LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2x aangetekekende brief gehad

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
zxc
Berichten: 77
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:34

2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door zxc »

mijn vrouw (eegaleaser)heeft het contracht nietig verklaard
was vandaag niet thuis, kreeg twee aangetekende brieven van dexia.
meschien wordt het geld teruggestort :lol: :lol:
zal wel een afwijzing zijn.(wie weet het?)
mvg zxc

saskia
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 dec 2003 17:49

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door saskia »

Vandaag mocht ik van de firma Dexia maar liefst 3 aangetekende brieven ontvangen. Met handtekening retour.


Mijn betalingsachterstand stond er in vermeld met het dringende verzoek dit bedrag te voldoen anders zouden ze de aandelen gaan verkopen en mij, ondanks bemiddeling Duisenberg, aansprakelijk stellen voor restschuld
voor niet betaalde maandtermijnen
voor incassokosten.

Zo te zien echter is hun administratie rommeltje. Op de achterkant van elk formulier, voor elk contract een, wordt de achterstand vermeld.
Dit was bij alle drie de contracten foutief weergegeven.

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door erwinl »

De eindafrekening die ik van Dexia heb gekregen klopt helemaal niet.

Het aantal gekochte aandelen komt niet overeen.

Is er wel een administratie?

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door cornelis »

Het valt ook niet mee om een juiste einafrekening te sturen als er geen aandelen zijn gekocht.
Groetjes

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door annemaria »

Ik snap niet hoe jullie omgaan met de spanning van die "onbetaalde rekeningen". Ik zou 's nachts geen oog meer dicht doen.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Ik mag vandaag 2 berichten van Dexia op het postkantoor ophalen.
O.D.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door trudy »

Ik heb ook nachtenlang geen oog dicht kunnen doen, maar daar gaan je ogen zo van open staan, dat het me ineens duidelijk werd hoe ik opgelicht ben.

Er zijn verschillende fasen: eerst de schrik (geen oog meer dicht), dan de waarheid (de ogen gaan figuurlijk open), dan ongeloof (wat is dit? de min voor het bedrag is een typefout), dan de angst (hoe ga ik dit betalen en als ik dat niet kan, wat dan?), dan de boosheid (waarom ben ik niet beter voorgelicht?) en die boosheid slaat over in woede. Daarna word je fanatiek en weigert nog iets te betalen (al zou ik de hoofdprijs in de Staatsloterij winnen).

Het Incassobureau met alle intimidatie en dreigingen, waar ik nog nooit in mijn leven iets mee te maken heb gehad, deed mij dan ook niets meer, mede dankzij de hulp en steun van mensen op dit forum en niet in de laatste plaats van Piet Koremans van PAL, die een reuze steun is voor veel gedupeerden.

Wanneer ik verstoken zou zijn geweest van informatie en het feit dat ik niet de enige ben die dit is overkomen, zou ik nu in een inrichting zitten, een soort Parnassia en dus door Dexia gedagvaard worden. Daar schijnen ze goed in te zijn. De zwakkeren pakken we het eerst.
Laatst gewijzigd door trudy op 24 mar 2005 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Janny »

annemaria


Geplaatst op 23 Mrt 2005 23:45 door annemaria


--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap niet hoe jullie omgaan met de spanning van die "onbetaalde rekeningen". Ik zou 's nachts geen oog meer dicht doen.


Ik heb 1.1/2 jaar geleden alles in handen gegeven van een goede advocaat, en deze verzocht voor mij alle correspondentie te voeren. Dit is ook direct doorgegeven aan Dexia. Ik heb daarna nog èènmaal een telefoontje gehad. waarbij mijn man de telefoon opnam. Hij heeft toen aangegeven , dat ik niet in staat was ( de zenuwen)om de persoon te woord te staan, en dat alles in handen van de advocaat was, Waarna gevraagd werd ,wie die advocaat dan wel mocht zijn. Mijn man verwees hem naar de correspondentie en dat hij daar maar in moest zoeken. en dat er verder van onze zijde geen mededelingen werden verstrekt.

tot nu toe geen contact meer gehad.

uiteraard wel met de advocaat, en dit naar tevredenheid.

Hoe ik slaap, met de ogen dicht, en ik zie wel.

Janny

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door annemaria »

Fantastisch! De ondersteuning van een goede advocaat zal inderdaad wel wat rust geven.

Gast

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Gast »

Alleen jammer dat ze zo duur zijn 8)

annemaria
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 nov 2003 20:42

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door annemaria »

Ja, dat zal ook wel voor maagproblemen zorgen! :oops:

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Janny »

ja , maar de restschuld nog meer.

Bovendien, mijn man heeft niet getekend. Dus er is goede hoop.

Zonder advocaat ben je helemaal aan wilde beesten overgeleverd.

Zonder kleerscheuren kom je er niet vanaf.

Janny

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Hans A »

Saskia,

bel naar Dexia en vraag ALLE betalingen die ze hebben genoteerd op. Schriftelijk krijg je niets maar telefonisch kon ik alle bedragen plus datums krijgen.
Er klopt bij mij ook geen hout van.
Noteer naam plus datum plus tijd. Kun je later altijd op de opname terug vallen.
Ook ik betaal niet meer. Dexia zegt: betaal nou maar dan verrekenen we het later weer. Ik probeer PAS een half jaar om een aantal betalingen gecorigeerd te krijgen, heb zelfs copieen van afschriften opgestuurd. Maar dexia is het zogenaamd al een half jaar aan het uitzoeken. De vorderingen (tgv Dexia slechte administratie) gaan gewoon door! Ook mijn contract wordt beëindigd. Gelukkig maar, want nu is het de verantwoording van Dexia daar die mij blijft bestoken met onterechte vorderingen!
Mooi weer een punt erbij voor als ik voor de rechter kom!

Groeten Hans A

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door studex »

Ik betaall , volgens mijn dossier , al 11 maanden niet meer.
En ik heb maar slechts een sommatie gekregen maar tot nu toe GEEN brieven van dexia.
Want dexia is reeds gedagvaardigd door mijn advocaat.

M. vr. Groet

Studex.

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door trudy »

Mijn betalingsachterstand stond er in vermeld met het dringende verzoek dit bedrag te voldoen anders zouden ze de aandelen gaan verkopen en mij, ondanks bemiddeling Duisenberg, aansprakelijk stellen voor restschuld


Begrijp ik hier dan uit, dat, wanneer je die zgn. restschuld betaalt, de bemiddeling van heer Duisenberg WEL op jou van toepassing is?
Hoezo? Terugbetalen doen ze toch niet?

Als je dus niet betaalt, is deze bemiddelingspoging NIET op jou van toepassing?
Dacht dat tenminste restschulden kwijtgescholden zouden worden.

Of bedoelen ze dat je geen betalingstermijnachterstand mag hebben, maar dat je de restschuld niet hoeft te betalen?

Wat bedoelt Dexia nou in die brief? Is dit logica? Ik begrijp het niet.
Of begrijpen ze het zelf ook niet meer en dreigen maar een beetje willekeurig in het rond en rotzooien maar wat aan. Uiteindelijk wat daar nog zit te werken, schijnt niet meer aan een baan te kunnen komen, anders was je daar toch al lang weg? Uit dat zinkende, stinkende schip. Wat een job......bah in dat half lege gebouw.

Ik kan me nog herinneren toen we die demonstratie hielden voor het Dexia-gebouw, dat ik met nog twee anderen in de voordeuropening (draaideur) stond en de Turkse portier met de handen omhoog naar ons toe kwam rennen dat we op moesten duvelen anders zou de politie gebeld worden. Nou, de politie moet nog steeds gebeld worden. Ze keken wel uit. Er was pers aanwezig, die hadden leuke foto's kunnen maken van drie tegenstribbelende vrouwen die van die draaideur werden weggesleept.

Pleuni
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2005 13:52

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Pleuni »

dat ik met nog twee anderen in de voordeuropening (draaideur) stond en de Turkse portier met de handen omhoog naar ons toe kwam rennen dat we op moesten duvelen anders zou de politie gebeld worden.
tjeetjemineetje dat die portier Turks was en dat je nog kans had hem dat te vragen in de gauwigheid! :shock:

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door trudy »

Gauwigheid? Welke gauwigheid? Ja hoor alle tijd om ons voor te stellen. We hebben er uren gestaan en gewacht tot de politie zou komen die hij zou bellen om ons van de ingang te laten verwijderen. Alleen die liet het blijkbaar afweten.

Maar wanneer u nooit gedemonstreerd heeft, zal u wel niet zo op de hoogte zijn van de tijd die we erin gestoken hebben. Maar ja, je moet wel wat doen om je centen terug te krijgen. Van niks komt ook niks en je kan niet altijd anderen de kastanjes voor je uit het vuur laten halen en zelf in je luie stoel blijven zitten, niet waar?

Bent u ook gedupeerde? O ja, dacht me te herinneren dat u de restschuld op advies van Leaseverlies betaald heeft. Goh.....tjeetjemineetje......wat jammer nou toch...... :shock:

vr.gr.

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door marcel23 »

Op dit moment weet niemand waar hij/zij aan toe is en waaraan goed te doen. Dus gaan ze maar weer eens wat proberen. Wellicht trappen er weer een aantal gedupeerden in en gaan betalen.

Ze maken misbruik van de onduidelijkheid die ontstaan is i.v.m. de bemiddeling van Duisenberg om te proberen geld los te krijgen van de gedupeerden.

Hoe ver kan een 'bank' zakken....

Pleuni
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 mar 2005 13:52

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Pleuni »

trudy ik vind je de moeite van het reageren niet waard.voor mij ben je een kortzichtige racis....met je opmerkingen over restschuld en nationaliteit. de portier wat maakt het uit waar ie vandaan komt.....al komt ie vandaan waar jij vandaan komt......want erger kan niet ......

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: 2x aangetekekende brief gehad

Ongelezen bericht door Hans A »

Hoi Pleuni

misschien is het verstandig als we ons bij het onderwerp houden en ons niet bezig houden met NONdiscriminatie. Inderdaad is het overbodig om aan te geven dat de portier van turkse afkomst was. Maar Trudy zegt er verder niets verkeerd over. Dus om iemand alleen daarom uit te maken voor "een kortzichtige racis....".
Ik heb je nooit op deze manier zien reageren als er iets over andere nationaliteiten wordt gezegt. En er is op dit forum o.a. grof gescholden over de belgen en een BELGISCHE bank.......

Dus: svp terug naar het onderwerp en zand erover :wink:

Gesloten