LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] "Uw gratis VISA kaart!"
-
"Uw gratis VISA kaart!"
Ik krijg vandaag een feloranje envelop, met opdruk die mij in grote letters feliciteert met mijn nieuwe VISAkaart. Nou heb ik zo'n ding niet aangevraagd, en normaal gesproken had ik die envelop ongeopend bij het oud papier gegooid, maar omdat hij op mijn naam geadresseerd was, maakte ik hem toch maar even open.
En dat is maar goed ook.
Want omdat ik ooit iets met PrimeLine heb gekocht, krijg ik over enkele weken een VISA Holland creditcard thuisgestuurd. Die is gratis, maar dan moet ik wel jaarlijks minimaal € 600,- besteden met dat ding, anders kost hij € 29,95 per jaar!
Ongevraagd, ongewenst. En als ik hem niet wil, zo staat in de brief, moet ik binnen 10 dagen de antwoordkaart insturen.
Opt out? Dat mág toch helemaal niet meer?
En dat is maar goed ook.
Want omdat ik ooit iets met PrimeLine heb gekocht, krijg ik over enkele weken een VISA Holland creditcard thuisgestuurd. Die is gratis, maar dan moet ik wel jaarlijks minimaal € 600,- besteden met dat ding, anders kost hij € 29,95 per jaar!
Ongevraagd, ongewenst. En als ik hem niet wil, zo staat in de brief, moet ik binnen 10 dagen de antwoordkaart insturen.
Opt out? Dat mág toch helemaal niet meer?
Re: "Uw gratis VISA kaart!"
zonder flauw te willen doen: nooit maar dan ook nooit in zee gaan met Prime-Line. De handelswijze zoals je nu ervaart stond ongetwijfeld ergens in de contractvoorwaarden (daar zorgen ze wel voor), dus je staat bij deze organisatie steeds weer voor verrassingen..
-
Ik heb ooit een Dell gekocht met uitgestelde betaling, dus gewoon na 11 maanden de PC in een keer betalen. Dat ging dus via PrimeLine. Die creditcard van PrimeLine kreeg je er weliswaar bij, maar die gebruikte ik nooit. Wat mij betreft ben ik ook geen klant meer bij PrimeLine.
Visa heeft blijkbaar ineens iets te maken met PrimeLine, en wil mij nu hun creditcard aansmeren. Nee, ópdringen.
Maar vooral die "als u de kaart niet opstuurt gaat u akkoord"-regeling, díe maakt me boos. Ik meen dat dat ook helemaal niet legaal is.
Visa heeft blijkbaar ineens iets te maken met PrimeLine, en wil mij nu hun creditcard aansmeren. Nee, ópdringen.
Maar vooral die "als u de kaart niet opstuurt gaat u akkoord"-regeling, díe maakt me boos. Ik meen dat dat ook helemaal niet legaal is.
Elk bedrijf kan een licentie krijgen om een Visa Card uit te geven. Dit heeft primeline dus ook. Let heeeeeeeel goed op de kleine lettertjes...
-
Hmja, die lees ik wel, maar mijn vraag vooral is: mag deze "opt-out" regeling wel? Volgens mij is nl. niet toegestaan?
het zit zo,
ik werk bij een grote beddenwinkel en je kan ook via primiline aankopen doen.
zij hebben dan de optie informatie van andere bedrijven aangevinkt, wat zij al in de regel niet doen... dus daaroor krijg je je visakaart! gewoon goed meekijkenn als ze weer een aanvraag doen...
groeten loreen
ik werk bij een grote beddenwinkel en je kan ook via primiline aankopen doen.
zij hebben dan de optie informatie van andere bedrijven aangevinkt, wat zij al in de regel niet doen... dus daaroor krijg je je visakaart! gewoon goed meekijkenn als ze weer een aanvraag doen...
groeten loreen
Dat is niet waar, want dat gaat alleen om INFORMATIE. Nu wordt er een product GELEVERD door Visa, en dat is gewoon helemaal niet toegestaan.
Gaat het bij Dell niet om een gewiekste winkeljuf die aanvinkt dat de klant allerlei ongevraagde rotzooi krijgt toegestuurd, want bij Dell vul je die aanvraag zelf in.
Maar wel leuk om te weten wat jullie in die beddenwinkel doen met argeloze klanten die via PrimeLine willen betalen. Waar staat die winkel en hoe heet hij?
Maar wel leuk om te weten wat jullie in die beddenwinkel doen met argeloze klanten die via PrimeLine willen betalen. Waar staat die winkel en hoe heet hij?