LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ergenis geen plaats in trein 2de klas

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Niet willen wachten of gewoon een trein eerder willen nemen? Dan ook niet zeuren!
Hoe moet je een trein eerder nemen als je al de allereerste hebt? Dan maar de laatste van de dag ervoor nemen en 6 uur te vroeg op je werk komen? Kan ik net zo goed op mijn werk blijven slapen!

Ja waarom voeren we dat niet in? Iedereen op school of op het werk blijven slapen. Dat scheelt een hele hoop reizigers, kunnen de mensen die niet zo vaak met de trein reizen tenminste normaal zitten! Rot toch op man!!

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe moet je een trein eerder nemen als je al de allereerste hebt? Dan maar de laatste van de dag ervoor nemen en 6 uur te vroeg op je werk komen? Kan ik net zo goed op mijn werk blijven slapen!
Tsjonge, tsjonge, wat ben jij zielig zeg!
Volgens mij klopt het niet dat de eerste trein bomvol zit en er geen plaats meer is.
Jarenlang met de 1e intercity van Maastricht naar Amsterdam gereden (= 2,5 uur treinen). Pas in Eindhoven ( 1uur later) begon het drukker te worden, maar was nog steeds plaats. In Den Bosch (na 1,5 uur reizen) werd het echt drukker en in Utrecht kon je pas spreken van een bomvolle trein. Maar ja, dan was het inmiddels ook 2 uur later en zat je echt midden "in de spits", zoals dat dan heet.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Halloooo...ik heb nergens geschreven dat ik geen zitplaats heb, die heb ik gewoon. Maar geloof me er zijn ook treinen die al vol zijn, als ze de allereerste zijn. Jij kan echt niet weten of alle treinen die als eerst rijden vol of niet vol zijn.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Jarenlang met de 1e intercity van Maastricht naar Amsterdam gereden (= 2,5 uur treinen). Pas in Eindhoven ( 1uur later) begon het drukker te worden, maar was nog steeds plaats. In Den Bosch (na 1,5 uur reizen) werd het echt drukker en in Utrecht kon je pas spreken van een bomvolle trein. Maar ja, dan was het inmiddels ook 2 uur later en zat je echt midden "in de spits", zoals dat dan heet.
Je spreekt je zelf een beetje tegen hoor! Op de totale rit die jij neemt (nam), is het dus niet mogelijk om een eerdere trein nemen, zoals jij (of die andere persoon) dat voorstelt.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Dutchy »

Eruit al die luxe stoffen 1e klas stoelen en maak er 2e klas van!!
Ik heb nooit echt begrepen wat de 1e klas nou zoveel luxer maakt dan de 2e klas. Je gaat naar hetzelfde vieze toilet, kijkt uit dezelfde vuile ramen, gesjouw van passagiers die door de 1e klas naar de 2e klas moeten op zoek naar hopelijk nog een zitplaats, geen catering meer.
Zijn het nou alleen de stoffen stoelen en de iets grotere beenruimte die mensen meer geld doen betalen voor 1e klas?

Tosbaga

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Tosbaga »

het mag offiecieel niet, maar ik denk dat als je op een nette manier reageert en geen last bent voor de andere 1e klas rijders, het geen probleem zal opleveren. Ik zit bijna wekelijks 1e klas met mijn ov. Kben er pas 1 keer op aangesproken, en omdat ik netjes bleef mocht ik blijven zitten. Denk gewoon dat als je rustig met de conduteur praat hij niet zal zeuren. Er zijn van die domme lui die gaan meteen op hun tenen staan en gaan har roepen, net alsof de conducteur je dan niet hoort.

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn het nou alleen de stoffen stoelen en de iets grotere beenruimte die mensen meer geld doen betalen voor 1e klas?
Prive reis ik bijna altijd eerste klas. Buiten de spits is het in de eerste klas meestal lekker rustig. Geen blerende kinderen, geen jeugd met keiharde muziek en mobieltjes, geen grote kletsende groepen. Heerlijk rustig. En nee...ben geen oud mens, ben 35. Maar als ik 2 uur in de trein zit, dan vind ik het lekker om in de 1e klas te zitten, zodat ik uitgerust op de plaats van mijn bestemming aankom. Dus blijven die 1e klas!!!!!

rikkie69

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door rikkie69 »

Bij NS betaal je voor een vervoersbewijs, geen zitplaats. Ik reis zelf altijd eerste klas, en vind het bijzonder storend wanneer er mensen zonder dat ze daar recht op hebben gebruik maken van de eerste klas, koop een kaartje!

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

en dan mag je nog blij zijn dat niet iedereen uit de auto is zoals de overheid wilt ( zegt te willen). dan moet men zelfs op het dak meereizen. Nee met de NS kom je ergens!!

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

Indiase toestanden. :lol:

Gast

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Gast »

ik ga elke dag met de trein naar school, en in de meeste gevallen kan ik zitten. Ook als het spits is. Verder erger ik me ook wel een aan de luidruchtige geluiden en de te harde mp3 spelers. maar is het dan allemaal dan zo slecht? NEE zeker niet, mijn trein rijd bijna altid op tijd , dat kan je in veel andere landen niet zeggen.
Wees eens blij met wat wel hebt inplaats van alleen maar te zeuren.

lvwijk
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:00

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door lvwijk »

ik vind als je een kaartje koopt voor de tweede klas je dan ook mag verwachten dat je kan zitten en niet dat je met meerdere mensen in het gangpad moet staan omdat alle zit plaatsen bezet zijn. Je mag kan niet eerste klas zitten maar je moet wel zo zeg ik het zelf derde klas reizen. dit betekent dus gewoon staan in de tweede klas.

Dutchy
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mar 2005 16:19

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Dutchy »

Wat nu als je voor veel geld een 1e klas retourtje hebt gekocht, maar er tijdens de drukke spits in die 1e klas geen zitplaats meer beschikbaar is? De laatste vrije plekken zijn door 2e klas-passagiers in bezit zijn genomen omdat zij in hun 2e klas geen plaats meer konden vinden. Heb je meer betaald voor je treinkaartje en heb je nog geen stoel om op te zitten. Op zo'n moment word je toch witheet van woede?
Moeten die dure 1e klas coupé's niet gewoon verdwijnen om omgebouwd te worden tot 2e klas coupé's want laten we eerlijk wezen. De meeste reizigers reizen 2e klas.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: ergenis geen plaats in trein 2de klas

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee, de 1e klas moet NIET verdwijnen. Prive reis ik altijd 1e klas, gewoon omdat het rustiger is. En met dit weer lekkerder ook, want dan heb je tenminste airco. En soms is het best nog wel druk ook in de 1e klas. Dus niet afschaffen aub.

Gesloten