LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen van een keukenkoper, deel 2

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tal
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 feb 2005 20:53

Ervaringen van een keukenkoper, deel 2

Ongelezen bericht door Tal »

Vervolg van ''Ervaringen van een keukenkoper'' van 22 maart jl.

Het bezoeken van verschillende keukenzaken die tot hetzelfde concern behoren (MG) heb ik niet als verloren tijd beschouwd.
Het heeft mij zeer duidelijk gemaakt dat de hier gehanteerde verkoopstrategie bij mij niet werkt en dat ik hier dus geen zaken kan doen.
Het heeft mij ook geleerd om verder te zoeken naar de juiste prijs kwaliteit verhouding en zo ben ik oa. ook op dit forum gekomen en was verbaasd over de gelijkluidende reacties van de potentiele keuken kopers.

Via de links en informatie op dit forum ben ik meer te weten gekomen over de internet prijzen van apparatuur en werkbladen.
Ook over de fabrikanten van keukens en hun (soms subjectieve) kwaliteitsbeoordeling door de deelnemers van dit forum. Allen bedankt.


Door al deze informaties was ik er achter gekomen wat ik wilde en kon met een duidelijk omlijnd plan de keukenwinkel binnen stappen.

Enkele zeer waardevolle tips (bedankt Scara) in praktijk gebracht.

1. Ik had een budget vastgesteld voor de aankoop van de keuken.
2. Op het gebied van de fabrikant en type keuken had ik een referentie vastgesteld en dit was Systemat. Iedere ander merk keuken werd hier aan getoest.
2. Aan vrienden en kennissen gevraagd waar zij hun keuken gekocht hadden en hun tevredenheid gepeild.
3. Een selectie gemaakt van de keukenleveranciers die bezocht moest worden ( in mijn geval 2)
2. Een open benadering toegepast bij de verkoper van het keukenbedrijf, bv. bekendheid met het fenomeen ''marge'', prijzen van apparatuur en werkbladen op internet.
3. Openlijk de prijzen besproken en vergeleken met die van internet en samen de marge en korting afgesproken.
4. Zeer goed advies ontvangen van de beide verkopers (eigenaars) ivm. het aanpassen van de keukenopstelling en veranderen van de bovenkasten etc.
5. Na een moeilijke keuze, want beide bedrijven hadden dezelfde prijs, kwaliteit en voorwaarden, vanwege de logistiek toch gekozen voor een leverancier in onze provincie. De firma Huizenga Keukenstyle b.v in Zwaagwesteinde.
6. Mijn dank gaat ook uit naar Keukencentrum van Wijk in Zevenbergen, die de lol in het kopen van een keuken weer heeft terug gegeven.

De moraal van het verhaal:
Ga goed geïnformeerd op stap naar een onafhankelijke, locale keukenleverancier die is aanbevolen door familie /vrienden/kenissen en je zult zeker slagen en plezier hebben in het uitzoeken.

Voor de geïnterseerde hier de websites van beide leveranciers.
www.keukencentrumvanwijk.nl
www.huizenga-keukenstyle.nl

Gast

Re: Ervaringen van een keukenkoper, deel 2

Ongelezen bericht door Gast »

En dan dadelijk deel 3, deel 4, deel 5, deel 6, deel 7

Tros Radar,

1. Onderwerp bestaat al!
2. Reklameuitingen worden door jullie niet geaccepteerd? OF wel?

Weten jullie het zelf nog wel?

KS

Radar
Site Admin
Berichten: 5518
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ervaringen van een keukenkoper, deel 2

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten. Met de zoekfunctie bovenaan het forum kunt u het onderwerp terugvinden.

TROS Radar Internetredactie

Gesloten