LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verzoekschrift m.b.t. inzage persoonsgegevens
Verzoekschrift m.b.t. inzage persoonsgegevens
d.d.15/09/2004 heb ik met behulp van de bij Tros Radar geplaatste brief, bij Dexia een verzoek ingediend om inzage te krijgen in mijn persoonsgegevens.
d.d.19/10/2004 kreeg ik van Dexia schriftelijk de mededeling dat mijn verzoek was afgewezen.
Hierop heb ik op 16/11/2004 een verzoekschrift gestuurd aan de Rechtbank, die mijn zaak op 26/01/2005 mondeling heeft behandeld, in het bijzijn van twee advocaten van Dexia.
d.d.23/03/2005 heeft de Rechtbank uitspraak gedaan, hetgeen mij schriftelijk is medegedeeld.
De Rechtbank heeft hierin letterlijk de volgende beslissing geformuleerd:
"De Rechtbank beveelt Dexia aan verzoeker op de voet van het bepaalde in artikel 35 WBP en met met inachtneming van hetgeen hierboven is overwogen, een overzicht te geven van de persoonsgegevens die zij betreffende verzoeker verwerkt"
Als iemand geinteresseerd mocht zijn in de hele Beschikking van de Rechtbank dan ben ik bereid hiervan een kopie toe testuren
d.d.19/10/2004 kreeg ik van Dexia schriftelijk de mededeling dat mijn verzoek was afgewezen.
Hierop heb ik op 16/11/2004 een verzoekschrift gestuurd aan de Rechtbank, die mijn zaak op 26/01/2005 mondeling heeft behandeld, in het bijzijn van twee advocaten van Dexia.
d.d.23/03/2005 heeft de Rechtbank uitspraak gedaan, hetgeen mij schriftelijk is medegedeeld.
De Rechtbank heeft hierin letterlijk de volgende beslissing geformuleerd:
"De Rechtbank beveelt Dexia aan verzoeker op de voet van het bepaalde in artikel 35 WBP en met met inachtneming van hetgeen hierboven is overwogen, een overzicht te geven van de persoonsgegevens die zij betreffende verzoeker verwerkt"
Als iemand geinteresseerd mocht zijn in de hele Beschikking van de Rechtbank dan ben ik bereid hiervan een kopie toe testuren
Re: Verzoekschrift m.b.t. inzage persoonsgegevens
Beste C. Kole,
mag ik a.u.b. een kopietje/
b.v.d. Ton
mag ik a.u.b. een kopietje/
b.v.d. Ton
Ja, C. Kole. Dat is fantastisch! Graag zou ik ook een kopie willen ontvangen. Dan weet ik de argumenten die in het verzoek moeten staan. Groetjes, Annemaria.
Er zijn al meer van dit soort uitspraken geweest. Volgens mij moeten er dus ook al mensen zijn die hun gegeven gekregen hebben.
Mensen laat eens iets horen als je iets ontvangt.
Er zouden onder andere de aankoop bewijzen van de aandelen bij moeten zitten.
Lijkt mij wel interessant om eens te vernemen hoe Dexia hier mee omgaat.
groeten Hans A
Mensen laat eens iets horen als je iets ontvangt.
Er zouden onder andere de aankoop bewijzen van de aandelen bij moeten zitten.
Lijkt mij wel interessant om eens te vernemen hoe Dexia hier mee omgaat.
groeten Hans A
-
Gefeliciteerd met uw positief verkregen uitspraak mevrouw/mijnheer C. Kole.
Ook ik zou graag desgewenst een kopie van uw uitspraak willen ontvangen, e-mail adres vind u linksboven aan.
Misschien ook een idee om deze uitspraak door te zenden naar zowel PAL als Pay-Back?
Bij welke rechtbank heeft uw zaak gediend, heeft Dexia (al) aangekondigd hiertegen in (hoger) beroep te gaan?
Ook ik zou graag desgewenst een kopie van uw uitspraak willen ontvangen, e-mail adres vind u linksboven aan.
Misschien ook een idee om deze uitspraak door te zenden naar zowel PAL als Pay-Back?
Bij welke rechtbank heeft uw zaak gediend, heeft Dexia (al) aangekondigd hiertegen in (hoger) beroep te gaan?
De rechtbank die deze uitspraak heeft gedaan is die van Den Bosch en de uitspraak was op 23 maart j.l.
welke rechtbank geeft Dexia opdracht om inzage te geven en welke rechtbank wijst het verzoek om inzage af?
Voor inzage:
Den Bosch
Lelystad (Zwolle)
Almelo
Tegen inzage:
Utrecht
Arnhem
Wie heeft aanvullingen hierop en nog niet gepubliceerde uitspraken (beschikkingen) zodat deze op onze website geplaatst kunnen worden.
Anderen kunnen hiermee hun voordeel doen.
Ik heb nog niet gehoord dat Dexia in een verloren zaak over inzage persoonsgegevens in hoger beroep is gegaan.
De advocaat van Nauta Dutilh die de zaak verdedigd voor Dexia heeft in Rotterdan al van te voren aangegeven dat hij in hoger beroep zal gaan als de rechter Dexia veroordeeld.
Rond 5 mei komen de uitspraken van de rechtbank in Rotterdam omtrent de weigering van de inzage verstrekking door Dexia.
Groeten,
Piet
welke rechtbank geeft Dexia opdracht om inzage te geven en welke rechtbank wijst het verzoek om inzage af?
Voor inzage:
Den Bosch
Lelystad (Zwolle)
Almelo
Tegen inzage:
Utrecht
Arnhem
Wie heeft aanvullingen hierop en nog niet gepubliceerde uitspraken (beschikkingen) zodat deze op onze website geplaatst kunnen worden.
Anderen kunnen hiermee hun voordeel doen.
Ik heb nog niet gehoord dat Dexia in een verloren zaak over inzage persoonsgegevens in hoger beroep is gegaan.
De advocaat van Nauta Dutilh die de zaak verdedigd voor Dexia heeft in Rotterdan al van te voren aangegeven dat hij in hoger beroep zal gaan als de rechter Dexia veroordeeld.
Rond 5 mei komen de uitspraken van de rechtbank in Rotterdam omtrent de weigering van de inzage verstrekking door Dexia.
Groeten,
Piet
Vraag bij inzageverzoeken dus altijd om een bij voorraad uitvoerbaar vonnis. Ook is het verstandig om aan de rechter te verzoeken om een dwangsom aan Dexia te willen opleggen indien de bank nalatig zou blijven om uitvoering van het vonnis te geven indien het inzageverzoek wordt toegewezen. Een redelijk bedrag hiervoor is € 500
per dag voor iedere dag of daggedeelte dat Dexia nalatig blijft, tot een maximumbedrag van € 20.000.
Zo heb je tenminste een stok achter de deur.
per dag voor iedere dag of daggedeelte dat Dexia nalatig blijft, tot een maximumbedrag van € 20.000.
Zo heb je tenminste een stok achter de deur.
Heeft er al iemand, na uitspraak van de rechtbank dat dexia inzage moet verstrekken, daadwerkelijk inzage gekregen?
Gr, Anne.
Gr, Anne.
Behalve bij de meeste rechtbanken in Nederland zijn er ook klachten ingediend bij de Geschillen Commissie Bankzaken.
De uitspraken in de drie behandelde zaken zijn zoals het hoort: Dexia moet inzage geven in de persoonsgegevens.
De uitspraken zijn te lezen op onze site, net als de uitspraken van de diverse rechtbanken.
Dexia is inmiddels bij de Geschillen Commissie Bankzaken in hoger beroep gegaan tegen de uitspraak van de geschillencommissie.
Groeten,
Piet
De uitspraken in de drie behandelde zaken zijn zoals het hoort: Dexia moet inzage geven in de persoonsgegevens.
De uitspraken zijn te lezen op onze site, net als de uitspraken van de diverse rechtbanken.
Dexia is inmiddels bij de Geschillen Commissie Bankzaken in hoger beroep gegaan tegen de uitspraak van de geschillencommissie.
Groeten,
Piet
Het wil er bij mij niet in dat er onder de rechters niet inmiddels de vraag leeft WAAROM Dexia zo halstarrig weigert met gegevens op tafel te komen. Een bewijs hiervoor gaf de kantonrechter in Lelystad (Zwolle), die aan Dexia opdracht gaf om op 23 maart j.l. met de bewijzen van daadwerkelijke aankoop van aandelen voor de dag te komen.
Hoe is dit afgelopen?
(Er kwam afgelopen week geen wekelijkse nieuwsbrief van www.rechtspraak.nl maar dat is misschen te wijten aan Goede Vrijdag en de daaropvolgende Paasdagen.)
Hoe is dit afgelopen?
(Er kwam afgelopen week geen wekelijkse nieuwsbrief van www.rechtspraak.nl maar dat is misschen te wijten aan Goede Vrijdag en de daaropvolgende Paasdagen.)
Hoi Piet,
dexia is niet in hoger beroep gegaan hoor, Dexia wil de uitspraak van de geschillen commissie bankzaken helemaal opnieuw laten "toetsen " door de burger rechter, en indien men hieraan niet meewerkt dan legt ze de "bindende uitspraak" naast zich neer,
Ton
dexia is niet in hoger beroep gegaan hoor, Dexia wil de uitspraak van de geschillen commissie bankzaken helemaal opnieuw laten "toetsen " door de burger rechter, en indien men hieraan niet meewerkt dan legt ze de "bindende uitspraak" naast zich neer,
Ton
Hallo Ton,
Je hebt gelijk, ze zijn niet echt in hoger beroep gegaan bij de Geschillen Commissie Bankzaken, maar ze laten het er niet bij zitten.
Zij maken gebruik van Art. 25 van het reglement van de Geschillen Commissie Bankzaken:
Maar één troost voor Dexia , voorlopig hebben ze nog geld genoeg om hieraan te besteden want ze krijgen één miljoen euro per dag van die gedupeerden die blijven betalen.
Draai die geldkraan dicht bij Dexia, niet iedereen is in de situatie om dit te doen, maar heb je geen probleem met die BKR registratie dan is het ernstig te overwegen om te stoppen met betalen en de rollen om te draaien.
Laat dexia nu maar zweten, stop de automatisch incasso en ga ze dagvaarden.
Hoe? Ton weet hier alles van.
Groeten,
Piet
Groeten,
Piet
Je hebt gelijk, ze zijn niet echt in hoger beroep gegaan bij de Geschillen Commissie Bankzaken, maar ze laten het er niet bij zitten.
Zij maken gebruik van Art. 25 van het reglement van de Geschillen Commissie Bankzaken:
Tja, het mag wat geld kosten.Artikel 25.
1.Vernietiging van het bindend advies van de commissie kan uitsluitend plaatsvinden door het ter toetsing voor te leggen aan de gewone rechter binnen twee maanden na de verzending van de uitspraak aan partijen. De rechter zal het bindend advies vernietigen, indien de uitspraak in verband met de inhoud of wijze van totstandkoming in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Door niet binnen voornoemde termijn de uitspraak aan de gewone rechter ter toetsing voor te leggen, wordt de uitspraak onaantastbaar.
2.Het geschil kan evenwel binnen twee maanden na ontvangst van het bindend advies door partijen, in volle omvang en met terzijde lating van het bindend advies door de bank aan de gewone rechter worden voorgelegd, indien het een geschil betreft met een financieel belang beneden € 60.000,--, waarvan de bank naar het oordeel van de gewone rechter aannemelijk maakt dat de uitspraak zo principieel moet worden geacht, dat het daarmee gemoeide belang voor de bank en/of de bedrijfstak in haar algemeenheid, de grens van € 500.000,-- zal overschrijden. De voor de consument met deze procedure en eventuele vervolgprocedures samenhangende kosten voor rechtsbijstand en de proceskosten komen voor rekening van de bank.
Bovendien betaalt de bank ongeacht de uitspraak van de gewone rechter de door de commissie aan de consument toegekende vergoeding, mits de consument bereid is in deze procedure(s) als partij op te treden. Is de consument daartoe niet bereid, dan wordt het advies geacht niet bindend te zijn en is de bank niet gehouden de uitspraak van de commissie gestand te doen en kan in afwijking van het bepaalde in het derde lid geen beroep op de nakomingsgarantieregeling van de NVB worden gedaan.
3.Indien het bindend advies van de commissie niet binnen twee maanden na verzending ervan door de bank is nagekomen en niet ter toetsing aan de gewone rechter is voorgelegd, treedt op verzoek van de consument de nakomingsgarantieregeling in werking van de NVB, indien de bank daarvan lid is.
Maar één troost voor Dexia , voorlopig hebben ze nog geld genoeg om hieraan te besteden want ze krijgen één miljoen euro per dag van die gedupeerden die blijven betalen.
Draai die geldkraan dicht bij Dexia, niet iedereen is in de situatie om dit te doen, maar heb je geen probleem met die BKR registratie dan is het ernstig te overwegen om te stoppen met betalen en de rollen om te draaien.
Laat dexia nu maar zweten, stop de automatisch incasso en ga ze dagvaarden.
Hoe? Ton weet hier alles van.
Groeten,
Piet
Groeten,
Piet