gevallen de verzekering niet of nauwelijks toereikend is.

Dan kan de keuze inderdaad zijn, claim je de maximale vergoeding die gedekt is onder de rechtsbijstand polis of ga je voor een hoger bedrag waarbij je zelf verantwoordelijk bent om een advocaat te regelen?

Marc01

kuklos schreef:
10 aug 2026 12:27
Marc01 schreef:
kuklos schreef:
Dan moet je die groep gaan uitleggen wat ik al schreef. En dat geldt ook voor zogenaamde "hacks" die op tiktok rondgaan.
Marc01 schreef:
Zelfs mijn geval met al mijn (28jr +PJ) ervaring zou ik niet eens meer weten hoe iemand te adviseren.
Geen idee wat PJ is, maar mijn advies: vertrouw nooit iets op sociale media. dat moet je adviseren.
Ik zet ook wel wat op bijna alle kanalen op sociale media... En geloof mij maar, ik heb de "waarheid in pacht!" wat dat betreft zeker ( thrust me (!), verhuisdozen vol, met dossiers, ordners en met vol juridische aantoonbare bewijzen (ff nog los van getuigen, ook niet te vergeten!)).

Niet om arrogant te zijn of over te komen, maar mij zal je nóóit op een leugen (zelf niet om bestwil) kunnen betrappen. Wel dat mensen het niet mij eens zijn natuurlijk, helemaal prima, TOP zelfs! Zeker ik "beweer", laat ik me bescheiden houden: "Ik zeg een dolfijn in het water zwemt, en een vogel vliegt in de lucht!", andere ik "denken" kan zijn/worden. Ken ze ze hoor, die het daarmee niet met mij eens zijn! Ben toch van mening dan maar ... een dolfijn... ja toch in het water zwemt...

PJ is of PM is Per Maand of Per Jaar. Met andere woorden - mijn jaren praktijk ervaring - de 28,5 jaren + PM betekend voor mij nog geen afgesloten zaak is en nog lopende, wat de WA verzekering (verzekeraar)) tegenover de ex-werkgever betreft.

:!: Letop dat je binnen juiste termijn(en) de verjaring stuit! Volgens art. 3.317 BW (en trap niet in de valkuilen van "aangetekend" versturen via Post NL (zie andere toppic). En pm of reageer op dit toppic voor meer advies, de Stuitings brief worden al bedragen van € 29,95 gevraagd, geen € 35,-- of € 37,50 als of je een bakje kippen koopt bij de een supermarkt! Ik ben nog in staat het gratis te doen, voor "echte" slachtoffers, (zit echt niet in een slachtoffer rol, als of ik acteur bent in toneel stukje/film) !

Marc01

kuklos schreef:
10 aug 2026 12:27
Marc01 schreef:
kuklos schreef:
Marc01 schreef:
Ik zet ook wel wat op bijna alle kanalen op sociale media... En geloof mij maar, ik heb de "waarheid in pacht!" wat dat betreft zeker ( thrust me (!), verhuisdozen vol, met dossiers, ordners en met vol juridische aantoonbare bewijzen (ff nog los van getuigen, ook niet te vergeten!)).

Niet om arrogant te zijn of over te komen, maar mij zal je nóóit op een leugen (zelf niet om bestwil) kunnen betrappen. Wel dat mensen het niet mij eens zijn natuurlijk, helemaal prima, TOP zelfs! Zeker ik "beweer", laat ik me bescheiden houden: "Ik zeg een dolfijn in het water zwemt, en een vogel vliegt in de lucht!", andere ik "denken" kan zijn/worden. Ken ze ze hoor, die het daarmee niet met mij eens zijn! Ben toch van mening dan maar ... een dolfijn... ja toch in het water zwemt...

PJ is of PM is Per Maand of Per Jaar. Met andere woorden - mijn jaren praktijk ervaring - de 28,5 jaren + PM betekend voor mij nog geen afgesloten zaak is en nog lopende, wat de WA verzekering (verzekeraar)) tegenover de ex-werkgever betreft.

:!: Letop dat je binnen juiste termijn(en) de verjaring stuit! Volgens art. 3.317 BW (en trap niet in de valkuilen van "aangetekend" versturen via Post NL (zie andere toppic). En pm of reageer op dit toppic voor meer advies, de Stuitings brief worden al bedragen van € 29,95 gevraagd, geen € 35,-- of € 37,50 als of je een bakje kippen koopt bij de een supermarkt! Ik ben nog in staat het gratis te doen, voor "echte" slachtoffers, (zit echt niet in een slachtoffer rol, als of ik acteur ben in toneel stukje/film) !

Har45

Ongelezen bericht door Har45 »

Speedy123 schreef:
10 aug 2026 12:52
Marc01 schreef:
Dat is op zich heel goed te begrijpen. Hoe hoger de ingediende claim, hoe harder de verdediging van de partij waarbij geclaimd wordt.

Een letselschade claim waarbij het slachtoffer jarenlang of wellicht zelf nooit mee kan werken, gaat al snel over vele tonnen of hoger. Dus dat zijn al snel peperdure zaken waarin tot het gaatje doorgeprocedeerd wordt.

Een rechtsbijstand verzekering wil wil een betaalbare premie aan kunnen bieden, anders zouden er niet veel mensen gebruik maken van hun verzekering. Dus stellen ze een limiet tot aan welk bedrag ze voor een verzekerde in actie komen. Daarmee blijft de verzekering betaalbaar. Maar als verzekernemer moet je wel goed te beseffen waarvoor je jezelf verzekerd en in welke gevallen de verzekering niet of nauwelijks toereikend is.

Dan kan de keuze inderdaad zijn, claim je de maximale vergoeding die gedekt is onder de rechtsbijstand polis of ga je voor een hoger bedrag waarbij je zelf verantwoordelijk bent om een advocaat te regelen?
Buiten de rechtbank.
Wanneer u zelf geen schuld heeft aan het ongeval dan is ook de behandeling van uw letselschadezaak over het algemeen kosteloos voor u.
In Nederland is het bij Wet geregeld dat de aannemelijke buitengerechtelijke kosten van een letschade advocaat/jurist door de aansprakelijke partij betaald word.
Het is belangrijk dat de tegenpartij de aansprakelijkheid erkent. Dit traject hoef niet echt lang te duren.
Na erkenning aansprakelijkheid volgt het "gevecht" van de geleden en nog te lijden schade en daar moet een prijskaartje uitkomen.
Dit gevecht kan jaren en jaren duren en in dit traject willen de rechtsbijstandverzekeringen vaak een lumpsum bedrag overeenkomen met de tegenpartij zodat de rechtsbijstandverzekering hun advocaten en juristen vrij kunnen maken voor andere verzekerden. Dit bedrag is dus afkomstig van de tegenpartij ( en niet van de rechtsbijstandverzekering zelf) en 9 van de 10 keer dekt dit bedrag never nooit de geleden en de nog te lijden schade.
In de meeste gevallen heeft de werkgever een wettelijke (bedrijfs-)aansprakelijkheidsverzekering waarop hij/zij een beroep kan doen. De werkgever betaald uw schade dus meestal niet zelf. In die gevallen dat het schade bedrag boven de maximale aansprakelijkheidsverzekering gaat zal de werkgever zelf een oplossing moeten zoeken, maar dat mag geen reden zijn om de werknemer ( slachtoffer) te korten op het letselschadebedrag.
De letselschade advocaat/jurist bewaakt de termijnen en voorschotten.

Gang naar rechtbank:
Komen extra kosten bij kijken die flink kunnen oplopen en die niet automatisch door de tegenpartij worden betaald. In het ergste geval als de rechter negatieve beslissingen neemt kunnen alle gerechtelijke kosten op het bordje van de werknemer/slachtoffer komen.
Denk aan Griffiekosten - Advocaatkosten- Experts die worden opgeroepen.
Belangrijk is dan ook om alvorens het gerechtelijk traject in te stappen hier met je advocaat afspraken over te maken.

Moneyman

Marc01 schreef:
10 aug 2026 14:45
Dat klinkt nogal overtuigd :D en hoewel het me niet duidelijk is wat je nu precies aan het betogen bent: ik heb al heel wat zelfbenoemde experts vol overtuiging van hún waarheid vol onderuit zien gaan de rechtszaal. Het gaat bij het winnen van een zaak niet om kwantiteit, maar om kwaliteit.
Marc01 schreef:
Fijn om te zien dat je zo bescheiden bent gebleven. Er zit wel gelijk een liedje in mijn hoofd :wink:
Marc01 schreef:
Ook hier is het een raadsel wat je nu echt probeert te zeggen. Ben je nou "28,5 jaar + PM" aan het procederen? Of probeer je iets anders duidelijk te maken? Ik zou gewoon opschrijven wat er aan de hand is in plaats van onbegrijpelijke afkortingen te gebruiken.
Marc01 schreef:
:!: Letop dat je binnen juiste termijn(en) de verjaring stuit! Volgens art. 3.317 BW (en trap niet in de valkuilen van "aangetekend" versturen via Post NL (zie andere toppic). En pm of reageer op dit toppic voor meer advies, de Stuitings brief worden al bedragen van € 29,95 gevraagd, geen € 35,-- of € 37,50 als of je een bakje kippen koopt bij de een supermarkt! Ik ben nog in staat het gratis te doen, voor "echte" slachtoffers, (zit echt niet in een slachtoffer rol, als of ik acteur ben in toneel stukje/film) !
Ook hier denk ik: maak het concreet, dan is het nuttig voor de lezers.

De verjaringstermijn voor een vordering mbt letselschade is nogal ingewikkeld en casuistisch... want:

- de reguliere/ relatieve verjaringstermijn voor letselschadevorderingen is 5 jaar;
- maar volgt die letselschade uit een verkeersongeval, dan is het -jegens de verzekeraar- ineens maar 3 jaar;
- wanneer die termijn gaat lopen is niet altijd helder, maar wel heel belangrijk;
- voor minderjarigen gaat de termijn pas lopen las ze meerderjarig zijn geworden, dus voor hen kan een langere termijn gelden;
- voor oude vorderingen (van voor 2004) geldt naast de reguliere verjaringstermijn nog een absolute verjaringstermijn van 20 jaar (die niet gestuit kan worden, na 20 jaar is 't gewoon klaar).

Kortom, als er mensen zijn die met dit soort situaties te maken hebben: ga dan niet af op wat iemand met veel zelfvertrouwen op een forum schrijft (of per pb adviseert), maar raadpleeg altijd :!: een echte deskundige op dit gebied.

Eén klein foutje kan je je hele recht op schadevergoeding kosten.
- voor schades van vóór 2004 was de absolute verjaringstermijn 20 jaar. Na een paar keer stuiten houdt het dus alsnog gewoon op.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman

angel1978 schreef:
11 aug 2026 09:23
viewtopic.php?p=2663131#p2663131

Het is een patroon
Ow hahaha dat verduidelijkt wel het een en ander.

Dan kunnen we inmiddels in ieder geval stellen dat de casus van TS al lang en breed is verjaard.

Plaats reactie