LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pretparken

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
woman4life224

Re: pretparken

Ongelezen bericht door woman4life224 »

hallo porky

Chimpie Champ heb ik nog nooit van gehoord is er een website van ?
leuk dat je het meld dat is inderdaad nog te doen
maar ook heb ik eens vergeleken maar de prijzen van een dierentuin zijn aanzienelijk lager dan de prijzen van een pretpark
in epe heb je ook dierenpark wissel dat is ook niet zo duur en toch ook wel erg leuk hoo r!

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

In reactie op dit forum over de te hoge prijzen van pretparken/dierentuinen;

De prijzen zijn eigenlijk niet zo hoog. Als je de Efteling neemt als voorbeeld die 24 euro kost p.p. lijkt dat duur. Maar per dag werken er zo'n 200 mensen (in het voor - en na-seizoen) die aan het eind van de maand hun loon krijgen. Laat ik als voorbeeld 5 euro netto loon p.u. nemen. 200 x 5 = 1000 euro per uur voor alle medewerkers bij elkaar. Men werkt 8 uur per dag, dan is dat 8000 euro. Dan tel ik niet het brandweerkorps, ambulancepersoneel en acteurs/actrices mee. Dan heb je nog; stroomkosten, waterkosten voor de wc's (die gratis zijn) en heel belangrijk; een verzekering, toeristenbelasting en dergelijke.

Dan lijkt het wel duur, maar het is ook een dagje uit. daar moet je dan gewoon voor sparen. Ik spaar daar ook voor, terwijl ik op een sociale werkplaats werk, waar de lonen bijzonder laag zijn, maar voor mij zijn 2x Efteling en een abonement op Ouwehand wel mogelijk. En als u mij niet geloof; probeer maar voor 498,65 euro rondt te komen. Mij lukt het zeker.

porky

Re: pretparken

Ongelezen bericht door porky »

en laat ik dan eens als voorbeeld nemen dat de efteling 500 klanten op een dag binnen laat. dat is dan 500 x 24 euro = 12000 euro. en dan nog eens het parkeergeld! 6 euro per auto. Neem 200 auto's 200 x 6 euro = 1200 euro in totaal praat je dan al over 13200 euro per dag!!!!!
Maar goed iedereen moet het zelf weten wat hij doet. Ons zal je daar niet tegen komen.

En woman4life224: het adres is www.chimpiechamp.nl er zijn meerdere vestigingen maar wij gaan meestal naar Aalsmeer. Dan zijn wij voor een dagje uit 13,60 kwijt i.p.v. 78 euro voor een dagje in de rij staan.

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

500???? je bent gek, meer dan een paar 1000 lopen er zeker rond, vandaar die enorme wachtrijen.
Las net in de krant , het is weer duurder geworden. Waarom????
Beter met z'n allen er eens niet heen gaan, dat ze daar eens gaan nadenken dat het niet meer te doen is om een dagje uit te gaan.

ChillPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:54

Re: pretparken

Ongelezen bericht door ChillPlace »

De Efteling is niet duur in prijs/kwaliteit verhouding,
de Efteling is dit jaar niet voor niets gekozen als beste pretpark
ter wereld ( kijk maar eens op http://www.2vandaag.nl/index.php?module ... &sid=29191# )!!
Trouwens als je je entreekaartjes voor de Efteling vóór het zomerseisoen
besteld betaal je niet extra!!!!
In de zomer werken er 800 mensen in de Efteling (acteurs enzo niet meegeteld).

ChillPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:54

Re: pretparken

Ongelezen bericht door ChillPlace »

Hier onder nog een paar tips voor als je naar de Efteling gaat:

1)Loop 's morgens direct naar attracties zoals de Pirana en de Bobbaan.
2)Kijk ook op http://www.efteling.nl/Page.aspx?PageId ... nguageId=1 hier kun je zien op welke dagen drukte wordt voorspeld.
3)Ga op een warme dag, de meeste mensen gaan dan namelijk naar het strand.
4)Bestel je entreekaartjes van tevoren zo hoef je niet te wachten bij de ingang, en in het zomerseisoen betaal je dan niet meer dan normaal.

Dit jaar worden er ook nog een paar electrische informatie borden geplaatst hierop kun je zien hoelang je moet wachten bij de attracties. :D (deze komen te staan op verschillende plaatsen in het park je kunt dan van de drukke attracties direct zien hoe druk het er is
zonder er naar toe te moeten lopen)

basket

Re: pretparken

Ongelezen bericht door basket »

Wees maar blij dat je naar de Efteling kan gaan. Je betaalt wel iets meer. Dat vind ik niet erg omdat Efteling al drie jaar de beste pretpark ter wereld is. We mogen trots zijn op onze landje. Ik heb vorig jaar gehoord dat Disneyworld in Parijs niet goed gaat. Nu weet ik niet. Efteling is nooit hetzelfde gebleven met de attracties. Er komt steeds een nieuwe attractie bij. De dolfarium is hetzelfde! Geen nieuws bij. Efteling bestaat al 25 of 30 jaar vorig jaar geloof ik.
Ik ben vroeger elk jaar op de koninginnedag naar de efteling geweest. 5 jaar geleden ben ik de laatste keer geweest. Omdat ik lang moet wachten bij nieuwe attracties. Dat is niet zo erg. 8)

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Het is nu zo schandalig duur dat we er niet mee heen kunnen, ik met mijn gezin. Hoe leuk we ook in Europa zijn ik zie er niets meer van terug, dus wat heb ik daar aan. En als t een beetje tegen zit sta je uren in de rij en heb je gewoon je geld er niet uit (3 atracties voor 24 euro wordt wat al te veel, toch? Dus voor mij kost de efteling, al 100 euro om er binnen te komen, auto nog parkeren en dan nog eten daar.
Dus al ruim 240 gulden voor alleen maar binnenkomen. Als ze dat in het guldentijdperk op de deur hadden gezet hadden we toch massaal op onze voorhoofd gewezen!!! In euro's lijkt t minder maar laat je niet neppen. Je mag zelf geen eten meebrengen, patatje kost daar minimaal 5 euro, dus ga maar zo door...

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Trouwens Disneyworld ligt in Florida en in Parijs heb je DisneylandResortParijs. Dat het al jaren niet zo goed gaat in Parijs kan kloppen, maar ze komen er iedere keer weer door heen. Zo ook nu!

Volgende maand opening van de nieuwe Spacemountain 2, dus dat wordt weer superrrrrrrrrrrr.

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Dat word weer smullen in parijs !!!!!!!!!Ik ga ook eens naar de efteling.Ben er al jaren niet geweest.Maar je schrikt wel van de prijs,en zeker met je kinderen.Allen veel plezier,en wie weet komen er nog
spaar acties of kortingen.Groetjes :!: :D

ChillPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:54

Re: pretparken

Ongelezen bericht door ChillPlace »

1) De Efteling is dit jaar 54 jaar.
2) Je mag eigen eten mee nemen naar de Efteling.

Trouwens het gaat nog steeds niet goed met Disney.

Maarre de Efteling presenteert in 2006 een nieuwe attractie:"'De Vliegende Hollander'' deze attractie gaat meer dan 20 000 000 euro's kosten (20 miljoen!!)

ChillPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:54

Re: pretparken

Ongelezen bericht door ChillPlace »

Er is trouwens een actie bij C1000 waarbei je voor 6 euro korting
op een Efteling kaartje kan sparen! (dus bij twee kaartjes scheelt dit 2x6=12 euro korting!!)

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Als je een paar weken geen boodschappen doet bij C1000 heb je 4 x 6 euro er zo weer uit.

ChillPlace
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2005 13:54

Re: pretparken

Ongelezen bericht door ChillPlace »

Waarom zou je je hebt toch eten nodig en andere producten.
Of je het nu koopt bij Ah Edah of C1000.

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

En als je nooit bij de c1000 boodschappen doet, schiet het ook niet op!

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

c1000 is nou niet de goedkoopste bedoel ik, dus als je daar een paar weken niet koopt kan je die kaartjes gewoon aan t loket kopen, ben je net zo duur uit!!

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Dat bedoel ik dus! Ik kom normaal ook niet bij C1000, dus waarom zou ik dat voor die kaartjes dan wel gaan doen? Er zit geen eens een C1000 bij ons in de buurt en zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet.

Ik spaar wel ff door en ga lekker naar Disneyland Parijs. Haal ik de boodschappen wel bij Dirk. Zeker als de spruitjes in de aanbieding zijn. :lol:

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Hoera,de spruitjes zijn in de aanbieding.bij je weet wel c1000 :lol: :!:

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Ah nee! Dat is voor mij te ver weg! Heb ik er nog geen voordeel bij. Ik wacht wel tot ze bij Dirk in de aanbieding komen!

Enneh, jullie gaan toch ook nog mee naar Disney?

Gast

Re: pretparken

Ongelezen bericht door Gast »

Wij mee naar parijs ??Ik heb zoiets gelezen.Weet niet met wie we mee zouden gaan.Maar we gaan echt niet naar parijs ,moet nog flink sparen.
En als ik ga dan moet er eerst nog wat geregeld worden met dieren. En dat kost ook geld.Voorlopig flink sparen eerst.gr :D :arrow:

Gesloten