LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kapotte warmte en watermeter

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
SarahT
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2005 14:21

kapotte warmte en watermeter

Ongelezen bericht door SarahT »

Ik woon sinds 1 mei 04 in een goed geisoleerde studio van 40m2.
Voor mij woonde hier een junk die wegens betalingsachterstand en verwaarlozing het huis is uitgezet.
Ik heb 3 meters: electriciteit, warmte (stadsverwarming) en warmwater. De electriciteitsmeters zijn nieuw geplaatst. De warmte en watermeter zijn nooit vervangen. Deze geven nu problemen:
Het afgelopen jaar zou ik 76GJ warmte verbruikt hebben en 73m3 water. Deze hoeveelheden zijn buitengewoon hoog, terwijl ik zeer zuinig leef (mijn energieverbruik was in totaal 500 kwh). Mijn buren hebben allen een veel minder hoog verbruik dwz tussen de 10 en 30 GJ en tussen de 10 en 30 m3. Dit is opmerkelijk omdat deze buren allen groter wonen. Het idee is nu dat er iets kapot is met beide meters.
Ik zit in dubio wat nu te doen. Eneco adviseert mij om de meters te laten ijken ad 400 euro per meter. Zijn zij mij niet verplicht dit op eigen kosten te laten doen, aangezien dit verbruik gewoon zeer ongebruikelijk is voor iemand in mijn situatie. Zeker gezien de geschiedenis van de vorige bewoner (die wellicht geknoeid heeft in de kast).

Heeft iemand ervaring met op hol geslagen meters en advies hierover?
Ik hoor het graag.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: kapotte warmte en watermeter

Ongelezen bericht door harrie112 »

Hallo Sarah, Die watermeter zou ik maar geloven, die gaat alleen maar langzamer draaien als ie oud wordt.
Stadsverwarming is inderdaad het vraagteken, ik weet dat er veel defecte meters zijn geleverd in Zoetermeer/Oosterheem, merk was Agpo. Ik denk echter dat er bij het betrekken van je woning niet de juiste beginstanden zijn genoteerd/doorgegeven/geschat of zo. Kijk al je papieren eens na hoe dat zit en of dat klopt met je afrekening. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen maar schrijf elke maand alle meterstanden op want anders kun je nergens op terugvallen.
Als je een Agpo meter voor verwarming hebt kun je overwegen het ding te laten ijken. Heb je gelijk dan kost het je niets, anders wel veel geld.
Sterkte, Harrie

Gesloten