LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hypotheek bkr

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ghostrider
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:00

Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Hallo,

Ik en van plan een huis te kopen en ben laatst naar de rabobank gegaan voor een hypoheekgesprek, het gesprek begon wel goed maar zodra de man zag dat ik bij het BKR stond met een A status gingen de boekjes dicht en melde hij mij doodleuk dat hij niks meer voor mij kon doen.
Het gaat hierbij om een winstverdriedubbelaar met een restschuld van 2060 € welke ik niet wil betalen en waar ik ook een rechtszaak over heb lopen.
In mijn ogen zou ik nooit bij het BKR mogen worden ingeschreven zolang ik een rechtszaak heb lopen, pas als de rechter zegt dat ik moet betalen en ik doe het niet zou dat pas mogen lijkt mij maar goed, weet er iemand ene manier om hier af te komen? Ik heb mn advocaat al gebeld, die zegt dat het niet mogelijk is en dexia vertikt het me ook maar te vertellen bij wie ik moet wezen om er af te komen en zegt dat het toch niet kan.

En als ik er niet af kan komen weet iemand welke banken wel hypotheken verstrekken en wat de nadelen er van zijn zoals extra rente?

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door sannie »

de postbank hebben wij een hypotheek lopen,en deze willlen ze om boven staande reden niet eens meer om zetten in een lagere rente,zodat we minder hypotheek zouden moeten betalen????we zijn nog steeds op zoek naar een hypotheek verstrekker die met ons in zee wil,en dat valt niet mee!!!maar we geven de moed nog niet op! :lol:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door impact »

Probeer het eens bij de SNS-bank. Eerder was ergens in het forum te lezen dat gedupeerden met een A-notering vanwege Dexia daar wel slaagden.
Succes!

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Vertel altijd eerst aan de hypotheek adviseur of bank, dat er een rechtzaak loopt en dat er besprekingen zijn met W. Duisenberg en DNB.
En dat je niet de schuld gaat betalen.
Wie weet begrijpen ze het dan.
http://www.garantiemakelaars.nl
http://www.RVS.nl
http://www.hypotheekservicedesk.nl *schuld lossen zij af helaas........, maar hypotheek loopt dan via http://www.snsbank.nl
Probeer maar, of je moet toch de grens over, in Deutschland heb je al een boerderij met grond voor 150.000,00 Eur!!!!
Succes!!!!!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door impact »

Goed advies. Maar die boerderij ligt voor dat geld zeker aan de Poolse grens? :lol:

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Nee hoor omgeving Leer achter Grony Groningen!!

Freddie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2004 16:29

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Freddie »

Beste lotgenoten,
Ook wij hebben erg veel moeite moeten doen om aan een nieuwe hypotheek te komen. Zelf heb ik een restschuld van € 26500,= en uiteraard een A status bij de BKR! Inmiddels heb ik een hypotheek gekregen bij Obvion (is ABP) en heb daarbij veel moeite moeten doen om het e.e.a. uit te leggen omtrent de Dexia affaire.....
Er is nog steeds hoop......
Freddie :wink:

Ghostrider
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:00

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Ik heb bij de SNS bank een hypotheek gesprek aangevraagt en bij de postbank aangegeven dat een adviseur contact met me op kan nemen. De postbank heeft mn voorkeur alleen niet. De SNS lijkt me wel wat, zeg ik al mn dingen bij de rabo gelijk op en breng het over naar de SNS bank
Ik zal ook nog even een afspraak maken met de hypotheker, die zullen er ook wel meer ervaring mee hebben.

Duitsland trekt me niet echt, :lol: blijf lekker in Groningen wonen

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Zolang het hier maar betaalbaar blijft, dan komt het wel goed :!:
Maar ik schrok er echt van hoe veel prijsverschil er was...................

CashDamageLeader
Berichten: 305
Lid geworden op: 04 mar 2005 11:45

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door CashDamageLeader »

Ik hoop dat Dexia maar weer oprot naar Belgie.............

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Math »

Bij ABNAMRO geen probleem voor hypotheek mits dat je eigen bank is.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door jeltol »

in de topic BKR wanneer op tv heb ik ook een reaktie gegeven over een rest schuld van 1500 euro dardoor een A codering en de negatieve reaktie van de postbank om een overwaarde van 150000euro te belasten met een krediet hypotheek van 50000 euro is afgewezen op basis van codering bij BKR dit schiet toch aan zijn doel voorbij waar heeft iemand wel hypotheek kunnen afsluiten met BKR notering??
gr hans

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Math »

Jeltol. heb je het over een hypotheek met overwaarde oversluiten of een nieuwe hypotheek afsluiten?. Zoals reeds gezegd, ga naar je eigen bank dat is altijd het beste. En nogmaals, in mijn geval AbnAmro geen probleem.

jeltol
Berichten: 84
Lid geworden op: 29 dec 2004 15:32

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door jeltol »

ok math
had je al een hypotheek lopen bij abn amro? had of heb je ook een a codering bij bkr en verder geen probleem bij afsluiten zelf wil ik een lopende hypotheek bij een andere aanbieder hoger oversluiten gr hans

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Math »

Jeltol, ben wat laat met antwoorden maar ik was bij het Bouwfonds ben toen naar mijn eigen bank gegaan ABNAMRO, ik had/heb nog steeds een a-codering bij het BKR, heb een overwaarde op mijn huis van 100.000 euro, rechtzaak loopt nog tegen Dexia, zou gevonnist worden 16 maart, maar is uitgesteld door rechtbank voor de bemiddeling van Duisenberg. Als je verder nog iets wilt weten hoor ik het wel. Gr.Math

erwinl
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 aug 2003 08:45

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door erwinl »

Bij de Rabobank geen enkel probleem om mijn hypotheek te verhogen.
De hypotheek adviseur beslist dat niet alleen, het gaat naar het hoofdkantoor in Utrecht.
Ik heb zelf een brief geschreven van de situatie, die is meegegaan naar Utrecht.

sannie
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 feb 2004 10:14

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door sannie »

hoi erwinl,was je al bij de rabobank of was je een nieuwe klant?want dat scheelt,als je al een hypotheek hebt ja of nee?

Ghostrider
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mar 2005 20:00

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Ghostrider »

Bijd e rabobank wat mijn bank al mijn hele leven is en ik verder ook praktisch alles heb lopenkreeg ik met mn BKR notering van 2060 € dus geen hypotheek. sterker nog nadat ik vertelde dat ik er stond en hij het bekeek was het hypotheekgesprek afgelopen.
Nu zla ik niet gek opkijken als ik nog een gesprek aanvraag bij de rabo en bij een ander terechtkom ik zonder problemen een hypotheek kan krijgen.
sterker nog ik weet wel zeker dat als ik een mailtje naar het hoofdkantoor stuuur en mn situatie uitleg zij mij uitnodigen voor een gesprek en degene die het gesprek beindigde een mailtje krijgt waarin staat dat hij er in het vervolg niet te zwaar om moet tillen als het om zulke kleine bedragen gaat bij en helemaal als het bij legiolease is

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Geestrijder

Geloof je in banken, dan denk je aan sparen.
een bank denkt alleen, wat kan ik vergaren.

lfs Ad

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Hypotheek bkr

Ongelezen bericht door Math »

Even een vraagje m.b.t. A-code BKR in mijn geval. Een van mijn WvD is in nov.2004 door de rechtbank Maastricht geroyeerd dus het contract is nietig verklaard daar deze WvD door mij was getekend voor mijn meerderjarige dochter op moment van afsluiten. Men moest de A-code verwijderen bij BKR wat niet werd gedaan na de uitspraak. Dexia is toen aangeschreven door de advocaat om binnen een termijn van 4 weken alsnog zorg te dragen voor verwijdering. Hieraan werd ook niet voldaan. Ik moest toen een nieuwe rechtzaak beginnen om dit weg te krijgen.maar moest weer 749 euro neertellen voor een nieuwe rechtzaak. Ik heb toen op advies van mijn advocaat de zaak eerst voorgelegd aan de Geschillencommissie BKR die de klacht in behandeling zouden nemen. Nu een dikke drie maanden later bericht van Dexia en Geschillencie.BKR gekregen. Dexia biedt zijn excuses aan en Geschillencie. doet er een brief van BKR bij dat de A-code weg is. Ook staat in de brief van Geschillencie. of ik nog verder wil gaan met mijn klacht. Mijn vraag is nu of ik de maanden dat men de a-code niet verwijderde en mijn dochter geen hypotheek voor aankoop huis kon krijgen dit op een of andere manier nog kan verhalen op die dievenbende? Ik wil eerst dit forum eens raadplegen, misschien dat nog iemand dit heeft meegemaakt. Gr. Math

Gesloten