Feedback op het Forum - Deel 5
Re: Feedback op het Forum - Deel 5
Als we alle onnodige berichten in dit topic moeten verwijderen, hebben we daar een dagtaak aan. We laten de oude berichten daarom staan, vanaf nu graag alleen inhoudelijke feedback.
Een (1) onnodige bericht en "mijn" topic over de Nederland Daluren Vrij kaart wordt gewoon gesloten.
Een reactie daarop aan de moderatie wordt niet op gereageerd. Het topic wordt niet heropend, ook niet verwijderd.....
(Ja, dit is feedback op het forum)
Een reactie daarop aan de moderatie wordt niet op gereageerd. Het topic wordt niet heropend, ook niet verwijderd.....
(Ja, dit is feedback op het forum)
kuklos
, J. Deltoer
en witte angora
vinden dit leuk
-
ClaimConcept
In het subtopic Effectenlease anno nu, een reactie van BL2 die hier in Feedback meer op z'n plaats is
ClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 12:50
Een heel begrijpelijke reactie, het onderwerp woekerpolis en aandelenlease/effectenlease van Aegon/Dexia/ASR cs houdt de gemoederen bij Radar inmiddels 25 jaar bezig. Maar beste BL2, ondertussen is alleen dit subtopic in een week tijd 12.000x gelezen! En nog steeds razend actueel, zoals in de SprintPlan-Marathon
@BL2, dank voor je reactie. Het rare is dan dat mijn subtopic SprintPlan-Marathon vanaf 5 maart 2026 slechts ca. 4.730 Weergaves telt, terwijl mijn subtopic Effectenlease anno nu vanaf 12 juni 2018 ca. 402.700 Weergaves telt en op 30 juli 2026 nog 'maar' 390.325 Weergaves, ofwel 12.000 Weergaves afgelopen week. Kun je dat uitleggen?BL2 schreef: ↑07 aug 2026 13:38ClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 12:50......ondertussen is alleen dit subtopic in een week tijd 12.000x gelezen! En nog steeds razend actueel......
Dat gelooft niemand 12000x gelezen, sinds enige tijd zie je dit soort lezersaantallen op alle phpBB forums. Bij duizenden tegelijk wordt er "gekeken".
Zelf moderator/eigenaar van zo'n phpBB forum, en dan kan je gewoon zien dat ruim 99,8 procent geen echte personen zijn maar bots.
Even snel gekeken, er zijn op mijn forum nu op dit moment bijna 4200 personen (!) aan het kijken, normaal al blij met 100 op een hele dag.
Consumenneke
vindt dit leuk
-
Consumenneke
Eigenlijk heeft zo'n opmerking geen enkele toegevoegde waarde voor het forum.ClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 15:39In het subtopic Effectenlease anno nu, een reactie van BL2 die hier in Feedback meer op z'n plaats is.
Wie zich niet interesseert voor een topic kan zo door naar het volgende onderwerp.
Natuurlijk is die meerwaarde voor het forum er wel, nu het immers gaat over de werking van het forum.Consumenneke schreef: ↑07 aug 2026 15:57Eigenlijk heeft zo'n opmerking geen enkele toegevoegde waarde voor het forum.
Wie zich niet interesseert voor een topic kan zo door naar het volgende onderwerp.![]()
Ik heb eens zitten zoeken in het moderatie- en adminpanel van phpBB, maar ben niet tegengekomen of je het aantal views van een topic zo in kunt stellen dat het unieke views excl. de bekende crawlingbots zijn. Zal vast ergens een progje voor zijn, maar in de standaard settings van phpBB-fora heb ik het niet (zo gauw) kunnen vinden.
Feit is wel dat dankzij de enorme aantallen bots die alle fora, en zeker grotere actieve, afstruinen, het aantal views per topic wat getoond wordt feitelijk niets meer zegt.
En dat is jammer voor iemand als ClaimConcept, die aan de hand daarvan de relevantie van zijn bijdragen door de tijd heen zou kunnen monitoren.
Misschien kan men achter de schermen eens kijken of de mods/ admins alhier wél kunnen vinden wat ik niet kon vinden.
BL2
en ClaimConcept
vinden dit leuk
-
Consumenneke
Dat ClaimConcept hier reageert, geeft blijk van respect voor de forummores. Deelnemers die in de topics zelf gaan klagen en mopperen over de relevantie van een topic doen dat niet. Stel een respectvolle vraag aan de topicstarter of meld je bij moderatie, maar duw een topic niet van de rails met irrelevante flauwekul.Moneyman schreef: ↑07 aug 2026 16:57Natuurlijk is die meerwaarde voor het forum er wel, nu het immers gaat over de werking van het forum.Consumenneke schreef: ↑07 aug 2026 15:57Eigenlijk heeft zo'n opmerking geen enkele toegevoegde waarde voor het forum.
Wie zich niet interesseert voor een topic kan zo door naar het volgende onderwerp.![]()
Je kan immers ook door naar topics die je wel van belang vindt.
ClaimConcept
vindt dit leuk
Juist wel, Topicstarter denkt dat zijn topic zeeeer belangrijk is doordat er maar liefst 12000 belangstellenden zijn, ook nog in korte tijd.Consumenneke schreef: ↑07 aug 2026 15:57Eigenlijk heeft zo'n opmerking geen enkele toegevoegde waarde voor het forum.
Ik geef aan dat dat "wat" tegenvalt als je weet wat er op verschillende phpBB forums gebeurd.
-
Consumenneke
Ik zei hetzelfde als u eerder al had opgemerkt.
Volgens mij gaat het nu over compleet iets anders, niet over de inhoud van dat topic, maar over de telling der bezoekers, dus de werking van dit phpBB forum.
-
Consumenneke
ClaimConcept heeft al uitgelegd waarom hij hier reageert...
Totaal niet van belang voor die twaalf of 12.000 mensen die wel interesse hebben.
Daarna ontspoort het nog verder, omdat er een discussie ontstaat over de cijfers.ClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 15:39In het subtopic Effectenlease anno nu, een reactie van BL2 die hier in Feedback meer op z'n plaats isClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 12:50Een heel begrijpelijke reactie, het onderwerp woekerpolis en aandelenlease/effectenlease van Aegon/Dexia/ASR cs houdt de gemoederen bij Radar inmiddels 25 jaar bezig. Maar beste BL2, ondertussen is alleen dit subtopic in een week tijd 12.000x gelezen!
Totaal niet van belang voor die twaalf of 12.000 mensen die wel interesse hebben.
BL2
vindt dit leuk
-
ClaimConcept
Ik gebruik bewust niet de term lezers of bezoekers, maar die van het Radar-forum zelf: Weergaves. Als ik ergens een reactie plaats, dan klik ik zelf een paar keer om mijn eigen (on)zin te controleren: 1 bezoeker, meerdere weergaves.ClaimConcept schreef: ↑07 aug 2026 15:39@BL2, dank voor je reactie. Het rare is dan dat mijn subtopic SprintPlan-Marathon vanaf 5 maart 2026 slechts ca. 4.730 Weergaves telt, terwijl mijn subtopic Effectenlease anno nu vanaf 12 juni 2018 ca. 402.700 Weergaves telt en op 30 juli 2026 nog 'maar' 390.325 Weergaves, ofwel 12.000 Weergaves afgelopen week. Kun je dat uitleggen?
Met het sleutel-icoon kan men zich abonneren op een onderwerp, is dat misschien een verklaring voor de grote verschillen?
Consumenneke
vindt dit leuk
Weergaven is inderdaad een betere term.
Grote verschillen per topic komen inderdaad voor, ook op mijn forum. Sommige worden compleet genegeerd door de bots en crawler, andere halen idiote weergave aantallen.
Op deze zonnige zondagochtend in vakantietijd verwacht ik 2 á 3 geregistreerde kijkers op mijn forum, er zijn er bijna 2100.
Maar als forumbeheerder kan je je wel wapenen tegen een deel van deze ongein.
Grote verschillen per topic komen inderdaad voor, ook op mijn forum. Sommige worden compleet genegeerd door de bots en crawler, andere halen idiote weergave aantallen.
Op deze zonnige zondagochtend in vakantietijd verwacht ik 2 á 3 geregistreerde kijkers op mijn forum, er zijn er bijna 2100.
Maar als forumbeheerder kan je je wel wapenen tegen een deel van deze ongein.
Moneyman
en ClaimConcept
vinden dit leuk
-
De Posthoorn
In het vervolg maak ik een screenshot van OP's die door de redactie worden geplaatst. Nodig omdat gewoon ontkent wordt dat een OP is aangepast nadat ik er op had gereageerd. Gaat om dit topic
gezondheidszorg-instellingen-f46/mag-ee ... 05812.html
Daar stond eerst een stukje tekst in van: 'voor sommige behandelingen bij de tandarts moet je betalen' . Daar reageerde ik op met 'zijn er ook gratis behandelingen dan'. Even later kijk ik, is geruisloos mijn reactie verwijderd en de tekst aangepast.
Daar reageerde ik dan weer op met 'Mooi is dat, de OP (na mijn - verdwenen - commentaar) aanpassen zonder dat even te melden.'
Krijg ik een PB met: 'Deze comment lijkt niet aan te sluiten bij het topic waar het in staat, aangezien deze nieuwe geopend is en nog geen commentaar bevatte. Daarom wordt deze verwijderd.'
Zo sneu dat een redacteur gaat doen alsof ik achterlijke Henkie ben. Voortaan screenshots dus.
gezondheidszorg-instellingen-f46/mag-ee ... 05812.html
Daar stond eerst een stukje tekst in van: 'voor sommige behandelingen bij de tandarts moet je betalen' . Daar reageerde ik op met 'zijn er ook gratis behandelingen dan'. Even later kijk ik, is geruisloos mijn reactie verwijderd en de tekst aangepast.
Daar reageerde ik dan weer op met 'Mooi is dat, de OP (na mijn - verdwenen - commentaar) aanpassen zonder dat even te melden.'
Krijg ik een PB met: 'Deze comment lijkt niet aan te sluiten bij het topic waar het in staat, aangezien deze nieuwe geopend is en nog geen commentaar bevatte. Daarom wordt deze verwijderd.'
Zo sneu dat een redacteur gaat doen alsof ik achterlijke Henkie ben. Voortaan screenshots dus.
kuklos
vindt dit leuk
Te triest voor woorden inderdaad.
-
StevieNL81
Ik las het originele bericht en je reactie.
Wederom -1 voor geloofwaardigheid van Moderatie. En ook punt aftrek voor zinsopbouw:
In dit artikel beschrijven hoe dit wordt berekend:
Wederom -1 voor geloofwaardigheid van Moderatie. En ook punt aftrek voor zinsopbouw:
In dit artikel beschrijven hoe dit wordt berekend:
De Posthoorn
vindt dit leuk
-
Consumenneke
U betrapt de redactie van Radar Online op een onzorgvuldigheid, maakt daar een opmerking over, de tekst wordt hersteld en daarmee is uw opmerking overbodig.De Posthoorn schreef: ↑13 aug 2026 13:57Zo sneu dat een redacteurtje gaat doen alsof ik achterlijke Henkie ben. Voortaan screenshots dus.
Ik stel voor dat de redactie u als dank een grote doos bonbons geeft en dat we er verder niet meer over zanikken.

Heel verstandig. Altijd van alles screenshots maken. Dan heeft u doorslaggevend bewijs, mocht iemand willen weten: wat is daar in hemelsnaam gebeurd op het forum van Radar?
-
De Posthoorn
Je begrijpt dus duidelijk niet waar ik pissig om ben! Redacteur doet alsof die fout er nooit gestaan heeft! Die flauwekul moeten ze maar bij simpele zielen in de uitzending doen.Consumenneke schreef: ↑13 aug 2026 14:28U betrapt de redactie van Radar Online op een onzorgvuldigheid, maakt daar een opmerking over, de tekst wordt hersteld en daarmee is uw opmerking overbodig.De Posthoorn schreef: ↑13 aug 2026 13:57Zo sneu dat een redacteur gaat doen alsof ik achterlijke Henkie ben. Voortaan screenshots dus.
Ik stel voor dat de redactie u als dank een grote doos bonbons geeft en dat we er verder niet meer over zanikken.
Heel verstandig. Altijd van alles screenshots maken. Dan heeft u doorslaggevend bewijs, mocht iemand willen weten: wat is daar in hemelsnaam gebeurd op het forum van Radar?![]()
En hou eens op met al die kinderlijke plaatjes van je.
Ron5300
, kuklos
, witte angora
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Ze hadden moeten melden dat ze een fout hadden gemaakt en deze hebben gecorrigeerd. Dat is volwassen gedrag.Consumenneke schreef: ↑13 aug 2026 14:28U betrapt de redactie van Radar Online op een onzorgvuldigheid, maakt daar een opmerking over, de tekst wordt hersteld en daarmee is uw opmerking overbodig.
Dit is weer het kleutergedrag wat iedereen zo zat is.Consumenneke schreef: ↑13 aug 2026 14:28Ik stel voor dat de redactie u als dank een grote doos bonbons geeft en dat we er verder niet meer over zanikken.
Heel verstandig. Altijd van alles screenshots maken. Dan heeft u doorslaggevend bewijs, mocht iemand willen weten: wat is daar in hemelsnaam gebeurd op het forum van Radar?![]()
witte angora
, J. Deltoer
, Nijogeth
, Ron5300
en De Posthoorn
vinden dit leuk
-
StevieNL81
Om zijn eigen motto te gebruiken .... Je hoéft niet te reageren als je niets zinvols hebt toe te voegen.
Moneyman
, De Posthoorn
, witte angora
, Ron5300
en J. Deltoer
vinden dit leuk