LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geflitst bij rood licht...

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door woman4life »

Nou heb ik weer....
lekker een weekendje weg rijd je achter een vrachtauto en heb je genoeg afstand en word je toch nog geflitst voor door rood rijden.
de bekeuring moet nog komen maar hoe zou ik nu het beste bezwaar kunnen maken zodra die binnen is?

alsvast bedankt voor de reacties !

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Hamvraag is nu natuurlijk, ben je door rood gereden, ja of nee?
Je zegt dat je genoeg afstand hebt gehouden van de vrachtwagen voor je, maar daar ben je ook niet voor geflitst, zeg je ook zelf.
Wanneer je dus door rood bent gereden is de bekeuring terecht.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door woman4life »

maar dan kan ik de vraag stellen hangen die lichten wel hoog genoeg want ik kon niet zien of het nu groen of rood was terwijl ik wel degelijk genoeg afstand had van die vracht auto

Son of god
Berichten: 105
Lid geworden op: 06 aug 2004 16:17

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Son of god »

ik kon niet zien of het nu groen of rood was terwijl ik wel degelijk genoeg afstand had van die vracht auto
Kansloos om op deze grond bezwaar aan te tekenen. Als je het niet kon hield je dus NIET genoeg afstand.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

maar dan kan ik de vraag stellen hangen die lichten wel hoog genoeg want ik kon niet zien of het nu groen of rood was terwijl ik wel degelijk genoeg afstand had van die vracht auto.
Heb je het kenteken genoteerd van die vrachtwagen ?

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door woman4life »

maar wat is dan genoeg afstand 2 sec is wat ze zeggen dat je moet hebben en als je dan bv 5 sec hebt
ja hoever moet je dan achter een vracht auto rijden denk ik dan bij mezelf

maar het kenteken van de vrachtauto heb ik niet genoteerd.

en op welke gronden kan ik dan wel bezwaar maken ?

bedankt voor de antwoorden tot nu toe !

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Niet, je hebt dus duidelijk niet genoeg afstand gehouden en bent door rood gereden.
Dokken dus.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Maar wat is dan genoeg afstand?

NAK

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door NAK »

Hebben ze een heel mooi woord voor bedacht: Anticiperen

Ga er maar van uit dat alles om dit magische woord gaat draaien.

Als je namelijk had geanticipeerd = voor uit had gekeken, dan had je (mogelijk) kunnen zien dat het blijven volgen van die vrachtwagen een overtreding tot gevolg had.

Dus..................

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Het kenteken van die vrachtwagen is: 50-LN-KJ Mercedes.

gerard S

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door gerard S »

Ook ik was de pineut. Eind januari ben ik in Den Haag geflitst bij een rood verkeerslicht. Enkele weken geleden kreeg ik de bon voor de somma van € 95,00. Heel zuur geld, temeer ik het niet met deze boete eens ben. Ik reed namelijk absoluut door oranje. Tot op het laatste moment heb ik het verkeerslicht gevolgd, en ik heb niet gezien dat deze rood werd. Mijn bijrijder is die mening ook toegedaan. Dus ... gebeld met de Politie Haaglanden en de foto opgevraagd. Eerst € 4,50 betalen om de foto te krijgen, en dan ... grote verbazing van mijn kant. Vreselijk slechte foto's, waarop kennelijk mijn auto staat (niet kerkenbaar, veel te donker en te klein) en een uitvergroting van mijn kenteken. Dus ... ik zal het wel zijn. Daarover dus geen twijfel meer. Maar ik kreeg twee foto's. Eén waarbij ik net over de stopstreep ben en één een paar meter verder. Op beide foto's is het licht rood. Ik reed dus door rood, maar kon ik dat zien? Als het verkeerlicht rood werd op het moment van de eerste foto, dan stond ik met m'n auto ONDER het verkeerslicht, en kon ik dus absoluut geen rood licht zien. Wat wil men mij dan verwijten. Ik zou overtuigd zijn als ik een foto had waarop het licht rood was EN mijn auto dusdanig stond opgesteld dat ik het licht zou kunnen zien. Maar die foto is niet gemaakt. Nee, de eerste foto wordt gemaakt op het moment dat ik de lus in de weg passeerde die ONDER het verkeerslicht in de weg ligt. Maar hoelang is het licht dan al rood, en had ik dat kunnen zien? Op die vragen kreeg ik geen antwoord toen ik Politie Haaglanden die stelde. Ik moest het maar laten voorkomen, als ik het er niet mee eens was. Want, Ïk was toch door rood gereden volgens de foto?. Punt uit, geen duscussie meer mogelijk. Ik heb een paar vragen: Zijn er richtlijnen waar een fotocameraopstelling aan moet voldoen? Zo ja, waar kan ik die vinden en heeft bezwaar aantekenen in mijn geval zijn. Als ik laat voorkomen, loop ik dan risico meer te moeten betalen? Ik ben benieuwd.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien is dit nieuw voor je, maar je bent al verplicht om bij oranje te stoppen.
Je mag alleen door oranje wanneer je echt niet meer kan remmen.
Aangezien jij blijkbaar alle tijd had om het verkeerslicht in de gaten te houden, had je dus hoogst waarschijnlijk ook voor het verkeerslicht kunnen stoppen.
Je bent er dus bewust doorheen gereden en hebt het risico genomen om daar een bekeuring voor te krijgen.
Helaas pindakaas.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Waarom hangen die verkeerslichten in Europa eigenlijk niet net zo als in Amerika boven het kruispunt.

Kan een verkeerd idee zijn, maar heb altijd het gevoel dat deze daar makkelijker zichtbaar zijn en dat je minder gemakkelijk door rood rijdt.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Door rood rijden mag gewoon niet, daar hoef toch niet over gediscussieerd te worden zeg !!! Gewoon PECH !!!!

hertz

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door hertz »

??? wat heeft de afstand t.o.v. de vrachtwagen ermee te maken, je reed wel of niet door rood. :evil:

Inter
Berichten: 791
Lid geworden op: 31 jul 2004 18:28

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Inter »

Inderdaad een vreemd verhaal .Je rijdt door rood of niet .Dat je het verkeerslicht niet zag kwam gewoon dat je niet genoeg afstand nam van de vrachtwagen.Als dat wel was zoals je zegt dan had je het wel kunnen zien.
Het is zo al dom om op een kruispunt met (een) flitspa(a)l(en) niet op te letten .
Bij oranje wordt je niet geflitst en bij rood gaan de meeste niet direct flisten .

Dat ze dingen neer zetten op kruispunten neer zetten waar je veel te kort groen hebt kan het wel eens voorkomen dat men onbewust door rijdt maar je verliest het altijd helaas.

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door anXiro »

Inderdaad. U rijd inderdaad door rood of 'net niet'
Maar... als u echt niet de stoplichten kon zien of dergelijke, kunnen ze dit aan de foto wel zien *die je zelf ook nog kunt opvragen*.

Zodra je de brief/bekeuring krijgt, kun je een bezwaar indienen.
Sowieso word je 'betalingsdatum' dan verlengd als het (veel) te lang duurt. Ook kun je de foto opvragen zover ik weet. Na het bezwaar zal je een (persoonlijke?) brief terug krijgen of je bezwaar nu heeft gehad of niet.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

gerard S
Ik reed namelijk absoluut door oranje. Tot op het laatste moment heb ik het verkeerslicht gevolgd, en ik heb niet gezien dat deze rood werd.
Het is een L.. verhaal van deeerste categorie,
Beter heb ik ze nog niet gehoord.
Ik schat in dat je een beginned chauffeur bent die pas z'n rijbewijs heeft gehaald en voor wie het RVV een boekje is waarin priecies staat wat je fout mag doen in het verkeer.
Het oranje verkeerslicht geeft aan, kruising vrij. En dat betekent niet dat je dan nog door mag rijden.
Dus als jij je zelf een plezier wilt doen, moet je het beslist voor laten komen. Wordt de boete verhoogt met de proces kosten. Dan ben je maar slechts € 300,00 kwijt.

Gast

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door Gast »

Hoe zou het toch met de bekeuring van woman4life gaan? :roll:

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: Geflitst bij rood licht...

Ongelezen bericht door woman4life »

haha
ja heb hem nog niet binnen dus kan er nog niets over zeggen
maar in ieder geval zal ik je wel op de hoogte houden dan hoor
:evil:

Gesloten