LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rijbewijs €600! Nee toch!?

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.

Rijbewijsservice. Kan dit kloppen?

Ja, dit weet ik zeker
1
6%
Ja, ik denk het wel
1
6%
Neutraal, weet ik niet zeker
3
17%
Nee, dit kan niet - onderzoekje?
13
72%
 
Totaal aantal stemmen: 18

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

ik weet niet of ik op het goede forum zit. anders a.u.b verplaatsen

Beste mensen,

Er is al een aantal maanden iets nieuws: De Rijbewijsservice.
Deze mensen beloven dat je je rijbewijs zult halen, mogelijk binnen 1 maand ( :!: ), en er een Lessenpakket is vanaf € 605,- Incl het CBR rij-examen. De eerste 'les' duurt 2uur en kost je €71,- en meteen kunnen ze zeggen hoeveel lessen je nodig hebt. Dat lukt niemand lijkt mij.

605 Euro is echt heel goedkoop, en betalen vanaf 5 Euro per week. Wie wil dit nou niet?
Op de website http://www.rijbewijsservice.nl staat meer informatie. Op de website staat dat rijscholen in uw regio zich kunnen aanmelden.

Ik heb mij hiervoor opgegeven en werd binnen 20 minuten terug gebeld door een medewerker, hier heb ik de naam van en het telefoonnummer van De Rijbewijsservice.

Heeft iemand ervaring met deze service? Informatie?
Mijn opa is zelf rijinstructeur geweest van zijn eigen rijschool. Een bekende in Friesland. Hij stond altijd de hoogste met geslaagden *jaarverslag van het CBR*. Hij snapt ook niet dat dit zo goedkoop kan. De service houd immers bijna niets over van geld...

Kan iemand mij uitleggen wat hier mee aan de hand is?
Is het iemand die gewoon snel geld wil verdienen en later niets van zich laat horen of toch niet?

Het telefoonnummer heb ik hier opgeschreven. Dit is géén 090x nummer, zoals op de website staat. het is een regio nummer, 023.


Ik zou graag reacties willen hebben.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,
Frank Weima.

Gast

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Gast »

Het is goed mogelijk.
Net als de ANWB moetten ze eerst oordelen .. hoe goed je kan rijden en in welk pakket je gaat vallen .. (a,b,c,d,e etc..)
A zal veeel goedkoper zijn dan E.
A is dus waarschijnlijk dat prijsje bij hun ..
Dan moet je toch al rij ervaring hebben en eerder rijles gehad hebben!

Ik heb me rijbewijs 2 jr geleden gehaalt bij de ANWB

Koste me zon 1200 euro .. dus tja..

crazygirl

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door crazygirl »

hoi
ik had je berichtje zitten lezen
maar mijn mening is dat dit echt
NIET kan!!!!!!!!!!!!!
ik ben bezig met mijn motor rijbewijs
en dit kost me80 euro per 2 uur en
examens zijn 85 en 199 euro en volgens
mij liggen de prijzen bij motor en auto ongeveer
het zelfde dus lijkt me sterk echt waar.....!!!!!
dus je kan nooit klaar zijn voor 600 euro
erg vaag vind ik het
groetjes

Gast

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Gast »

Zal best kloppen alleen rij je dan op een speelgoed motor :roll:

kornalt

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door kornalt »

Waarschijnlijk is die 600 euro maar een paar rijlessen. Dus als je heel goed bent dan kun je je rijbewijs halen vanaf 640,- euro. Maar heb je een paar lesjes meer nodig a 35,- euro of iets dergelijks dan gaat het natuurlijk oplopen.
Stel dat je met 10 lessen goed kunt rijden ben je die 640 kwijt. Maar heb je 20 lessen nodig is dus 10 x 35 = 350,- euro meer. dan kost je rijbewijs al 640+350=990,-
En voor het efficientie gedeelte wat ze op hun site vermelden:
4e versnelling
De R.S.N. rijopleiding krijg je volgens een efficiënt lesplan. Dit houdt in dat je met zo weinig mogelijk rijlessen snel alle vaardigheden leert die op het rijexamen van jou worden verwacht. Indien je buiten het examengebied woont, vertrek en eindig je vanaf een centraal punt. Zo voorkom je dat je 25% van je lestijd kwijtraakt, waarmee je honderden euro's bespaart.
Dat zal ook wel wat schelen natuurlijk.

dabird

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door dabird »

Tuurlijk kan je voor 605 euro je rijbewijs krijgen. D'r staat heel duidelijk dat het een 'vanaf' prijs is. Ik gok echter dat 90% van de aspirant-klanten meer dan die 605 euro kwijt zullen zijn.

Sigma22

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Sigma22 »

Ik denk zelf dat het 't zelfde is al "haal nu je rijbewijs in 6 weken" alleen hebben ze hier de kosten gehalveerd en daardoor zul je in hun ogen altijd een natuurtalent hebben voor het rijden, en binnen 10 lessen je roze papiertje kunnen halen natuurlijk.

Dan zou het toch veel geld zijn.

Misschien als je al eens eerder lessen hebt genomen en je zou geen heel pakket meer nodig hebben dat je hier eens over zou kunnen denken.

erwtton

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door erwtton »

Bij ons hier in het Noorden stond een advertentie voor 30lessen incl. 1 rijexamen voor 975.00 euro en dat vinden wij wij al goedkoop.
Die 600 euro is echt een koopje alleen zit er denk ik een addertje onder het gras.

hoca

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door hoca »

De 605,-euro is voor 10 uur rijles en een praktijkexamen met een eventuele herexamen,welke de rijschool die zij voor je vinden moet betalen.(dit is exclusief de eigen verklaring van 19,-euro)

de rijbewijs service nederland zoals het echt heet is niet meer dan een internet bedrijf die via advertenties in bladen en verschillende website,s en zoekmaschine,s mensen lekker maakt met een kat in de zak.

ik heb als rijschool houder met ze samengewerkt en ik moet zeggen dat hij heel slim bezig is.

zij zijn geen rijschool ze geven geen rijles en vragen ook niet de examen,s aan van de klanten.
zij verdienen van de verkochte rijles pakket 5,-euro per lesuur en ongeveer 100,-euro bovenop de lespakket (soms 135,-euro)
je krijgt zogenaamd een korting van 35,-euro als je geen lesboeken neemt maar dat is gewoon een bedrag (korting) die je anders had moeten betalen als je de boeken zou nemen.

ze hebben contacten met rijscholen die met hun samenwerken als aanvulling op hun leerling bestand.

de rijschool krijgt per gereden lesuur 30,-euro plus 205,-voor het examen aanvragen,als de leerling zakt moet hij zelf de herexamen kosten betalen.

dus bij een lespakket van 10 uur rijles en praktijkexamen betaal je 10x 35,-=350,- +205,-=505,-euro de klant betaald 605,-euro
rsn betaald de rijschool 10 x30,-=300 +205,-=505,-euro hier verdienen ze 100,-euro maar deze pakket is alleen maar een lokkertje niemand komt in aanmerking voor deze pakket omdat de rijschool geen risico wil lopen en de leerling inschat na een intake (71,-euro) op meer lessen.

zo werkt het bij RSN je boft als je bij een eerlijke rijschool tercht komt,maar die blijven niet lang samenwerken met RSN vanwege de dictorale eigenaar theo .L die alleen maar aan zijn eigen inkomsten denkt en de rijschoolhouder op zijn geld laat wachten.
En als je te veel tegenspreekt en het niet meer pikt geeft hij je geen klanten meer.

ik werk niet meer met ze en ik krijg na twee jaar nog steeds geld van hem.

Gast

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Gast »

Rsn doet mij zeer denken aan All-in-Solo rijopleiding.
1 tip: Ga NOOIT net deze lui in zee!!!

Het kost veel geld, ze zijn klantonvriendelijk, gaan slecht met het personeel om en afspraken nakomen ho maar.

Ik ben blij dat ik er niet meer werk, heb na bijna 1 jaar nl ook pas mn geld binnen.

Anonieme instructeur

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb het Bovag sowieso maar ge-emailt.
Maar enige van jullie hebben met deze mensen samengewerkt las ik.
Dus het ligt er ook aan welke rijschool je krijgt dan? :oops:

Maar is dit zo'n bedrijf dat één of twee keer komt opdagen?
Of krijg ik gewoon een rijschool uit de regio hier?

Reacties, informatie of antwoorden zouden mij echt kunnen helpen!
Ik kreeg trouwens een brief waar in stond:
"Jan komt je ophalen op zaterdaf 2 april om 10 uur". Eehhmm..?

Met vriendelijke groet,
Frank W.

Gast

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Gast »

hahaha ik had 5 lessen á € 35,- nodig .. toen afgereden en gehaald ... hoezo 600 goedkoop :P

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Mja, ik moet nog beginnen; heb nooit rijlessen gehad :oops:

zzzz

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door zzzz »

hoi
ik heb zelf bij een bovag rijschool motorrijlessen gehad
maar ik ben er hard weg gelopen.

nooit op een motor of brommer gezeten.gelijk de weg op.

in om de buurt van apeldoorn.

daar moeten jullie eens een onderwerp van maken.

het zijn :twisted:

Logisch

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Logisch »

Ik heb hierboven niemand zien reageren die deze service gebruikt heeft. Wel een wat kwade rijschoolhouder. Dat kan ik me wel voorstellen omdat het goedkoop is voor nederlandse begrippen...
(In Amerika kost het $ 17 om je examen te doen...en rijlessen zijn 6 lessen voor $ 200) Het kan dus veeeeel goedkoper...
Laat eens horen wie er van deze service gebruikt heeft gemaakt, en hoe het beviel..

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Ik moet aankomende zaterdag ( :x ), ik laat het je zeker weten.
Maar alsnog zijn dit niet alle lessen.. iemand?

Jimbrink

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door Jimbrink »

Ik heb me rijbewijs gewoon gehaald maar ik heb 2 vrienden die hun rijbwewijs gekocht hebben voor €500 euro gewoon geregistreerd via examinator die in de comp heb ingevoerd dat ze geslaagd zijn
dus €600 euro is zeker mogelijk

cherlina

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door cherlina »

he hallo ik wil ff reageren omdat julie iemand zochten die gebruik had gemaakt van r.s.n nou ik ben zo iemand, ben voor zo,n 3 jaar terug bij rsn terecht gekomen en had eenlessenpakket dat veel hoger was dan die 605e nou oke dat kan iet iedereen kan gelijk goedrijden en je kon inderdaad 5e per wek terug betalen(dus tot us ver klinkt het redelijk)maar goed het is een lenng die je krijgt en als je 20e inde maand betaald los je 5e af in de maand de rest is rente voor hun!!!!
ikhad op 11juni mijn theore examen gehaald,dus hadik gevraagt om erzorg voor te dragen dat ik voor dat die verlopen was op kon gaan dit was geen probleem 11juni het jaar daarna kon ik op het is ja een jaar geldig dus moest het die dag gebeuren, nou mooi niet ik kwam een dag telaat mijn theorie was tot 10juni geldig dit is geen mop maar echt gebeurt mijn examengeld en mijn lessen die ik niet gebruikt had heb ik na 5en en 6en terug gekregen,maar ja mijn rijbewijs heb ik nog steeds niet zit in een behoorlijke dip door zo,n stomme fout wie een rijschoolhouder ook moet weten?of?groetjes jolanda

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door anXiro »

Beetje moeilijk verhaal qua Nederlandse spelling, maar ik begrijp alles.

Ik snap dat het een soort van 'lening' is, wat mij niet echt veel uitmaakt.
En over het Theorie Examen; ik neem pas ná dat ik een aantal lessen heb genomen theorie examen, want zo (denk ik :roll: ) dat soort fouten te voorkomen.

Maar je hebt je theorie examens gehaald, en bijna een jaar later ga je pas rijlessen nemen? Of begrijp ik dat verkeerd?

Verder iemand nog iets over de R.S.N?

guillaume_delft

Re: Rijbewijs €600! Nee toch!?

Ongelezen bericht door guillaume_delft »

Heb me gister aangemeld voor de RSN intest. Had tijdje geleden al gezocht naar een forum zoals dit, zonder resultaat. Nou zie ik dit dus gister, nadat ik me aangemeld had! Nu word ik toch wel enigzins bang dat ik 71 euro ga weggooien, want als ze me teveel lessen aanbieden naar mijn idee laat ik de RSN mooi voorbij varen. Ik kijk uit naar de ervaring van anXiro!

Gesloten