LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ADSL + telefonie; welke provider, wat kost het?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
dorbeck

ADSL + telefonie; welke provider, wat kost het?

Ongelezen bericht door dorbeck »

ADSL + Telefonie informatie

Het is een heidens karwei, zoeken naar een goede provider die redelijk goedkoop adsl + bellen levert. Je blijft speuren op de (expres?) oninzichtelijke sites van de providers. Het kostte me inmiddels aardig wat tijd, dus ik dacht ik kan het wel even op een forum zetten. Dit is een aardig overzichtje:

Wanadoo lijkt op dit moment de goedkoopste: 27,50 voor ADSL (niet via KPN) ( downloadsnelheid 1024) en onbeperkt bellen naar vaste nrs in NL. Daarnaast nog zo’n 10 euri voor KPN belbudget. Totaal 37,50. Echter, veel geklaag over problemen op de forums, o.a. dat het bereik van de draadloze modem niet voldoende is.

Scarlet ONE kost totaal 39.95. Dit is de prijs van de goedkoopste ADSL-aanbieding en om met Beau te spreken: ‘met slechts een lousy 254 kb/s!’ Verder bestaat het onbeperkte bellen slechts uit 500 minuten pm. Dat is echt veel te weinig! En dan nog 40 euri activeringskosten. Nepper en dus afrader eerste klas!!!

Tiscali heeft dit moment een aanbieding van 30 euri voor ADSL (niet via KPN) met een downloadsnelheid van 4096 k/s!!! Daarnaast onbeperkt bellen naar vaste nummers in NL! Volgens helpdesk zitten daar bij gewone particuliere gebruikers geen grenzen aan fair-use policy. Verder nog zo’n 10 euri voor een belbudgetabonnement oid. Totaal dus zo’n 40 euri. Wel even 30 euri bijbetalen voor een geschikt modem (eenmalig). Het is pas net opgestart dus de betrouwbaarheid moet nog blijken. Ook hier zijn kinderziektes te verwachten.

Versatel heeft ADSL Family (niet via KPN) (downloadsnelheid 1024) op dit moment in de aanbieding voor 30 euri inclusief onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. Het bellen loopt echter niet via internet maar middels carrier-pre-select via de KPN. Je moet dan een belbasisabonnement hebben van zo’n 18 euri per maand. Totaal dus zo’n 47,50 per maand.

Let wel bij allemaal moet je nog een behoorlijk tikbedrag betalen voor servicenummers (0900), 06-nummers en bellen naar het buitenland. Maar je betaalt geen 20 euri meer per maand voor de KPN ASDL verbinding.

Ik voel zelfs het meest voor Versatel, omdat het bellen middels carrier-preselect het meest betrouwbaar is. Iets duurder, maar ja. Ik zelf bel al anderhalf jaar met bel1601 voor een halve cent per minuut en dat werkt perfect. Verder hoef je niet allerlei nieuwe kabels aan te leggen van telefoon en PC naar dat ene modem. Je computer gaat in een gewoon usb-modem en je telefoon blijft gewoon in de KPN aansluiting zitten. Daarnaast geef je KPN nog niet helemaal op, altijd makkelijk als het allemaal nog niet zo goed werkt.

Overigens moet je steeds eerst checken of provider wel levert op jouw postcode.

Verder zullen de snelheden de komende tijd aanzienlijk toenemen en de prijzen verder omlaag gaan gezien de toenemende concurrentie. Na 31 maart zullen de prijzen er weer anders uitzien. Soms is het tijdelijk weer wat duurder, dus pik een goed moment om over te stappen.

Stap pas over als je bijna aan het eind van je huidige abonnement bent. Minimaal een maand voor afloop van je contract. Anders ben je veel kosten kwijt.

Bij Versatel, mijn huidige provider kan je in die periode gewoon een nieuw contract afsluiten voor bijvoorbeeld een goedkoper abonnement (actieaanbieding van dat moment) of bijv naar een lagere snelheid gaan die goedkoper is. In principe moet dat bij iedere provider kunnen. Even onderhandelen scheelt je al gauw tientallen euro’s per jaar. Je moet dat dus wel doen voor je contract weer stilzwijgend is verlengd.

Verder is er ook nog Voice over IP e.d maar daar weet ik weer niets van. Is meer een beetje voor hobbyisten (ik bedoel mensen die wat meer verstand hebben van computers dan ik haha) Chello kabel vind ik duur en UPC is een ***-bedrijf, dus ik zou het niemand aanraden.

Succes. Groeten. Dorbeck.

bokkie

Re: ADSL + telefonie; welke provider, wat kost het?

Ongelezen bericht door bokkie »

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

pfff weer zo 1 die een 4 mbit lijntje wil met gratis bellen voor 29.95

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Ik weet het nog niet helemaal zeker maar waarschijnlijk kan je vanaf aug bij Versatel ook zonder Pre.Carrier bellen.
Wat wel zeker is dat je ook TV kan kijken .

Kobus56

Ongelezen bericht door Kobus56 »

Kijk ook naar de aanbiedingen op www.tweakdsl.nl

Inter

Ongelezen bericht door Inter »

Gesloten