LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV jaar kaart studenten

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
pewi

Re: OV jaar kaart studenten

Ongelezen bericht door pewi »

Een MBO student, krijgt op 18 jarige leeftijd een OV kaart en een HBO student krijgt deze al op 17 jarige leeftijd, als deze wil. Hier zit wel een beetje rechtsongelijkheid in, vindik.
Daarnaast heb ik een dochter die op HBO zit,die had direct al een OV -jaarkaart,en die was 16 jaar toen ze begon.
Wat deze 16 jarige betreft, dit zou eigenlijk niet mogelijk kunnen zijn. Wat ik denk, is, dat ze op 16 jarige de kaart heeft ontvangen/opgehaald, maar kijk eens naar de ingangsdatum van de kaart. Deze zal pas in zijn gegaan op het moment waarop ze 17 is geworden.

Vrgr Pewi

aartwillemijn

Ongelezen bericht door aartwillemijn »

Ik heb deze topic erop gezet, omdat ik hoop, dat meer ouders hier tegen in actie komen. Vergeet ook niet, dat miv het volgende studiejaar 2005/2006 de MBO nivo 4 studenten ook onder de prestatiebeurs gaan vallen. Maar dat betekent niet, dat ze recht hebben op studiefinanciering en OV jaarkaart. De kinderbijslag dekt bij lange na niet de kosten hiervan. De opleiding die onze dochter gekozen heeft is niet dichterbij te vinden dan Tilburg. Het gaat mij om de rechtsgelijkheid. Waarom kan er geen ander systeem van OV jaarkaart verstrekking gaan plaatsvinden? Iedereen bedankt voor de reacties.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

1 reactie gewoon alles afschaffen.

jouw kinderen willen leren dus betalen jullie of je kinderen het maar zelf en niet wij met zijn allen dmv belastingen etc.
Welke opleiding zit dan speciaal in tilburg, alles wat hier zit zit nl ook in eindhoven en den bosch.

als je wilt leren zitten daar kosten aan dat weet je, 90% van de studenten heeft wel tijd om in de stad te zitten als het goed weer is en lekker naar a´dam te gaan naar de wallen op kosten van ons (wij betalen nl jullie ov) .

als ie nu gebruikt werd waarvoor ie bedoeld is nl van huis naar school en terug naar huis ok dan wil ik er nog aan betalen maar het grootste deel wordt gebruikt om lekker uit te gaan of te gaan winkelen.

ik ken zat studenten studiefinanciering is binnen ga ff kleren kopen, nou studiefinaciering is voor je schoolkosten en niet voor iets anders.

dus prestatiebeurs is een goed idee, nu voert de helft geen ruk uit ga maar op de terrassen kijken met dit weer.
kijken of ze dan wel het geld gebruiken waar het voor bestemd is

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Wederom ben ik het met voorgaande gast volledig eens. Ik wist wel dat ik niet de enige was met deze mening.

Gast

ik moet gaan werken en moet ook mijn eigen benzine betalen om op mijn werk te geraken krijg er ook niks van terug.

mijn zoon is 15 en zit op het middelbaar onderwijs en gaat met de bus, fietsen is nl iets te ver voor die jongen 20 km en de bus stopt voor de deur.

wie betaald dat juist ik ik krijg er ook niks van terug dus klaag eens niet zo.

als zijn school dichterbij was kon ie gewoon fietsen wil ie dan ook met de bus gaat ie nog maar een krantenwijk doen.

kijk deze jongen werkt tenminste nog kan ik van veel studenten niet zeggen.

of vinden jullie op een terras zitten ook werken nou ik niet

Gast

ik ken zat studenten studiefinanciering is binnen ga ff kleren kopen, nou studiefinaciering is voor je schoolkosten en niet voor iets anders.
Dit raakt werkelijk kant nog wal. Op deze manier valt er nog genoeg te verdienen in Nederland. We kennen ook mensen die zich om de haverklap ziek melden in Nederland. Ook daar draait de samenleving voor op. En ga zo maar door...

Kan iemand me vertellen waar ik naar toe moet in Den Bosch als ik op de universiteit economie wil studeren? Oef, ook dan is het niet meer te fietsen. Niet iedereen gaat naar een MBO om daar een doorsnee opleiding te doen Ben je trouwens je eigen studenten tijd vergeten? De dagen lopen nou eenmaal niet van 9 tot 17.00 uur. Tussen de lessen door op een terras zitten hoort er gewoon helemaal bij!

Wake up!

Gast

Hbo en Wo studenten betalen wel meer collegegeld

Gast

Tussen de lessen door op een terras zitten hoort er gewoon helemaal bij
Grote gaten tussen de lessen dan toch van een uur of 12 s´morgens tot pak en beet 17 uur is wel een lange tijd tussen de lessen door dan.

in mijn tijd was het gewoon van 8 tot 16 naar school en soms ook nog 17 uur en was 2x een kwartier pauze en 1 keer een half uur. nou in die tijd kan ik niet op een terras gaan zitten.
Dit raakt werkelijk kant nog wal. Op deze manier valt er nog genoeg te verdienen in Nederland. We kennen ook mensen die zich om de haverklap ziek melden in Nederland. Ook daar draait de samenleving voor op. En ga zo maar door...
mensen melden zich ziek maar betalen daar zelf wel grotendeels de premie ook voor.
voor studenten die op een terras zitten ipv te leren daar betaal ik niet voor

Gast

Vreemde opmerkingen,zeker van onnozele personen die menen te weten hoe het wel moet.
Al gaat die student de hele dag op het terras zitten,dat is dan zijn zaak en dat wordt niet door de gemeenschap betaald.
EEN STUDIEFINANCIERING IS IMMERS EEN LENING DIE DOOR DE STUDENT MOET WORDEN TERRUGBETAALD.
Dus ik moet concluderen dat velen van u die in deze topic schreven te weinig scholing hebben gehad en alleen maar proberen de flinke bink uit te hangen en in het geheel nooit kinderen hebben gehad,bovendien niet eens weten wat opvoeding en scholing betekent.

karr-1

Ik ben ook student geweest hoor, ik weet precies hoe het werkt. Als je maar net voldoende punten haalt wordt je lening omgezet in een gift en hoef je geen cent terug te betalen.

Zo slim zijn ze dan nog net wel.

Gast

Iemand van het vmbo noemt zichzelf ook student :D

Gast

Mag ik u allen er even op wijzen,dat u wel bij de kern vande zaak moet blijven,het gaat hier over reiskosten en de ov jaarkaart,en niet over hoe een student zijn studie doet.Het gaat om rechts-ongelijkheid inzake reisvergoeding tussen mbo ers en hbo ers.
Dit kan een van de oorzaken zijn dat mbo ers vroegtijdig hun studie staken en zonder diploma door het leven gaan.
De hoofd oorzaken zijn dat de meeste ouders deze kosten niet meer kunnen dragen door een te laag inkomen en dat de overheid hier in faalt.
Bekend is dat de meeste hbo ers uit gezinnen met een hoog inkomen komen en deze hun studie kunnen afmaken.
Je kunt hieruit concluderen dat het rangen en standen systeem hier in Nederland al in een vroeg stadium wordt gemaakt.

karr-1

De hoofd oorzaken zijn dat de meeste ouders deze kosten niet meer kunnen dragen door een te laag inkomen en dat de overheid hier in faalt
De overheid faalt niet, de ouders zijn te gierig om een rooie cent uit te geven en zijn van mening dat de staat maar moet zorgen voor de opvoeding van zoon of dochter. Hallo, het is communistisch China niet hoor. Hier betalen we zelf als we dat moeten en gaan we niet klagen. O nee wacht, dat hoort erbij op dit forum.

Gast

Betreft:karr-1 Natuurlijk hoort dat erbij ,u zit gewoon te wachten tot er iemand reageert om iets te kunnen uiten.
Waarschijnlijk bent u iemand die door uw hele omgeving geweerd wordt of bent u iemand die geestelijk gestoord is, u moet zich eens laten helpen om die schroef in de bovenkamer te laten bijstellen.
Mensen als u lopen tegenwoordig niet meer los in deze maatschappij.
Daarnaast kan ik u zeggen ,Het is niet alles goud wat er blinkt in onze burgermaatschappij.
:D :D :D :D

Gast

Vreemd, plotseling geen reaties meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Vreemd, plotseling geen reacties meer..............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Het is geen rechtsongelijkheid. iederen krijgt een OV kaart vanf 18. Ik zelf ken geen enkel geval van iemand die hem ontvangt voor z'n 18de.

Ten tweede is het collegegeld van de MBO veel lager. van de bsparing hier kun je rustig de vervoerskosten betalen.

Altijd dat geklaag. En uw kind had ook dichterbij kunnen studeren. maar u wilde hem een studie laten doen die hij leuk vindt. dat is uw goed recht en heel nobel maar waarom zouden anderen voor uw vervoerskosten dienen op te draaien?

Hr. Balk

Ongelezen bericht door Hr. Balk »

O,O,O Karr-1, wat ben jij irritant bezig met je zinloze opmerkingen.

Slaat nergens op. Je weet helemaal niet waar het over gaat!!!!
Ook wij hebben studerende kinderen. Ook wij kennen het probleem zoals hierboven geschetst. O.a. een 17 jarige zoon die geen OV kaart krijgt en moet wachten totdat hij 18 jaar is. Kost handen vol geld, wij staan achter de opleiding maar kunnen hem ook niet de studie laten volgen in onze woonplaats (ja kar-1 en wij wonen in een stad!) omdat deze opleiding niet in onze woonplaats is.Wel op een aantal andere plaatsen.
Hebben de dichtsbijzijnde plaats gekozen op 40 km afstand i.v.m.de reiskosten. Houdt wel in: dagelijks retour: bus-trein-bus. Goed voor 3 uur reizen per dag. Niet puur door de afstand maar o.a. door de wachttijden aansluiting openbaar vervoer, enz. Jij hebt vast geen idee wat zo´n abonnement kost dus ga daar ook niet over zeuren. Voordat je begint over een studiebeurs voor thuiswonende studenten leg ik je maar al vast uit dat dat bedrag niet opweegt tegen de daadwerkelijke reisonkosten die wij maken. Wij klagen verder niet maar je opmerkingen zijn zo irritant daar gaat het nu even om. Neem de mensen eens serieus op dit forum.Met al je opmerkingen dwaal je steeds af van het onderwerp.Daar is het forum niet voor bedoeld!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik kan mensen niet serieus nemen als ze dat zelf niet eens doen. Kom op zeg, jij wilt zoon of dochterlief laten studeren dan moet je er ook maar voor opdraaien.

Als het aan jullie ligt kan de staat overal voor opdraaien en kun je zelf in je bed blijven liggen.

Hr.Balk

Ongelezen bericht door Hr.Balk »

Zo kar-2,

Tot mijn stomme verbazing reageer je al 4 minuten later op mijn bericht aan kar-1!!!

Je leest niet goed. Ik heb het helemaal niet over de staat gehad.Het gaat over al die idiote opmerkingen die je maakt op het forum. Jij geeft er weer een andere wending aan.

Gesloten